Ha a Titanic orral egyenesen belement volna a jéghegybe, akkor nem süllyedt volna el?
A Titanicon 16 vízzáró rekeszfal volt, úgy tervezték ,hogy bármelyik 4 megsérül és megtelik vízzel ne süllyedjen el a hajó. Frontális ütközésnél biztos nem sérült volna 4-nél több így ha mozgásképtelen is lett volna a hajó a vízen marad, és egy másik be tudta volna vontatni egy kikötőbe.
Azért is ment mint a meszes, mert sebességben nem tudott annyit mint a Cunard hajók, így a nyári útvonalon ment a lehető legrövidebb úton és sebességtartaléka sem volt, így a menetrend tartása csak úgy ment ha nem lassítanak és nem kerülnek dél felé. Tudták akkor is, hogy a legrövidebb út ilyenkor tele van jéghegyekkel, a legtöbb hajó délebben is ment épp emiatt úgy volt biztonságos. Aki mégis a nyári úton északabbra, ott is pl. a Californiannál lassítottak, sőt a Titanic elsüllyedésének estéjén a Californian meg is állt, ott a kapitány nem kockáztatott, mondván biztonságosabb nappal áthaladni a jéghegyek között, figyelmeztették is a Titanicot a veszélyre, sőt más hajók is szóltak róla, de nem lassítottak. Megszokott dolog akkoriban jégzónában hajókázni, azért is voltak matrózok figyelőszolgálatban a hajókosárban ,hogy jelezni tudjanak, ha baj van. A Titanicon viszont nem volt távcső, mert egy tiszt még indulás előtt leszállt a hajóról é elvitte magával a szekrénykulcsot is, ahol el voltak zárva. Feltörni a szekrényt meg ugye minek, Smith kapitány elintézte azzal ,hogy majd veszünk New York-ban távcsöveket.
Az ütközés előtt Smith kapitány nem volt a parancsnoki hídon William Murdock elsőtiszt volt szolgálatban, ő adott rossz utasítást. Teljes fordulat és hátramenetbe kapcsolás. Ez volt végzetes baki, külön-külön mind a két parancs helyes lett volna, együtt volt végzetes. Előremenetben gyorsabban tudott volna fordulni, ha csak hátramenetbe kapcsol akkor meg frontális ütközés lett volna, de nem teljes sebességgel, a megálláskor nem volt elég idő.
A Carpathia mikor ment menteni szintén vágtatott teljes gőzzel, minden energiát a gépekre küldve, a jéghegyek között megkettőzött őrséggel és persze volt távcső sőt lámpával is bevilágították az utat teljesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!