Ha a Titanic orral egyenesen belement volna a jéghegybe,
akkor nem süllyedt volna el?
1/25 anonim válasza:
így van erről láttam dokumnetációs filmet is és abban úgy olt hogy max a második kamra telt volna meg
2012. ápr. 12. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
2/25 A kérdező kommentje:
Smith kapitány miért nem számolt ezzel az eshetőséggel? Nyugdíjazása előtti utolsó útja volt, tehát tapasztalatnak nem volt híján.
Évekkel ezelőtt itt volt a tengerből felhozott leletekkel a Titanic kiállítás, ott vettem egy DVD-t. Mi van rajta? A hajógyár csődben volt, sok anyagot kispóroltak, az acélszegecsek egy része vas volt és kalapáccsal ütötték be. Nem mindenhol hegesztették. Szép volt, de gyenge az oldala, ráadásul a rekeszek falát nem építették meg teljes magasságban. Amikor betört a víz, egyik rekeszből a másikba felülről folyt be. Az őrszemek nem kaptak távcsövet, későn vették észre a jéghegyet, riasztották az első tisztet (Murdoch) és ő tekerte el a kormányt, már későn, a jéghegynek a víz alatt éles sarkantyúja is volt, ez hasította végig az oldalát. Sok kisebb hiba együtt vezetett a tragédiához.
A Millenárison a kiállítás nem volt olcsó, de páratlan élményt jelentett. Eredeti tárgyak, porcelánok, sok minden, amit felhoztak a mélyből. És azért ennyire élethű Cameron Titanic filmje (a hollywoodi szirupot leszámítva), mert ő maga is többször látta a mélyben a roncsokat.
2012. ápr. 12. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Valószínű hogy nem ha pont szembekapja akkor úgy számítják 2-3 rekesznél több nem tudott volna szétroncsolódni és így fennt maradhatott volna.De sok halott lett volna úgy is hisz 40km/h-s sebességgel haladt.
2012. ápr. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
5/25 A kérdező kommentje:
Azt a kiállítást én is megnéztem volna!
Talán annyi halott nem lett volna, mint így...
A hajóstársaság igazgatója (a nagyfőnök) Bruce Ismay a Titanicon volt és ő parancsolt mindenkinek. Meg akarta nyerni már első útján a hajóval a leggyorsabb óceáni átkelés KÉK Szalagját. Üzlet! Az utasok halála miatt a cég a tragédia után csődbe ment. Ismay bemenekült az egyik mentőcsónakba, miközben a harmadosztályon rengeteg gyermek halt meg, gyáva milliárdos alak volt. A mentőhajón (Carpathia) menekült mindenki elől, bezárkózott és halálig nem mert az emberek szeme elé kerülni.
2012. ápr. 12. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Az első 4 rekeszfal és a hátsó 3 a legfelső fedélzetig ért,a többiből valóban átfolyhatott a víz a szomszédosba.Azért így volt építve mert nem tudtak olyan ütközést elképzelni amitől 3-4-nél több egymás melleti rekesz megsérülhet.
2012. ápr. 12. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
Valójában soha nem pályáztak a Kék Szalagra,lehetetlen is lett volna mert a Mauretania 24 csomóval tartotta a rekordot(később 26-ot is tudott) A Titanic 21,5 csomójával szemben.Ezt útvonalrövidítéssel sem lehet behozni.Ha Ismay sürgette a kapitányt(amire amúgy semmi bizonyíték nincs) annak lehetett üzleti-reklám oka de semmiképp nem pályáztak a Kék Szalagra.
2012. ápr. 12. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
A kiállításon a belépőjegy beszállókártya volt, az egyik meghalt vagy túlélő utas nevére. Az enyém még ma is megvan. Magyarul is sok kiadásban jelent meg Walter Lord: A Titanic pusztulása című könyve. Ez a legjobb, ami megjelent.
Nem igaz!!! Működik a kiállítás honlapja, ott vannak fent a fotók!!!!
[link]
2012. ápr. 12. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
De kormányzási hiba is volt hiszen mindkét csvart hátrafele járatták fordulás közben ami még csökkentette is a kormánylapát hatékonyságát-ahelyett hogy csak a bal csavart járatták volna hátra míg a jobb ment volna előre-így hamarabb fordult volna el az orr és talán kikerülhette volna.
2012. ápr. 12. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: