Használhatnánk-e egy dízelmotor hűtésére a saját üzemanyagát, amit elégetve így megszabadulni a hűtőtől? Ha igen, a gép mennyire lenne tűzveszélyes?
Kimondta hogy nem dízelmotorra gondoltam?
Mi gyújtja be a keveréket a dízelmotorban?
A dízelmotort nem véletlenül kell hűteni a rakétáknál az égéstér kerámiából van ami bírja a 4000 Celsius fokot is.
megspórolható a dízel környezetiről az öngyulladási hőmérsékletig felmelegítéshez szükséges energia egy része (amit klasszikus esetben a komprimált levegőből vonna el)
Nem kell megspórolni mert az nem veszteség hanem az égéstérben levő keverék hőmérsékletét és belső nyomását növeli.Ha nem robban be a keverék és a másik henger átlendül akkor a dugattyú vissza lendül és a befektetett energia nagy része vissza nyerhető a főtengelyen.
"Ha túl meleg az üzemanyag a belépéskor akkor a kompresszió túlmelegíti és berobbantja az üzemanyag levegő keveréket még a megfelelő dugattyú pozíció előtt és így a körfolyamat nem lesz optimális."
Ez a benzinmotorokra érvényes, ahol az üzemanyag a levegővel elkeveredve lép be az égéstérbe, ergó a komprimálás során már benne van (ezért szükséges a benzinek magas oktánszáma).
Dízelmotorok esetén a már komprimált levegőbe történik az üzemanyag befecskendezése. A dízel üzemanyag esetén pont a kompresszióval szembeni kis tolerancia a célravezető (a gázolajoknak magas cetánszámuk, és alacsony oktánszámuk van), mivel ÖNgyulladás következik be a benzinmotorokkal villamos gyújtásával szemben, tehát instabilak ilyen szempontból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!