aműszereivel semmiképp nem,mivel akkoriban nem volt olyan műszer amivel a jéghegyet érzékelni lehetett.
jelentéseket adtak a hajók egymásnak a jéghegyekről, valamint egy matróz volt az árbóckosárban.
De sok jéghegy nem is látszik ki a vízből, vagy csak efytized része van a víz felett és a legnagyobb része a víz alatt van. Éjszaka, szabad szemmel nincs esély meglátni.
2011. jún. 27. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
3/29 anonim válasza:
még ma is elsüllyedhet egy hajó: emberi mulasztás
(persze a mai műszerek hangjelzéssel is figyelmeztetnek a veszélyre) de gondolj csak a magyar osztály balesetére Kanadában :(
2011. jún. 27. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
4/29 anonim válasza:
először is rossz volt a belső felépítése: belső kamrái voltak amibe nagyon könnyen bekerült a víz és ráadásul ha megtelt egy kamra akkor ment át a másikba és a másikba és így tovább...
És nem volt akkoriban radar
2011. jún. 27. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
5/29 anonim válasza:
ki tudta volna, de nem sikerűlt, az oka lehet meghibásodás, vagy a rossz látási viszonyokban nem látták a jéghegyet
2011. jún. 27. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
6/29 anonim válasza:
Azt elfelejtik sokan hogy a hajó maximális sebességgel ment ez is hozzájárult a tragédiához.
2011. jún. 27. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
7/29 anonim válasza:
Erről több könyvet írtak már.
A lényeg: tökéletes gép nincs. Tökéletes ember nincs. Mindig fennáll egy minimális kockázat, amit soha nem lehet kiküszöbölni. Ez már inkább filozófia, de ide kapcsolódik.
2011. jún. 27. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
8/29 anonim válasza:
Mert jéghegynek ütközött.
2011. jún. 27. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
9/29 anonim válasza:
Mindenki elhitte, hogy az a hajó elsüllyeszthetetlen. De már a Harland hajógyárban nagyot hibáztak, mert rosszul illesztették össze a lemezeket, a szegecseket kézzel verték be. Az ütközésnél ezek szétnyíltak. Nem építették ki teljes magasságig a rekeszek válaszfalait. Az utasok és a személyzet számára nem volt elég hely a mentőcsónakokban, a kőgazdagokat mentették, a fedélköz szegény kivándorló családokat bezárták alulra, még menekülni sem tudtak az utolsó percekig. A kapitány együtt ivott és kártyázott az előkelő utasokkal, miközben a White Star Line egyik nagyfőnöke dirigált és a KÉK szalagért versenyezve jéghegyek között rohantak az éjszakában. Ha nincs szikratávíró és nem fordul vissza a Carpathia (rajta a magyar mentőorvossal), akkor aligha maradnak életben a hidegben a túlélők közül sokan. Láttam a kiállítást az eredeti tárgyakból a Millenárison két éve, mindent leírtak. És az a filmbéli gazdag asszony (Mrs. Brown) valóban ott volt és átvette az egyik mentőcsónakban a parancsnokságot. Józan üzletasszony volt és valóban segített azokon, akik mindenüket elvesztették.
2011. jún. 27. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
10/29 Tom Benko válasza:
Ma 21:11-nek: A jéghegy mindig kilátszik a vízből.
Kérdező: A Titanicon rendkívül hatékony műszerek voltak. Például távcső, meg árbockosár. Éjszaka, ködben vegyél észre egy fehér foltot a fehér tenger és a fekete égbolt határán.
Apropó, mennyi is egy hajó reakcióideje, fékezési útja, stb?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!