Mire jó ez a nappali menetfény? Miért hozták be?
Nem volt jó a fényszóró vagy mi?
Hány körül hozták be?
Tompítottra gondolhattál...
Azért jó, mert nappal csak a szembe jövőnek kell támpontot adni, hogy felé jön valami, hogy könnyebb legyen felbecsülni annak irányát, sebességét.
A hátsó helyzetjelzőkre nincs szükség nappali fényviszonyoknál.
A menetfények legtöbbje pedig ledes megoldású, jobban látható nagyobb távolságról us, plusz nem fogyaszt sokat. A menetfény alapból, a gyújtás ráadásakor már világít, nem felejted el felkapcsolni lakott területen kivül.
A nappali menetfény nem egyenlő a tompítottal. Újabb kocsikon már van, nem lehet kikapcsolni, általában egy kis LED.
Azért hozták be, mert csomó EU országban mindig, mindenhol kötelező és ezzel csökkenthető a fogyasztás a tompítotthoz képest.
A tompított arra lett kitalálva, hogy jól bevilágítsa az utat, de a szembejövőt a lehető legkevésbé vakítsa el. Ez pont ellene dolgozik a "nappali menetfény" funkciónak, aminél pont az a lényeg, hogy messziről és határozottan észlelhető legyen.
Nappal egy _jól_beállított_ tompított sokkal gyengébben látható, mint egy normális LEDes menetfény.
És azért hozták be, hogy kevesebb üzemanyag, és kevesebb izzó fogyjon a lakott területen kívüli kötelező kivilágítás miatt.
Tompított+helyzetjelző óránként és autónként kb. 1 deci többletfogyasztást jelent.
Csak Magyarországon ez naponta hánytízezer liter üzemanyag-megtakarítást is jelent?
Szinte senkivel sem értek egyet maradéktalanul.
A nappali menetfény célja az, hogy könnyebben észre lehessen venni a feléd közeledőt. Semmi más.
Még ragyogó napfényben, a látást egyáltalán nem akadályozó körülmények között is rejtőzködőek lehetnek a semmilyen színű autók. Feketék, fehérek, szürkék.
A nappali menetfénnyel előbb észreveszed.
Csökken a frontális ütközés veszélye.
Úgy kell bekötni, hogy a gyújtással együtt felkapcsolódjon, s ha tompítottat, refit kapcsolsz, akkor kikapcsolódjon.
Az, hogy vannak kis fogyasztású, olcsó ledek alig számítanak. Létezett ilyen a világító diódák elterjedése előtt is, hagyományos izzót alkalmazva, s minden törvényi előírás nélkül. Talán ma is akad még ilyen.
#8 decikben, kimérhető, csak rá kell dugni menet közben a diagnosztikai kábelt, és nézni, melyik fogyasztó mennyi üzemagyagot eszik.
Tivábbra is tartom, hogy ha minden autó tompított helyett DRL-el járna, több tízezer liter üztemanyagmegtakarítást jelentene országos szinten naponta.
Cáfolj meg, tényekkel, számításokkal!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!