Melyik lehet ez, a nagy üzletláncok felépítésébe asználtképlet?
Bizonyos megfontolások érvényesülnek.
A fogyasztói szokások elemzése és a fogyasztók eredményes manipulációjának ereményeképpen felvázolható egy optimum, amelyet érdemes követni, ha az értékesítés maximalizálása a cél.
Az emberek nem szeretnek sem hajoglatni, sem nyújtózkodni, ezért a kéz- és szemmagasságban lévő polcok értékesebb helyek a többinél.
Az emberek nem szeretnek lépcsőt mászni se le se fel, így a földszinti (vagy belépőszinti) üzletek értékesebbek, több forgalom lebonyolítására van esélyük mint a felsőbb, alsóbb szinteken levőknek.
Az emberek a pénztáraknál sorban állni kényszerülnek, unatkoznak, ilyenkor lehet rábírni őket az olyan termékek vásárlására, amelyek az önjutalmazás kellékei. Apró csoki, desszert, ínyencség esetleg ujság, stb.
Vannak kényszerítő metódusok, amelyekkel rábírhatók az emberek, hogy minél több termék mellett, előtt haladjanak el. Ilyen az, ha a pékárut, a tejtermékeket a pénztáraktól a lehető legtávolabb helyezzük el, mert kenyeret, péksüteményt a legtöbb ember vásárol, ugyanakkor azon nagy haszon nincs, viszont ha nagyobb utat tesz meg ezekért a termékekért, több terméket lát, így nagyobb az esély arra is, hogy valamit a kosarába tesz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!