Ha az autó alternátorja meghibásodik és nem tölt, egy
átlag fogyasztásu autó átlag akkuval nappali menetfény
nélkül kb hány km-tud menni? Pl. Hogy eljusson a
legközelebbi szervizig.
11/19 A kérdező kommentje:
Az én autómban is elég sok elektromos fogyasztás van(benzines,kompjuter müszerfal,szervós kormány, szervós fék,oxigén szenzor,stb)úgyhogy lehet én sem jutnák vele nagyon messzire.De honnan tudnám,hogy még mennyit mehetek,melyik az a pont,amikor le kellene állanom,ahhoz hogy valami ne károsodjon az elektronikában?Mit tesz a motor amikor már nem kap elég áramot?Egyszerűen csak leáll, vagy még elköhécsel egy darabig?
12/19 A kérdező kommentje:
*Mit tesz a motor amikor már nem kap elég áramot a normál müködéshez?
Elsősorban az akkumulátor töltöttségi szintjét kellene ismerni, mert lehetséges, hogy nem a töltésjelző felvillanásától nincs töltésed, hanem már sokkal előbb nem volt megfelelő a töltés, de a jelző még éppen nem mutatta. Ezért elképzelhető, hogy már alig van töltés az akkumulátorban, illetve az is lehetséges, hogy az akkumulátorod már a végét járja (hideg időben ez gyakran megesik) és eleve kicsi a tárolt töltés, hiába volt rendben a töltés a hibajelzés előtt. Egy feszültségméréssel (előbb üresjárati, majd mondjuk a világítást felkapcsolva egy terhelt állapotban végzett méréssel) lehet következtetni az akkumulátor állapotára, de ehhez kell nem kevés tapasztalat.
Egyszóval lehet, akár elgurulsz 100 km-t is, de lehet a következő sarkon megállsz...
2017. dec. 23. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
Az enyém elkezdett lassulni, mert valószínű a tankban lévő tápszivattyú már nem tudott elegendő mennyiségű, vagy inkább elegendő nyomású üzemanyagot juttatni a mechanikus nagynyomású szivattyúba. Úgy elhervadt a motorban az erő, mint amikor dugulás van a rendszerben, és azért kap kevés anyagot a motor. Az elektronika még működött szerintem, de aztán az is megállt teljesen. Az egész haláltusa kb 3 km alatt lezajlott, mákom volt hogy be tudtam gurulni egy faluba. Baja nem lett semminek, feltöltöttem az aksit a helybeliek segítségével, és utána ment minden ahogy kell. Aztán kb 30 km múlva visszajött a töltés, mert mint utólag kiderült a generátor szabadonfutója szarakodott. De ilyenkor miért is lenne baja bárminek? Ha csak simán lemerül az aksi álltó helyében, attól se megy tönkre az egész autó.
2017. dec. 23. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
15/19 A kérdező kommentje:
Akkor ez megoldható,mert éppenséggel van egy olyan kütyüm,amit bedugok a cigarettagyújtóba és mutatja folyamatosan a feszültséget.Pl amikor jár a motor mindig kb 14 voltot mutat, amikor nem akkor kb 12,6-ot.Kb mennyi az a feszültség, ameddig engedhetem lemenni az akksit járó motorral anélkül,hogy valami meghibásodna az elégtelen áramtól?
16/19 A kérdező kommentje:
A 15.hozzászólás a 13.-hoz kapcsolódik.
SolarGyulának:Csak gondoltam,hogy nem-e lesz valami baja valaminek,ha elégtelen áram miatt nem müködik minden ahogy kell.Ha álló helyzetben merül le az akksi az gondolom más, mert olyankor nem müködik a motor és egyebek,de ha menetközben vacakolnak a müszerek,a motor,akkor gondolom,hogy egy kicsit másabb.
17/19 A kérdező kommentje:
Pl.ha kevés az akkuban a feszültség,milyen hatással van ez a gyertyák munkájára?Tudnak-e megfelelő szikrát előállítani?Vagy ebben az esetben nem számít a szikra nagysága,mert egy ici picitől is be tud robbanni a levegő-benzin keverék?
Egy elektronika mitől "tudná" hogy éppen az az autó gurul vagy áll. Egy dióda, tranzisztor, IC, stb működését miért befolyásolná azt, hogy a talajhoz képest áll, vagy 100 km/h-val mozog. Megkapja a működéséhez szükséges feszültséget akkor működik, ha ez a feszültség alacsony, vagy eltűnik, akkor egyszerűen kikapcsol. Talán egyedül a komputernek kell stabil táp a működéshez, de ezt a beépített feszültségstabilizátor elég tág határok közt biztosítja. Mint minden kisfeszültségű elektronikát nem a feszültség hiánya teszi tönkre, hanem a túlfeszültség. Egy időben úgy iktatták ki a szuperbiztonságos riasztókat, indításgátlókat, hogy kitörtek egy lámpaburát (hátsót, vagy indexet), és kézi sokkolóval nagyfeszültséget küldtek a kocsi elektromos rendszerére. A komputert a stabilizátorba épített túlfeszfédelem megóvta, de minden más elektronika kinyiffant.
2017. dec. 23. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
19/19 A kérdező kommentje:
Ok.Értem.Akkor lehet menni az autóval egészen addig amig leáll,mert nem történik attól semmi baja.
Kapcsolódó kérdések: