Mi az oka annak hogy belsőégésű motor hengere nem igen szokott nagyobb lenni 300 cm3-nél? Ha nagyobb motor kell inkább kéthengeres,3,4 vagy akár 12, de a hengert nem gyártják nagyobbra.
Csak a rezgés, jobb kiegyensúlyozás miatt állnak meg 300 cm3 körülinél vagy más miatt is?
S miért 300 cm3 körüli ez az érték?
500 talán van, de 1000 cm-es hengerről nem hallottam.
Inkább több kisebb henger van.
én is mindig km/Ft-ban gondolkozom, nem pedig km/h-ban.
esetleg km*kg/Ft
"Köszi. tehát akkor aránylag alacsony a fordulat. A személy autó dieselre nekem azt mondták, hogy már 1500 cm3-en is leadja a nyomatékot de érdemes 2000-n használni."
gondolom itt nem köbcenti, hanem 1/perc akart állni mértékegységként. :)
#22:
Igaz, viszont hozzátennék egy saját értelmezésem szerinti bővítést.
Nem kell nagy köbcenti, csak pont annyi ,amennyi az adott autó méretéhez kell.
Egy egytonnás alsóközép-kategóriás kocsihoz 1500-1800 ccm simán megfelelő, de amikor az emberek megveszik az 1200 kilós Lacettit 1200-as motorral, fogom a fejem. Nem megy és zabál. Nem a kis köbcenti fogyaszt keveset, hanem az autóhoz jól méretezett motor. Haverom Seat GTI-je 2 literes motorral 7 literes átlagfogyasztást produkál, nekem az 1600 kilós 3 literes V6-osom 9-et helyben, pályán 7-8 litert. Na ott a pályán az a baromi gazdaságos 1.2 Lacetti kb 12 litert eszik.
Az alulmotorizált kocsi gazdaságtalan, rugalmatlan és ezért még akár veszélyes is lehet.
Egy Matizban pont megfelelő a benne figyelő köbcenti, csak abban nekem klausztrofóbiás rohamom lenne.
Ezért vettem 5 méteres vasat, abba meg dukál a nagyobb motor. Vásárláskor szemeztem egy BMW 750i-vel, de azt már én is túlzásnak éreztem. :D
Bocsi igen, fordulatra értettem.
Nos ezzel vitába szállnék.
Oké hogy Budapesti forgalomban nem jó a lomhaság, de ha valaki gyér forgalmu falvakba közlekedik akár teherrel, akkor mások a szempontok.
Ha van pénz oké, de ha nincs akkor baj a nagy köbcenti mert fejik vele népet.
Drágább az átirás, a kötelező, a teljesitményadó.
Ha a kis köbcentijű teherautót nem gyorsitjuk eszeveszetten, csak kis mértékben hogy a gyorsitási terheklés kicsi legyen akkor egy 1400-as diesel is tud megfelelően műküdni.
és olcsóbb fentartás kis figyasztás. nem 7 hanem 6 literekről beszélhetünk.
Nekem kedvenc szórakázásom volt hogy 50-nél már feltettem a csotrogányt 5-ösbe s lehellettel lejjebb nyomtam a gázt. szép komotósan búgott, 5 percel késöbb már 100-al repesztettem.
Igazából akkor gazdaságos az utazás, ha minél több időt tölt az autó az utazósebességen. Azért az 5 perces gyorsítás az khm .. :D
Az 1.4 dízel azért nem nyerő példa, mert ilyen 6-7 literes fogyasztásokat ki lehet hozni egy 2,5-es dízelből is ugyanolyan tempó mellett. Az eltérés csak a motor méretéből adódó fajlagos különbség lesz, ami itt még nem sok. Viszont egy 150 lovas dízellel tudsz 60 lóval is autózni, míg egy 75 lovasból ha a szükség úgy hozza, nem tudsz 75 lónál többet kiautózni :)
Előző autóm 1.8 szívódízel volt. Lehet, hogy magasabb a biztosítása, súlyadója, DE 4 literes átlagfogyasztása volt a 800 kilós kasztnival. Múld ezt alul egy 1100 kg-os 1.4 tdi-vel.
Kár is ezen vitatkozni. A vitaszempontok fele szubjektív.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!