Hülyeség, nem a dízelen múlik ez, hanem a nyomatékon, lóerőn, az meg a benzinesekbe is van.
A diesel télen nehezebben indul, melegszik, téli dieselt is árulnak épp ezért, de téli benzint nem.
Ezt vajon kitől hallottad? A dízel ótó turbo nélkül nagy rakat fos. Tégy mellé egy turbo benzinest és meglátod, hogy melyik megy jobban.
Ja, hogy a dízel kevesebbet eszik. Így van ez, ha a gázolaj 30%-kal sűrűbb, mint a benzin. Szóval ne várj csodát.
Az egyszerű szívó dízelnek elvileg nő a teljesítménye, mivel hidegben a levegő sűrűsége nagyobb, tehát szzíváskor több levegőt szív be, mint melegben.
Persze vannak másodlagos hatások, mint pl. a kenő- meg a hajtóműolal viszkozitása, ami hidegben nagyobb, így lehet, hogy az amúgy sem nagy teljesítmény növekedést csökkenti, vagy akár összességében kisebb lesz a motor teljesítménye.
Ugy ertettem hogy jobban huz telen mint nyaron.
Onnan gondoltam hogy igy van mivel a Carnot ciklus hatásfoka a meleg es hideg tartályok közötti hőmérséklet különbséggel arányos. Namármost a meleg tartály a henger, a hideg meg kint van. Mivel télen lehet minusz 20 fok is es nyáron plusz 30 az kb 50 fokkal nagyobb különbség télen mint nyáron. Tehát nagyobb hatásfok. Tehát jobban huz. Ez igy igaz?
A kompresszió, a beszívott légmennyiség (tömegre), ezzel az oxigén mennyisége is magasabb hidegben. Ez minimálisan javítja a teljesítményt. De ez a benzinesre is igaz.
A hidegebb levegő kicsit alacsonyabb égéstéri hőmérsékletet is jelent, ami csökkenti a kopogás hajlamot benzinesnél, így a kopogásérzékelős motorok esetén, főleg gyengébb minőségű benzinnél és régebbi, 98-as oktánra tervezett motoroknál lehetséges egy kis plusz javulás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!