Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi a neve annak az alkatrészne...

Mi a neve annak az alkatrésznek, aminek az a szerepe, hogy ha pl 5 v-nál nagyobb feszültség megy bele, akkor a kimeneti feszültséget/áramot kikapcsolja?

Figyelt kérdés

Egész addig, amig 5 v-nál megint kisebb lesz a feszültség.Ami hasonlóan müködik,mint az autógenerátor feszültségszabályozója.

Továbbá mi a neve annak, ami nem kapcsolja ki a kimeneti feszültséget, hanem ,ha pl a bemeneti feszültség 5v -nál bármennyivel is nagyobb, a kimeneti feszültséget megtartja folyamatosan pl 5 volton?


2018. júl. 7. 08:39
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
76%

Az utolsó kérdésedre a feszültség stabilizátor IC a válasz, de az sem képes akármekkora feszültségből 5v-t csinálni. Mindennek van felső határa! :-) Valamint azt is tudni kell, hogy mekkora áramot kell produkálnia 5V-mellett. Filléres dolog amúgy. A bekötése sem bonyolult, rajzot is találsz hozzá, illetve kell hozzá hűtőborda is.


Külföldiül:

Voltage regulator

2018. júl. 7. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
85%

még valami!


Ezek az ic-k egyen feszt szeretik ha jól emlékszem. Egész pontosan polaritásra érzékenyek. Tisztán szinuszost nem lehet rájuk kötni, egyenirányítottat azonban igen, de ekkor kell más áramköri elem is. Attól függ mit szeretnél csinálni és mire akarod kötni.

2018. júl. 7. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:

Előző vagyok megint.


Vagy megrendeled az egész áramkört. Step down regulator néven is fut.

2018. júl. 7. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.Még az lenne a kérdésem,hogy ez az IC akkor is müködésbe jön,ha mondjuk 0,8 v bemeneti feszültséget kap?A kimeneti pedig szintén ennyi kellene legyen egész addig amig a bemeneti el nem éri mondjuk az 5 voltot, mert ezen felül a kimeneti mindig stabil 5v kellene legyen.

Elektromos bicikli sebesség szabályozásához kellene.

Azért kellene ez,hogy tudjak építeni egy olyan eszközt, ami, ha az ebike sebessége meghaladja a 25 km/h -t,akkor kapcsolja le a motort,vagy pedig ne gyorsítsa tovább.


Gondoltam,hogy megfigyelném,hogy ha 25km/h a sebesség ,akkor hány volt feszültséget küld a vezérlőnek a gázkar, vagy pedálozás érzékelő.Ezután pedig beiktatnám azt az alkatrészt, ami vagy megszakítja , vagy pedig mindig ezen a szinten tartja a feszültséget,ha ennél nagyobb lenne a bejövő fesz.

2018. júl. 7. 09:27
 5/20 anonim ***** válasza:
Értem!
2018. júl. 7. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
52%

Véletlenül elküldtem, bocs.


Nem! Erre nem való, mert 0,8V-ból nem tud 5V-t csinálni. Minden esetben és időpillanatban 5V-nál valamivel nagyobb input kell neki.


Szabályozás terén kell más megoldást keresned. Ha jól sejtem akkor az első kérdésedre keressek megoldást.


A gond az, hogy a felvett teljesítmény vizsgálat nem feltétlen jó, mert mi van, ha emelkedőn megy, de még lassan? Mi van ha gyorsít? Olyan kellene inkább ami a fordulatszámot méri és adott érték felett nem engedi tovább. Nincs beépítve gyárilag ilyesmi?

2018. júl. 7. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

"Nem! Erre nem való, mert 0,8V-ból nem tud 5V-t csinálni. Minden esetben és időpillanatban 5V-nál valamivel nagyobb input kell neki"

Nekem úgy lenne jó,hogy egész 5v ig a bemeneti és kimeneti feszültség ugyanakkora lenne,és ez kezdődhet 0,8 volttól is.Ha viszont a bemenő fesz meghaladná az 5v -t akkor a kimenő maradna stabilan mindig 5.Nem tudom van-e ilyen?Házilag szeretném megépíteni az ebikot.És a törvény kötelez,hogy úgy legyen megoldva,hogy ha a sebesség meghaladja a 25km/h-t,akkor a motor kapcsoljon ki és tovább csak teljesen emberi erővel gyorsulhasson,ha a sebesség megint kisebb lesz mint 25km/h,akkor a motor automatán megint be kapcsol.

2018. júl. 7. 09:41
 8/20 A kérdező kommentje:
De az is jó lenne,ha a bemeneti fesz meghaladna az 5v-t, akkor a kimeneti feszt kikapcsolná egész addig, amig a bemeneti fesz megint 5v alatti lenne.
2018. júl. 7. 09:45
 9/20 A kérdező kommentje:
Az előző esetben korlátozva lenne a motor teljesítménye, a második esetben meg a motor ki-be kapcsolna a sebességtől függően.
2018. júl. 7. 09:47
 10/20 anonim ***** válasza:
100%

Innentől már nem tudok segíteni neked, mert nem vágom a témát. Tudni kellene mindent a motorokról, meg a karrol is ami vezérli.


Ha fix 5V-on akarod hogy kapcsoljon ki, akkor egy sima relé is elég. Bekapcsolva van ha 5V alatt van (mert a relé 5V-os), kikapcsol ha az felett. Bekötés kérdése.


Ez szerintem nem jó megoldás.


Csinálhatsz egy tranzisztoros megoldást relével egybekötve (a relé kapcsolja a motorhoz a villanyt, mert a tranzisztor nem bír ekkora áramot, ha igen akkor meg felesleges.)


A tranzisztort egy feszültség osztón keresztül kötöd rá a gázkarra. Állítható potival csináld meg a feszosztót, mert ekkor tudod belőni, hogy a tranzisztor mikor kapcsoljon be. Ha az bekapcsol meghúzza a relét, ami kikapcsolja a motor áramforrását.


De mindez nem jó neked hidd el. Mérni kell a fordulatszámot. Induláskor nem húzhat kövér gázt, mert 5V fölé megy?

2018. júl. 7. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!