Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A DOHC V motoroknál létezik...

A DOHC V motoroknál létezik olyan konstrukció, ahol a két átellenes hengerfejen lévő vezérműtengelyek ellentétes forgási iránnyal rendelkeznek?

Figyelt kérdés

Autószerelő, mérnök, ill. ha van valaki, aki ért hozzá, nagyon köszönöm a válaszát!


Én a legtöbb DOHC motorról készült képen azonos forgásirányt látok, ill. van egy a Ferrari 308 motorja, ahol nekem nem egyértelmű. Képek.: [link]


[link]


Számomra az ellentétes forgásirány logikusabb lenne...


SOHC V motoroknál egyértelműen azonos forgásirányt látok a képeken. Mindenesetre, ha én tervezném, én ellentétesre tervezném, mert így van meg a tükrözési szimmetria a V motoron...



2015. jan. 27. 17:22
1 2 3
 21/24 Wadmalac ***** válasza:

Hát, ott is csak halvány rokonság van.

A nyolcvanas években volt még szokás enyhén lebutított rallye-motorokat szériaautóba vágni, azóta nem jellemző.

Egy barátomnak volt Peugeot 205 MI16 motorral, az iszonyat volt, 850 kg-os autóban 170 paci. :D

2015. febr. 4. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 A kérdező kommentje:

Igen, a MI16 405 is megérne egy misét, ha jól tudom, összkerekes, turbós. Ma már nem sok fut belőle.

Szerintem 405-ben au 1.6L GRI motorral szereltek voltak a leg sikeresebbek.

Ismerem az érzést, már hagyott ott autópályán Peugeot 205..., mondván, "á, egy topcsi", de amikor 130-ra fel kellett gyorsítani a felhajtó után, mintha behúztam volna a kéziféket..., vészesen távolodott a kis piros 205-ös. :-)


Egyébként nem tudom nem megemlíteni a B-csoportos ralli változatát!


1775 cm3, sornégyes, 16 szelep, turbo, 930 kg, 2,5 bar töltőnyomás mellett, 560 LE...


[link]

[link]


A motor.:

[link]


Technikai adatok, egyéb érdekes fényképek, rajzok.:

(Megvan ezeknek a versenyautós oldalaknak azon bája, hogy amíg a francia Wikipédia 2,5 bar mellett 560 LE-t ír, addig itt 3,0 bar mellett 550 Le-t olvashatunk.):


[link]


És egy szép ugratós a végére.:

[link]

2015. febr. 5. 21:22
 23/24 A kérdező kommentje:
Egyébként, a B-csoportos Peugeot 205-ben a hajtáslánc meglepő kialakítása számomra a leg érdekesebb, a motor középen van, keresztben beépítve, de egészen a jobb oldalra eltolva, a navigátor ülése mögött. Érdekes, hogy mégis nagyon sikeres lett a versenyautó és a tömegek ilyen furcsa, (extrém) elrendezése mellett is ki tudták egyensúlyozni!
2015. febr. 5. 21:32
 24/24 Wadmalac ***** válasza:

Gondolom akku, váltó, difik, kardánok, minden a másik oldalra van tolva.

A Williams Clio is hasonló koncepció.

2015. febr. 6. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!