Az elektromos autók mai formája válhat tömegcikké?
A kérdés aktualitása >>> [link]
Pedig Norvégia energetikai rendszere hagyományosan villamos energiára épült (a miénkben a gáz és az olaj számottevőbb). De az elektromos autók töltésigénye túlzott, kielégíthetetlen mértékben megnöveli az áramszolgáltatási igényt. Különösen a közterületi töltők esetében. Ami nemcsak a töltőoszlop telepítéséből áll, hanem az erőmű és a pisztoly közötti hálózat elemeinek a cseréjéből.
Lényegében a meglévő infrastruktúra mellé (és nem helyette!) egy másik létesítése (a villanyoszlopok kivételével)
A közterületi töltőkön a töltési idő a sokszorosa a a folyékony üzemanyagúhoz képest. Ha a gépkocsi alkalmasabb is a gyorsabb töltésre, akkor a kellő áram odavezetése még nagyobb kihívás.
Az elektromos autó városi használatra második autónak megfelelő, ha van a saját ingatlanodon töltési lehetőség. Azonban számos dologra a jelenlegi akkumulátor technológia mellett nem képes.
1.) Nem menti meg a bolygót, a nagyvárosok légterhelését csökkentheti csak, hiszen némi károsanyag kibocsátás csökkentés mellett a jelenlegi technológiai lehetőségeink mellett csak áthelyezi a kibocsátást.
2.) Ma már mindenki (a gyártók) számára is világos, hogy hideg körülmények között akár 60%-ra is csökkenhet a működési potenciál
3.) A városokban nincs megoldva a töltési lehetőség egy csomó társasházi lakó számára, hálózati kotlátokról nem is beszélve.
4.) A valós terhelést igazából a teheráru szállítás okozza, viszont a tehergépjárművek elektrifikációja a jelenlegi tudásunk mellett irreális vágyállom. Buszok üzemeltetése kétszer annyiba kerül, vásárlása háromszor annyiba és a szervízigény miatt sokkal több elektromos busz kell. A kamionoknál semmi esély az elektrifikációra. Olyat szeretnénk, amire nincs meg a hatékony, olcsó technológiánk. Annyira szeretnénk, de mégsem működik, a k*rva anyját neki
5.) Aki ideológiai alapon vett ilyen járművet, mert jóemberként szeretné megmenteni a bolygót, az már túl van a vásárláson. Viszont az ilyen autók finanszírozhatatlanok. SENKI ezen a bolygón nem tudja, hogy leasing esetén milyen maradványértékkel lehet majd számolni a jövőben. A bankszektornak jelenleg gőze nincs. Tragédia.
6.) Nem mindenki él metró közelében. Sőt, a többség olyan helyen él, ahol van egy busz reggel, egy délben egy meg este. Erre van egy szakadt 800 ezer forintos Suzukija. NEM TUD még 6 és fél milláért sem új autót venni. Használtban meg NINCS és nem is lesz 800 ezres elektromos autó.
Vagyis rövid távú városi közlekedésre nem túl fagyos éghajlati körülmények között második autónak luxus beruházásként otthoni gyorstöltővel kellemes lehet a villanyautó, csak épp a bolygót nem menti meg. Majd ha 300 dollár lesz egy ridikül méretű akku. Akármennyire is szeretnénk, az eső nem fog rendszeresen és kitartóan felfelé esni
Soha semmilyen formában nem lesz az elektromos autó tömegcikk. Az eladások már most stagnálnak, pedig alig 10% a világpiaci részesedésük. Rengeteg probléma van velük, amit a vásárlók kezdenek belátni. A világunkat nulláról kellene újra felépíteni, ami mérhetetlen pénzbe, időbe és energiába kerülne, ami egyszerűen pazarlás lenne, mikor MILLIÓSZOR kevesebb befektetéssel létezik MILLIÓSZOR jobb opció az elektromos helyett. A gyártók gyűlölik az elektromos autókat és aktívan dolgoznak a megoldáson. Az EU-s szabályzások, amik az EV népszerűsítését jelentenék, folyamatosan kútba esnek, meghiúsulnak, eltolják a határidőket, stb, mert a színfalak mögött mindenki tudja, hogy mennyire életképtelen, halott, lehetetlen ötlet az EV.
10, maximum 15 éven belül lesz normális alternatív megoldás, az EV-k pedig eltűnnek ugyanolyan gyorsan, amilyen gyorsan jöttek. A világ pedig ismét egy jó hely lesz nélkülük, meg az áramnyalogató agyatlan birkák nélkül.
Ha eleget marketingelik, akkor igen. Az emberek idióták, meg kell nekik mondani, hogy mi a véleményük, tisztelet a kevés kivételnek.
