Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A dízel motor jobban húz télen?

A dízel motor jobban húz télen?

Figyelt kérdés

2016. dec. 19. 09:29
 1/9 anonim válasza:
Télen-nyáron nagyobb a nyomatéka.
2016. dec. 19. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Hülyeség, nem a dízelen múlik ez, hanem a nyomatékon, lóerőn, az meg a benzinesekbe is van.

A diesel télen nehezebben indul, melegszik, téli dieselt is árulnak épp ezért, de téli benzint nem.

2016. dec. 19. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
41%

Ezt vajon kitől hallottad? A dízel ótó turbo nélkül nagy rakat fos. Tégy mellé egy turbo benzinest és meglátod, hogy melyik megy jobban.

Ja, hogy a dízel kevesebbet eszik. Így van ez, ha a gázolaj 30%-kal sűrűbb, mint a benzin. Szóval ne várj csodát.

2016. dec. 19. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Varga Péte4 ***** válasza:
100%

Az egyszerű szívó dízelnek elvileg nő a teljesítménye, mivel hidegben a levegő sűrűsége nagyobb, tehát szzíváskor több levegőt szív be, mint melegben.

Persze vannak másodlagos hatások, mint pl. a kenő- meg a hajtóműolal viszkozitása, ami hidegben nagyobb, így lehet, hogy az amúgy sem nagy teljesítmény növekedést csökkenti, vagy akár összességében kisebb lesz a motor teljesítménye.

2016. dec. 19. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Ugy ertettem hogy jobban huz telen mint nyaron.

Onnan gondoltam hogy igy van mivel a Carnot ciklus hatásfoka a meleg es hideg tartályok közötti hőmérséklet különbséggel arányos. Namármost a meleg tartály a henger, a hideg meg kint van. Mivel télen lehet minusz 20 fok is es nyáron plusz 30 az kb 50 fokkal nagyobb különbség télen mint nyáron. Tehát nagyobb hatásfok. Tehát jobban huz. Ez igy igaz?

2016. dec. 19. 14:03
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
A dízelmotor nem a Carnot-ciklus hanem a Diesel-ciklus szerint működik. Amelynek a hatásfoka a kompressziótól függ, nem pedig a hőmérsékletkülönbségtől.
2016. dec. 19. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszi!
2016. dec. 19. 15:28
 8/9 Wadmalac ***** válasza:

A kompresszió, a beszívott légmennyiség (tömegre), ezzel az oxigén mennyisége is magasabb hidegben. Ez minimálisan javítja a teljesítményt. De ez a benzinesre is igaz.

A hidegebb levegő kicsit alacsonyabb égéstéri hőmérsékletet is jelent, ami csökkenti a kopogás hajlamot benzinesnél, így a kopogásérzékelős motorok esetén, főleg gyengébb minőségű benzinnél és régebbi, 98-as oktánra tervezett motoroknál lehetséges egy kis plusz javulás.

2016. dec. 20. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Azert kerdeztem mert ugy vettem eszre hogy minusz 10 fokban 130km/h-t tudok elerni felfele egy bizonyos dombos szakasz vegeig, mig nyaron csak 120km/h-ig tudja kihuzni, barmennyire is nyomom a pedalt.
2016. dec. 21. 15:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!