Ma beszéltem egy elektromostöltős telepítős céggekl, és ők azt állítják, hogy a családiházunkhoz nem lehet kiépíteni egyenáramos töltőállomást/panelt?
Gondolom, egy házról van szó... mik a villamos hálózat paraméterei?
Ha jól értem, van háromfázisú hálózat a házban - hány amperes biztosítók vannak a villanyóránál?
Nem tudom, de mik az "egyenáramú töltőállomás" paraméterei/igényei?
Saját részre szeretnél ilyet vagy egy töltőhálózathoz szeretnél valahogy csatlakozni és nálad tölthetne akár más autós is?
Úgy vélem, első sorban a szándék kell a kiépítésbe, meg persze a technikai paraméterek biztosítása.
Nem tudom, mennyire nézték át a jelenlegi rendszert - ha túl "kicsi" értékre van biztosítva a hálózat, annak bővítése macerás, nem biztos, hogy megéri, mondhatták ezért is, hogy nem lehet. Ha túl "vékony" a vezetékezés, amiatt is mondhatták, mert macerás/drága lehet átvezetékelni a házat... hasonlóképpen mondhatták alumínium vezetékek miatt, hogy inkább nem nyúlnának bele, stb.
A "miért nem lehet" egy kérdést megért volna feléjük, valószínűnek tartom, részükről valamiért a "nem érdemes" kategóriába esett.
Azért belátható az is, hogy a nagyérdemű Kérdező elemi szinten sem képes megfogalmazni a lényegi szituáció leírását!
Nem tudjuk hogy mit és milyen teljesítménnyel akar "gyorstölteni", és miért nem jó neki a standard és elérhető technika. A válaszadók gondolatolvasó készségét teszteli - méghozzá térítésmentesen!
Egy cégnél az ilyenre csak azt mondják hogy "NEM LEHETSÉGES" - és kész!
80-100kw/h toltest szeretnek otthonra!
Es annyit mondtak mivel a gyorstoltes egyenaram ezert otthon lakasnal(nem iparterulet) nem megoldhato…
Nem figyeltél, vagy valami, de egy a tény:100 kW-hoz gyakorlatilag egy külön transzformátorállomás kéne.
kw/h, olyan nincs, de nem baj.
Simán megoldható. A töltőgép dolga megcsinálni az egyenáramot és szabályozni. Ipari szintű vételezési pont kiépítését kell igényelni az áramszolgáltatótól.
Az még mindig nem világos, hogy miért akarsz otthon villanykamiont vagy gépkocsiflottát tölteni, mert egy személyautóra ilyesmit ép elméjű felhasználó nem akar.
Egyáltalán autót akarsz tölteni? - mert azt sem írtad!
80-100kW (h, vagyis óra nélkül) teljesítménnyel minek töltőt otthonra?
Ez gyors számolással és három fázissal számolva is 150A környéke, nem lakossági felhasználás.
Ez röviden tényleg a nem lehet kategória.
(A lehet pedig annyiba kerül, hogy te mondod, hogy nem lehet - ha egyáltalán a szolgáltató azt mondja, hogy kiépíthető... de lehet, megmondja, az ő részéről mennyibe kerülne. Nem hiszem, hogy csak erre lenne több tízmillió forintod, ha nem 100 millió környéke)
Egyébként is, otthon rákötöd a töltőt az autóra és töltöd mondjuk 20 kW teljesítménnyel (annak még lehet realitása), akkor egy 100 kWh akkumulátorkapacitást feltöltenél 5 óra alatt - ez miért nem elég, ha este hazaérsz és reggel mennél valahová? ...és minden nap mennél sok száz kilométert, hogy lemerítsd a 100 kWh akkumulátort?
A hasonló akkukapacitású járművek sem túl olcsók...
Tehát igen, egyenáram, nyilván megoldható az AC/DC átalakítás megfelelő (nem olcsó) eszközzel, de már a betápláló hálózattal is bajba lennél, amit kiépíteni nem lenne olcsó és magánszemélyként valószínűleg lehetőséged sincs rá, de biztosan nem a házaknál szokásos elosztószekrényeken kergetnek 100 Amper feletti áramokat, hanem ruhásszekrény-méretű szekrényekben (inkább szekrénysorokban) végződnek az ilyenek, persze ipari létesítményekben, ami már a transzformátor utáni épület-betáplálás.
...de tényleg, egy otthoni töltéshez ilyen nem kell.
Oda veszel egy háromfázisú, 10/20kW-os töltőt és örülsz neki, nincs szükséged 10-20-30 perc alatt teljesen lemerült akkut használható kapacitásra tölteni, az egész egyszerűen nem otthoni felhasználás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!