Mellesleg egy elektromos autó előállítása jobban szennyezi a környezetet, mint egy benzines autó a teljes élettartama alatt.
Ugyan a norvégek szép számban veszik az elektromos autókat második autónak, de azért meghagyják a benzinest is.
A gond az elektromos autókkal még mindig az akkumulátorok kis kapacitása. Jelenleg 200-250 Wh/kg körüli a kereskedelemben kapható akkuk energiasűrűsége. Nem véletlenül nyomnak akár egy tonnával többet a hasonló benzines járműveknél. Ezt az energiasűrűséget legalább a tízszeresére kellene növelni, hogy hatékonyságban felvegyék a versenyt a fosszilis energiahordozókkal, de ennek nincs semmiféle realitása. Amíg ez viszont nincs meg, addig a hosszútávú közúti árúszállításnál, tengeri hajózásnál, interkontinentális repülésnél, mezőgazdaságnál és bányaiparinál, harcászatnál, stb. szóba sem jöhet. Ott maradni fognak a fosszilis energiahordozók a maguk 10000 Wh/k fölötti energiasűrűségükkel.
A mai elektromos autókba egyszerűen túl sok anyag kell (az akkumulátorokba), emiatt nem tud olcsóbbá válni a mai benzineseknél. Azt a sok anyagot ki kell bányászni, fel kell dolgozni, akkumulátort kell belőle gyártani, majd a végén pedig valamit kellene kezdeni a hulladék akkumulátorokkal (ezt igazából még nem sikerült úgy megvalósítani, hogy hatékonyan visszanyerjük az alapanyagok mindegyikét, miközben a folyamat nyereséges legyen, pedig enélkül az elektrifikáció halálra van ítélve).
Szóval a mai formájában az elektromos autók nem fognak tömegcikké válni.
Egyes esetekben lehetnek alternatívái a belsőégésű motoroknak (városi használat, otthoni töltési lehetőség), de ezt is csak úgy tudjuk biztosítani, hogy az előállításukhoz fosszilis üzemanyagot használunk. Annak meg véges a mennyisége. Most még nem is gondoljuk, hogy mennyire...
Az #1-es tényszerűen és szakszerűen leírt mindent.
A norvégok már nem annyira boldogok az elektromos autóik miatt, miután megszüntették villanyautók útadó kedvezményét, ami jelentős tétel a norvég úthálózaton. Magas jövedelmük miatt persze sokan nem vallják ezt be, mert hát "telik rá", hogy jóemberkedjenek. Azért mindig jól esik hallgatni, amikor a több millió forintnyi jövedelemmel rendelkező, 300-600 millió forintnyi ingatlanban élő haladó gondolkodású Dr Jóember felszólítja a taktaharkányi falulakót, hogy ha már ekkora iskolázatlan fogatlan paraszt, akkor vegyen villanyautót és mentse meg a bolygót legyen szíves, amíg ő elrepül Délkelet Ázsiába pár hétre meditálni.
Egyébként figyelmetekbe ajánlom a legutóbbi osloi tömegközlekedés botrányát, keressetek rá.
Megvették a rengeteg elektrifikált buszt. Arra azonban nem számítottak, hogy Norvégiában télen lehet nagyon hideg is. Ti gondoltátok volna? Amikor a buszokon bekapcsolták a fűtést, drasztikusan lecsökkent a hatótáv. Tettek beléjük OLAJKÁLYHÁT! Adjuk meg a légkörnek ami jár! Hogy el tudják látni a feladatukat, sokkal több buszra van szükség, mint a dieselekből. Csakhogy mind a beszerzésük, mind a rendszeres karbantartásuk sokkal töbve kerül, mint a dieseleké. Arra srm gondoltak előre, hogy mekkora pazarlás és környezetszennyezés, hogy az akkupakk elhasználódásával az egész buszt ki kell dobni. És még csak le sem tudják majd passzolni pusztán jóemberségből Moldáviának, vagy Grúziának, mint a szakadt dízeleiket.
A nagytudású norvégok kiderítették, hogy a buszok nehezebbek, mint a szerződésben foglaltak és azt kérik a gyártótól, hogy vegyék vissza a járműveket és fizessék vissza az árat. A gyártó persze hallani sem akar róla. (tudták ők, hogy ekkora járművekhez a jelenlegi technológiai szint mellett kicsit nehezebbek az aksik, de hát el is kell adni ezeket a világcsodáit.
Most Oslo városa, a Közlekedési Vállalat és a gyártó háromszögében ott lebeg 2200 dolgozó munkahelyének megszűnési lehetősége és a fejre állt tömegközlekedés. Ide vezet amikor az ideológia megb*ssza a tudományt. Miért legyen úgy? Mert akarom. Volt már ilyen a történelemben, akarunk repetát?
