A sugárhajtóművek korában miért van még értelme légcsavaros repülőket gyártani?
Mi az előnye és mi a hátránya a sugárhajtóművel szemben?
És itt nem csak ilyen kis sétarepülőkre gondolok, például komoly katonai szállítógépek is vannak még légcsavaros verzióban (pl. Atlas).
A választást a gép tervezett utazósebessége dönti el.
Rövidebb távolságokra még gazdaságosabb lehet egy légcsavaros teherszállító gép, mert könnyebben képes fel és leszállni rossz minőségű repülőtereken - katonáéknál ez fontos szempont lehet.
Nagyobb repülési távolságokra már "turbofan" típusú hajtóműveket használnak az újabb típusú nagyméretű szubszonikus gépeknél.
A légcsavaros gép sokkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt - a sugárhajtóműves gépekkel kb. manapság jutottak el arra a szintre, hogy felveszik a versenyt hatékonyságban.
A hajtómű piac oligopólium: ki vagy téve a GE, Pratt&Whittney és a Rolls Royce manipulációinak és hibáinak. A légitársaságok rendszeresen panaszkodnak, hogy ezek a cégek visszaélnek a piaci helyzetükkel és drágán megbízhatatlan minőségben szolgáltatnak. A verseny hiánya miatt viszonylag drága is.
Légcsavaros gép könnyebben manőverezhető, alacsony sebességnél is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!