Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A vízbontásos motoroknak...

A vízbontásos motoroknak utána néztem és sehol nem írtak semmit a motoról csak lényegében annyit hogy a vizet hogy bontsák szét meg ilyeneket. Akkor ezzel a módszerrel lényegében 1 normál benzi/dízel motort akarnak meg hajtani?

Figyelt kérdés

2014. szept. 28. 17:23
1 2
 1/14 Silber ***** válasza:
87%
Igen, lényegében egy kisebb mértékben átalakított Otto-motort akarnak hajtani vele. Azonban sajnos nem gazdaságos a működtetésük.
2014. szept. 28. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

A kisebb mértékben átalakított alatt pontosan mit értesz?

Olvastam arról én is hogy nem gazdaságos. Pedig más problémákra is meg oldást jelenthetett volna nem csak az üzemanyag kérdésre.

2014. szept. 28. 17:59
 3/14 anonim ***** válasza:
87%

A hidrogén nagyon rossz üzemanyag!

Az egy dolog, hogy nagyon magas hőmérsékleten ég - viszont gyakorlatilag bármilyen anyagon átmegy.

Márpedig egy szivárgó tartály egy robbanómotor közelében az nem a hosszú élet titka!

2014. szept. 28. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Tehát akkor szigetelési és hűtési problémák vannak vele. (meg hogy nem gazdaságos) Szigetelésre találtak már valamilyen megoldást?
2014. szept. 28. 21:33
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem.

Azért írom, hogy minden anyagon átmegy.

2014. szept. 29. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

A fő probléma, hogy akik a vízautót próbálják nyomatni, és akiknek az írásait valószínűleg te is olvastad, azok gyakorlatilag az örökmozgóról beszélnek. Vagyis arról, hogy a vizet némi energiabefektetéssel szétbontjuk, majd újraegyesítjük, és ebből több enegiánk lesz, mert a bontásnál nagyon ügyesek vagyunk, az égetésnél pedig nagyon hatékonyak. De ez a valóságban nagyon nincs így, az égetésnél mindig kevesebb jön vissza, mint amit a bontáskor beletettünk.


Hidrogént mellesleg próbálnak üzemanyagként használni, de nem elégetik, hanem áramot termelnek vele, tehát egy elektromos autó "erőműve" lehetne. Ráadásul nem termelnek több áramot vele, mint amit az eredeti víz elbontásakor beleraktak. A dolog előnye az lenne, hogy mindenféle hulladékenergiából (pl amikor termel a szélerőmű és a naperőmű, de senkinek nem kell az áram) lehetne hidrogént csinálni, magyarán a bontás nem az autóban történne, hanem máshol, és a hidrogént ugyanúgy tankolni kéne, mint a benzint. A hátránya, amint már írták, hogy a hidrgén mindenféle trükkös módon tárolva is egy elég zűrös üzemanyag, a tárolása drága (pl mert platina kell hozzá), de még így is hajlamos elillanni. Ezért aztán a hibrid autók sokkal jobban elterjedtek, a hidrogénkocsi meg még mindig kísérleti stádiumban van.


Szóval ezért nincs vízautó.

2014. szept. 29. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Ezt azzal sem lehet meg oldani hogy mindig csak annyi hidrogént bontunk amennyi kell és aztán azt el is égetjük egyből? Vagy olyan nagyon könnyen át megy az anyagokon?
2014. szept. 29. 06:50
 8/14 Wadmalac ***** válasza:
100%

A viszonylag működőképes megoldásnál a vízbontással előállított durranógázt közvetlenül hozzávezetik a motor beszívott levegőjéhez, a motor továbbra is benzin- vagy dízelüzemű, csak a plusz hidrogén-oxigén keverék javítja az égés hatásfokát a motorban, ezzel elvileg teljesítményt emel illetve fogyasztást csökkent.

Arról általában csönd van, hogy a vízbontás áramszükségletével a generátorra helyezett plusz terhelés esetleg többet fog le a motorteljesítményből, mint amennyit a durranógáz hozzáad.

A színtiszta vízbontásos hidrogénüzem természetesen nonszensz.

2014. szept. 29. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Az új motorok vezérlése nagyon kifinomult.

A külső levegő hőmérsékletétől kezdve minden paraméter mérve van és ennek megfelelően szabályozza a számítógép a motor működését.Ha a beszívó csövön beengedsz valami plusz gázt( oxigén és hidrogén), az erősen befolyásolja a oxigén mennyiségét a motorban és a komressziótűrést is.

A motor így nem fog optimálisan működni tehát meg kellen buherálni a vezérlést.Ráadásul az egésznek azért nincs értelme mert ha az aksiról bontod a vizet egy csomó veszteséggel kell számolni.( ha nem onnan akkor is)

Ha lehetne egy javaslatom akkor inkább a rengeteg veszteséghőt kellene hasznosítani ami hűtőn a kipufogogázon keresztül távozik.

2014. szept. 29. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

"Ezt azzal sem lehet meg oldani"

Megoldani.

Energia szempontjából nem: az örökmozgót továbbra sem fogod előállítani.

Biztonsági szempontból viszont lehetséges: kísérlteteznek olyannal, hogy a tartályban metán van, és azt bontják el, mielőtt felhasználják.

Persze ehhez plusz energia kell.

2014. szept. 29. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!