#2 Az elektromos hajtásnak rengeteg előnye van, ezért jövője is van. A megoldás a helyben előállított villamos energia lesz. A legnagyobb előny a fékezési energia visszatáplálásának lehetősége. Ezáltal a légkörbe disszipált összes hőenergia (ami a hagyományos rendszerben sokszorosa a kibocsátott szén-dioxid infraelnyelésének).
Például a hibrid sokkal előnyösebb lehet, mint a tisztán elektromos. Azért, mert a töltő benzines motor lehet kisebb teljesítményű, és állandóan, optimális üzemmódban járó. Kisebb kapacitású akkumulátor elegendő hozzá.
Egyik megoldás lehet az atomenergia felhasználás miniatürizálása.
A hajókba ma már a teljes energetikai ellátó blokkot egyetlen daruemeléssel beteszik. Állítólag a hadászati atommeghajtás összes kapacitása nagyobb, mint a polgári atomenergia beépítettségé.
Új hír, hogy megoldották az atomenergia közvetlen árammá alakítását, azaz gőzturbina nélkül. Egyelőre mobil telefonba tesznek ilyen "akkumulátort", 25 éves használhatósággal.
Tehát várható, hogy mire elfogynak a fosszilisek, normalizálódik az energetikai rendszer. Hacsak nem von el minden erőforrást a fejlesztések elől a zöld-átállás hisztéria.
A hidrogénhajtás is zsákutca. A napelemesek, szélkerekesek lobbija, hogy el tudják adni a fölös energiájukat tárolható alakban. Még akkor is zsákutca, ha a hidrogént atomenergiával, vízbontással állítják elő. Hiszen, ha van áram, akkor az elektromos motor sokkal egyszerűbb, olcsóbb, benne sokkal kevesebb kopó, meghibásodható alkatrész van.
#6 Az elektromos autóról csak az hiszi azt, hogy előnyös, illetve van jövője, aki nem ért:
- az autóiparhoz
- a gazdasághoz
- az elektromos infrastruktúrához
- a kapitalizmushoz
- a politikához
- a piachoz
... meg még egyéb dolgokhoz, amikről bizonyára elfelejtkeztem így reggel 6-kor. Egy szó mint száz: NINCS AZ ELEKTROMOS AUTÓKNAK JÖVŐJE!
Ezt nem nekem kell elhinni, hanem a gyártóknak, akik már vagy 2 évvel ezelőtt elpártoltak az elektromos autóktól és már régen más irányban fejlesztenek. Persze, most még árulják őket, mert a paraszt elhiszi a marketinget és a propagandát, tehát veszi az áramosat. De a gyártók tisztában vannak azzal, hogy ez egy szappanbuborék: nagyon szép, nagyon színes, nagyon szórakoztató, de kb. csupán 5 másodpercig érdekes, aztán az emberek megunják, de ha nem unnák meg, az sem számítana, mert úgyis ki fog durranni és meg fog szűnni létezni. És éppen ezért már régen egy teljesen más irányba fejlesztenek. Mi a jelenben élünk, de egy világpiaci cég, mint amilyenek az autógyártók, 10-15 évvel a jövőbe terveznek. És ők 10-15 év múlva nem az EV-ket fogják gyártani, ahogy ez evidens abból az irányból, amit követnek.
Kérdező: na, szóval itt vagyunk megint. Az elektromos autónak LESZ jövője, ha ez lesz meg az lesz, meg miniatürizáljuk az atomereőmüvet, stb.
Szóval hozzuk az EU-s korlátozásokat, miközben majd valamikor, 100 év múlva hátha meglesz az áramtermelés, az akku technológia, a nukleáris hajtás stb. kérdése oldva. Csakhogy az elektromosautó lobbi MOST akar forradalmat, amikor nincs meg hozzá minden technikai feltétel és tudományos ismeret. Hol látod azt a jövőt, amikor már vagy nem nehéz és méretes akkumulátorral kell megoldani az autó hajtását, vagy egyáltalán nem is akkumulátorral? Mégis hány év múlva? Mert itt pillanatokon belül jön a DÁTUM!
Azonkívül, a fosszilis energiahordozók még a dédunokád idejében is jelen lesznek, nem 20 éven belül fognak elfogyni.
A föld sorsát az elektromos SZEMÉLYautóhoz kötni pedig eleve butaság. Annyival összetettebb a probléma, hogy azt el sem lehet mondani. Persze, mert úgy nem lehet politizálni vele.
Tehát ha majd amikor a folyóhoz érünk már lesz valami csoda technológia ami működik is, és minden SZEMÉLYautó elhagyja a fosszilis hajtást, akkor sem ez fogja "megmenteni" a bolygót.
