Egy öreg dízelautónak mennyit bírt anno a motorja?
Gondolok itt ilyen 20-30 éves autókra, Opel, VW, Toyota, stb...
Ezek közül is a legtartósabbakra.
Amikor már olyan állapotba került a motorja, hogy meg kellett fúrni, mert úgy ette az olajat, vagy rosszul indult emiatt.
Én csak tippelni tudok, mennyit mehettek, de az valószínű nem pontos.
20 éves dízel Passátok ma is szép számmal futnak, nem egy fél millió km fölött.
Ha csak 15 évet fut, évi 40 ezret (ez kb reális ezeknél a dízeleknél), akkor az 600000 km. De taxiként többet hajtják, így ennél több is simán lehet ha vigyáztak rá.
Nekem 123-as diesel mercim van, 200D motorral, gyári vezérműlánc van még benne, 4 fok nyúlással, ez nagyjából 800 ezer km-t jelent. A hengerfej még nem volt lent róla. Köszöni, jól van, tegnap belecsavartam 400 km-t.
Ha nem is nyúlok hozzá, még pár száz ezret lazán elmegy.
De le fogom szedni a hengerfejet, rendbetenni, mert 30 ló elment legelni a 60-ból. :)
Régóta csak öreg szívódízeleket veszek, ami most van már szám szerint a 10.
A mostani egy Kadett, 1.6-os, 28 éves, leszedtem a hengerfejet, még alapméretes a henger benne. De van válla már.Adattábla szerint még az eredeti motorja.
Jó kitalációk voltak szinte bármelyik ilyen motor, csak ha mindenki ilyennel járna a mai napig, már nem lennének élőlények a földön.
Meggyűrűztem ennek a motorját, Goetze gyűrűkkel, de nem igazán nyerő már. Nem tudom meddig húzza még ki. Ilyen motort találni már, ami nemrég volt felújítva...képtelenség.
Merci nem volt még, komámnak volt sokáig, csak az adagoló rendszere miatt kissé sokat eszik az nekem.
Csak nagyon nem értett hozzá, azt hitte már kopott a motorja, ette is az olajat rendesen, és ezért nem indult, volt ott malacpörzsölőtől kezdve minden...aztán kiderült, csak levegősödött az adagoló.
Egy motor addig a legjobb, amíg meg nem bontják. A gyári összeszerelés és az eredeti gyári alkatrész az igazi. Csak így drága javítani egy autót. Jönnek a kopások, cserélni kell, megbontani, jönnek az utángyártott cuccok, így az autó már jóval kevesebbet bír.
A max amit hallottam, illetve láttam, megbontatlanul, érintetlenül, az egy Nissan Laurel 2.8D, 1984-es évjárat, 1.5 millió km-rel. Nem volt a motorhoz nyúlva, eredeti volt minden, de már annyira kopott volt hogy alig akart beindulni.
A mai autók lényege hogy élettartamra tervezik, tehát 10 év vagy 500e km után kidobós, csak azért, hogy vedd meg az újat. Persze ennél tovább is bírják, de a nyugati felfogás szerint ezeket már bőven kidobják, míg keleten új életre kelnek, további 10 évre és további 500e km-re.
Sajnos ez a fogyasztói társadalmom kialakítása, ami azért káros, mert a kidobott autó veszélyes hulladék. Még nagyon kevés hely van ahol ezeket az autókat teljes mértékben újra hasznosítják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!