Igaz, hogy az autó generátor voltaképpen kicsinyített mása az erőmüvekben használt generátornak? Csak annyi különbséggel, hogy az első esetben még áram egyenírányítás is van.
Figyelt kérdés
2017. dec. 20. 21:07
1/5 Bubuka508 válasza:
Működési elv szempontjából igen. Szerkezeti kivitelben azért némileg eltérnek egymástól.
2/5 A kérdező kommentje:
Pl miben tér el egymástól?
2017. dec. 20. 21:29
3/5 Bubuka508 válasza:
Pl. az erőművi nagyobb teljesítményű, ennek megfelelően más kialakítású a forgó- és állórésze, a tekercsei, több pólusa van (vagy éppen kevesebb, attól is függ, hogy vízi- vagy hőerőműben működik, nem egyforma a fordulatszámuk). Lényeg, hogy egyik is, másik is 3 fázisú. De a fázisok bekötése sem biztos, hogy egyezik, az autógenerátoroké csillag-, az erőművek generátorai csillag- vagy deltakapcsolású lehet. Meg vannak más részletek is, amiket én sem tudok pontosan.
4/5 A kérdező kommentje:
Köszi szépen.Hasznos volt.
2017. dec. 20. 21:49
5/5 anonim válasza:
Az erőművi generátorok 2 vagy 4 pólusúak (más megfogalmazásban 1 vagy két póluspárosak) hengeres (hornyos) forgórész kialakítással.
Az autó generátorok tipikusan körmös pólusú forgórészt használnak. Ez több pólust jelent és egészen más kialakítást
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!