A politikai nyomasztás viszont MOST működik. Politikai agendájuktól a társadalmi fejlődés miatt megfosztott politikai irányzatok próbálnak hajuknál előrángatott toposzokat ráerőltetni a világra, létezésüket alátámasztandó.
Ha tetszik ha nem, ha felrobban holnap a Föld ha nem, nincs itt az elektromos autó ideje. Mert nem old meg semmit a jelenlegi feltételek mellett. Hogy a jövőben majd milyen szép dolgok lesznek, azt meg majd meglátjuk akkor amikor odaérünk. Ígéretekkel tele van a padlás
Ja, februárban Chicagoban a reptéren mentem fölvenni a bérelt autómat, általában midsize kategóriát kérek. Azt mondja az Alamós hölgy, hogy kifogytak a midsize kategóriából, elfogadok-e egy kategóriávak nagyobbat. Persze, ha nem kell ráfizetnem, mindegy, csak haladjunk. Kaptam egy több mint 300 lóerős V6 Chevy Blazert. Minek? Minek? Minek?
AZTÁN ÉN MENTSEM MEG NEKTEK A BOLYGÓT Taktaharkányban, a 400 dolláros havi jövedelmemből, mi?
Képmutató banda
#8 Igen, itt jön képbe az, amit írtam előtted, hogy mennyi mindennel nincsenek tisztában. Ők azt hiszik a naivitásukból fakadóan, hogy ez egyik napról a másikra megy. Hogy az akkumulátorok egyik napról a másikra tízszeresükre csökkennek majd, miközben az energiasűrűségük megtízszereződik. Hogy az olaj által kontrollált politika majd csak úgy lemond a dollármilliárdokról a környezetvédelem kedvéért. Hogy az infrastruktúrát csak úgy pikk-pakk át lehet alakítani, hogy kiszolgálja a 100%-os EV piaci részesedést.
Nálunk ezerszer okosabb emberek, szakértők, tudósok, stb mondják, hogy a legpozitívabb, legoptimistább becslések szerint is 100 éven belül LEHETETLEN kivitelezni az elektromos autókra való átállást. Ezek az együgyűek azt hiszik, hogy már most ott tartunk, vagy legalábbis 5-10 év és ott fogunk tartani, közben meg még az unokáink sem fogják megérni azt, hogy az EV életképes legyen.
Ha a jelenlegi akku-technológiával számolunk, akkor, Magyarországot tekintve, fel kellene húznunk még legalább HAT DARAB Paks-méretű atomerőművet. Pakson ugye négy reaktor dolgozik, szóval 6*4=24 reaktort kéne a semmiből előteremteni. És hangsúlyozom, hogy ez csak a jelenlegi, kb. 50%-os paksi lefedettségű energiaszint eléréséhez elég. Ha 100%-ban atomenergiát akarunk, hogy leszámoljunk a fosszilis áramtermeléssel, akkor duplázni kell, azaz 48 reaktorra lenne szükség. Ennek kivitelezése 100+ év lenne és annyi pénzbe kerülne, amennyit ez az ország 500 év alatt sem tudna összekaparni.
Ha nem az elektromos hálózatot igazítjuk a jelenlegi technológiához, hanem a technológiát a jelenlegi elektromos hálózathoz, akkor meg ott tartunk, hogy bár vannak nagyon meggyőző elméletek és prototípusok, viszont a tömeggyártástól még sok-sok évre vagyunk, ha elindul a tömeggyártás akkor is ezernyi fontosabb dolog van, ahová hamarabb el fog jutni a technológia és még ha nagy nehezen el is jut a technológia az EV-hez, akkor is mivel új technológiáról van szó, hatalmas pénzbe fog kerülni és a kutya sem fog venni 50 millióért egy Dacia Logan-szintű fing fos autót.
Ott van még persze a gazdaságpolitika, amit olajpénz tart életben, az olajpénz nélkül totális világszintű gazdasági összeomlás következne. A restrukturálás pedig szintén nem 2 év...
És a lista megy tovább. Akármerre nézel, 100+ évet igénylő problémákba ütközöl. Ezek meg azt hiszik, hogy hipp-hopp minden megoldódik. Mégis milyen képzeletvilágban élnek?
Ja, egyetértek.
Azért tudnak humorosak lenni ezek a szerencsétlenek is. Just Stop Oil. Keresztbe fekszenek az úton az olajszállító tartálykocsi előtt, aztán egy öreg szaki odamegy hozzájuk, hogy fiúk, a pulóveretek, a kis hátizsákotok, az összes North Face cuccotok kőolajszármazékból van, ez a jármű meg növényi eredetű főzőolajat szállít...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!