Miért nem lehet 0-val osztani?
Ja mellesleg a kérdező hozzászólásához:
"Ha egy tört nevezője minden határon túl CSÖKKEN, akkor a tört értéke minden határon túl nő."
CSÖKKEN! A te -1/-10 példádban nőtt a nevező értéke! -1-ről növelted -10-re! Tehát rendesen: -1/-0,01 az már nagyobb is mint -1/-1.
0/0-át pedig azért nem értelmezzük, mert az eredménynek nincs jól meghatározható megoldása. Lehet 9, 349, 12612 vagy akár végtelen is. Szóval felesleges ilyennel foglalkozni a matematikában.
Persze, gondolhatnánk, hogy a "semmiben" a "semmi" hányszor van meg? Ehhez először feltételeznünk kell, hogy a "semmi" létezik. Ezáltal lehet mondjuk 0/0=1... De a "semmi" pont attól "semmi", hogy nem létezik. Ha létezne, akkor értéke lenne, és akkor már 0 nem 0 és itt a logikai paradoxon. Ha viszont, a "semmi" tényleg nem létezik, akkor, akkor nincs értéke, amivel számolni lehetne, tehát a megoldásnak sincs konkrét értéke amit értelmezni lehetne. 0/0=0? Megállapítottuk, hogy a 0 egy értékmentes fogalom csupán, ha pedig értékmenteset osztunk értékmentessel, akkor az eredmény nem értékmentes lesz, hanem értelmetlen.
Bocsi, én nem vagyok matematikus, de ha a semmi egyenlő önmagával, azaz semmivel, akkor a semmiben egyszer van meg a semmi, nem pedig akárhányszor, éppen ezért igaz, hogy :
0 / 0 = 1, de ez közelebb áll a filozófiához, mint a matematikához. A problémát az okozza, hogy mint mennyiség nem létezik sem nulla, sem pedig negatív szám. Nulla alma ugyanannyi, mint nulla körte, vagy nulla döglött macska, csak ezek hiányai különböző érzeteket keltenek bennünk, ha a hiányuk ellenére mégis rájuk gondolunk. Egy dolog vagy van, vagy nincs. A negatív szám is csak egy korábbi mennyiséghez képest értelmezhető a természetes világban, mert húsz almából nem lehet elvenni huszonegyet. A matematika vállalkozott azonban arra a feladatra, hogy értelmezi a negatív számokat is, de ezt nem teheti meg a nulla értelmezése nélkül. A gyakorlatba azonban nem átültethető fogalom a nulla, éppen ezért nem értelmezhető minden vonatkozásban a vele való számolás, még virtuálisan sem. Ez azonban semmit nem von le a matematika jelentőségéből, mert az életünket igencsak megkönnyíti, hogy értelmezték a nullát és a negatív számokat is. Nem tudok olyan műszaki tudományról, amelyik nem alkalmazza a negatív számokkal való számolást. De van pár szépséghibája a matematikának, többek között az, hogy a nullával és a végtelennel való számolás csak kétes megoldásokat ad, mivel egyik sem egy konkrét mennyiség. A "nulla" a semmi valamivé, a "végtelen" pedig a mérhetetlen, felfoghatatlan és megszámlálhatatlan mennyiség fogalmának a mérhető, felfogható és megszámlálható mennyiséggé való konvertálásának a kísérlete.
#24
De nullaszor vehetek almát, mi? A szorzást azt lehet.....
14/25 Nikike106 válasza:
"Alsóban úgy tanítják az osztást h az egy egészt osszd el pl: 4 darabra. Hogyan osztasz el pl egy tortát 0 részre??"
Úgy, hogy megeszem az egészet!!! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!