Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Gépész kérdés! Mért van az,...

Gépész kérdés! Mért van az, hogy egy adott márkán belül, egyik motor lead 200-300 LE-t, tuningolva meg lead 8-900 LE-t egy motor? Porsche 911 36000 cm^3-as blokkra gondolok.

Figyelt kérdés

Elektronikai technikus vagyok, nekem ez a kedvenc kocsim, de nem tudom ezt elhinni hogy hogy hozták ki. Egy tisztességes gépész írna a LE-ről, tuningról stb egy normális leírást meg maga a benzin motorokról.

Oké, hogy számítógéppel vezérlik már újabban a motorokat, de akkor sem értem ezt a részét ha vezérelve van a benzin beömlés stb akkor mért lesz nagyobb a teljesítménye?

Tudtommal, minél több benzint kap egy Otto motor annál jobban pörög (hétköznapi nyelven)


2013. aug. 5. 07:03
 1/10 A kérdező kommentje:
Oké, hogy tuningolva van, de akkor is mi az ami kihozza belőle ezt a teljesítményt? "vadállatot"
2013. aug. 5. 07:04
 2/10 Wadmalac ***** válasza:

A köbcenti túlszaladt egy nullával. :)

Alapvetően valóban a bevitt benzin-levegő mennyiség a legfőbb teljesítmény-befolyásoló tényező.

Ezt a hengerűrtartalom vagy az üzemanyag változása nélkül úgy tudod növelni, hogy többet viszel be. Erről szólnak a feltöltő rendszerek, turbó, roots-fúvó stb. Ha ezek beviteli arányát növeled, nagyobb turbó stb., akkor a teljesítmény megy felfelé. A bevitt keverék induló nyomása is fontos, ezt a fent említett feltöltőkön kívül a kompresszió növelésével is lehet fokozni, itt már hengerfej, hajtókar, dugattyú átszabása is játszik.

További lényeges pontok a szelepek nyitási ideje és mértéke, plusz a nyitás-zárás időzítése. Itt jön a vezérműtengely változtatás.A gyújtás ideje is lényeges, a befecskendezés időpontja is és persze mennyisége is a feltöltéshez igazodva.


Fontos összetevő a szívó- és kipufogó rendszer kialakítása, a minél kevésbé akadályozott áramlás és rezonancia-hangolás miatt is.

Hozzájön még a lengő, forgó tömegek csökkentése hatásfok-javításra, töltőlevegő megfelelő előhűtése stb.

Mindezekkel együtt persze nagyon lényeges pont a megnövelt fordulatszám is, vagyis inkább a magasabb fordulatnál megjelenő nyomatékcsúcs, mint teljesítménynövelő tényező. Ehhez mind a fentiekre szükség van.



A legnagyobb hatásfokozás maga a feltöltés és ezzel együtt a plusz üzemanyag-bevitel, a magasabb nyomaték és fordulatszám, mint eredmény, de a többi is sokat számít. Ez a sok-sok összetevő mind jelent valami 1,x értékű szorzót a teljesítményben. Egymás után rakva a sok 1,5 - 1,1 - 1,2 stb. szorzó végül kiadhat több mint kétszeres teljesítményt is.

Ezen tuning-módszerekkel két-háromszoros teljesítmény is elérhető, de efölé már nemigen lehet eljutni teljesen új konstrukció, illetve magasabb energiatartalmú üzemanyag vagy kémiai módon több oxigén bevitele (pl. nitro)

Egy szériaautónál ezek nagy része gazdasági okokból kimarad. Vagy a gyártást drágítja nagyon, vagy a fogyasztást növeli csak egyedi luxusként eladhatóra, vagy az adott növelt teljesítménnyel a megengedhető emisszión belül tartás biztosítása jelent sokmillió eurós plusz tervezési költséget.

2013. aug. 5. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Az egész kulcsa az üzemanyag sűrítése. Minél jobban , minél jobb minőségű , nagyobb mennyiségű keveréket juttatunk az égéstérbe annál jobban fog berobbanni , annál nagyobb lesz a teljesítménye , ami a motor főtengelyén nyomatékban és fordulatszámban nyilvánul meg. (P = M*2pi*f) Kb. az összes tuning berendezés ezt a célt szolgálja (turbo,jobb adagolórendszer,stb.) Ezeknek az a célja,hogy azonos lökettréfogat mellett , erősebben , jobban , hatásosabban égjen el a keverék. Ezért volt pl. nagy áttörés a 80-as években pl. a turbo megjelenése is , mikor egy ugyanakkora motorral rendelkező , mondjuk 100 LE-vel többet tudott a másiknál. De ha megnézed mit is csinál a turbó , akkor a minél több , sűrűbb levegő bejuttatása a célja , hogy nagyobb legyen a "robbanás" tehát erről szól az egész. És azért lehetséges a gyári adatokat felhúzni , mert mindig van egy jobb turbó , egy jobb gyertya stb. amiket szépen kicserélnek és jobban fog menni a gép. Ami fontos még , hogy ezeknek a motoroknak a hatásfoka , bármennyire is jól meg van csinálva , nem túl magas , ezért ezen lehet csiszolni. Jobb kenés , könnyebb alkatrészek stb.
2013. aug. 5. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

"Tudtommal, minél több benzint kap egy Otto motor annál jobban pörög (hétköznapi nyelven)"


Ez a mondat nekem nagyon fájt egy "szakmabelitől"...

2013. aug. 5. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Sajnos nem vagyok szakmabeli de érdeklődöm. Én sem akarom elhinni, hogy most vásárolni akarok egy 964es modellt(cirka 4-5,5 M között nézelődtem)

3600cm^3(javítva igen nem 36 literes, nem egy tank)

és csodálkoztam hogy 2-300 lóerősek csak, faterom Ford Fiesta-ja meg 1.4es és 80 lóerős.

Elővettem az újságot és néztem egy nagyot, hogy 700 LE-t is kihoztak belőlle(persze sebességben is csúcstartó volt 414 km/h-val míg egy Görög nő össze nem törte) írja a cikk, hogy 2,2 báros turbónyomást hoztak létre, 810 Nm mellett. 8300ig pörgetve meg 800 LE-t hoztak ki belőlle. Nyomaték meg 4800-on 880 Nm-es csúccsal.Tömege az egébként 1345 Kg és 64 literes a tankja. Végsebesség meg 380 km/h.

Tudtommal a Porsche az 10.000-et pörög.

Valósak-e egyáltalán a leközölt adatok?

Amúgy köszönöm az eddigi információkat.

2013. aug. 5. 20:57
 6/10 A kérdező kommentje:

3: Egy gépészmérnök ismerőst megkérdeztem a hatásfokról, mondta hogy 35-40% fölé hőveszteség miatt nem tudnak menni.

Szép mondhatni, okés szeretem az elektronikus dolgokat, igen 90-98% hatásfoka van, de a kocsi maradjon már meg "benzines" elvű.

2013. aug. 5. 21:03
 7/10 anonim ***** válasza:

2. vagyok : itt van pl ez : [link]


3,6l-es motor , 480 HP , ez azért nem rossz. Egyébként meg ez is bőven sok az utakra (még Németországba is , ahol mondjuk nincs sebességlimit), egyszerűen nem tudod kihasználni. Egy 300 HP is bőven elég lenne. Egy autónál pedig nem minden a teljesítmény. Fontos a tömege (teljesítmény/tömeg arány), aerodinamikai jellemzők, áttételezése stb. Jah és egyébként nekem is ez a kedvenc autóm , egy szép napom nagyon remélem , hogy magaménak tudhatom !


20f

2013. aug. 5. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Jó csak ez turbo S én meg 964-et keresek kimondottan. Tudom mi az a tömeg lóerő arány.

[link]

2013. aug. 5. 22:31
 9/10 A kérdező kommentje:

[link] még talán ez.

Egyébként nem most fogok venni, másdoik technikumot is ki kéne előbb járni :S

21 F

2013. aug. 5. 22:33
 10/10 anonim ***** válasza:
Júj ezek a régiek is nagyon oda tesznek.. Kezdetnek én sem egy 20 milliós 911-re gondoltam , az jó ha 50 éves koromig összejön.. :D Amúgy én Boxster-t vennék : újabb, magyar utakra bőven elég , ez érzés meg mégiscsak meg van és az ár is korrekt :)
2013. aug. 5. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!