Az önkiszolgáló kassza miért kér borravalót? Valamilyen marketingfogás ez vagy az MI lehet benne?
Még sosem hallottam olyanról, hogy egy önkiszolgáló kassza borravalót kér, mert "gyorsan" elvégezte a feladatot azaz leolvasta a vásárló által behúzott árúcikkek kódját és kiadta a blokkot. Ezt beléjük táplálja a cég, valamilyen markatinges megfontolással?
Vagy lehet hogy egy MI fejlesztés során jött ez a baki? [link]
A másik kérdésem az lenne, hogy ez esetben te adnál borravalót neki?
Ez okés, hogy programozás kérdése, de a cikk szerintem nem domborította ki jól érthetően, sőt inkább nem is közölte, hogy az USA-ban a szokásos fizetéskor a képernyőn lehet választani több borravaló mértékből vagy a "nincs borravaló" opciókból.
Ezt kihagyva kissé más a kicsengése a cikknek. Itt a képe a cikkben.
Ja és kérdező... az USA-ban ez közismert vitatéma, hogy legyen-e vagy sem borravaló. Nézd meg itt a videó alatti hozzászólásokat és látni fogod (meg esetleg a videót is).
CNBC
Miért olyan ellenőrizhetetlen a borravaló az Egyesült Államokban?
Az USA-ban is van minimálbér, ami a szövetségi minimum órabér és az 7,25 USD. A borravalós munkáknál viszont a szövetségi minimum órabér mindössze 2,13 USD. A különbség óriási! Ez nem is kérdés. Szóval sajnos igaz az, hogy az USA-ban a borravalós munkáknál valóban kellene adni borravalót, legalább egy keveset, mert különben éhen halnak a felszolgálók és mások a borravalós munkákban. És nem morcoskodni azon, ha a felszolgáló egy kávézásnál is háromszor odajön, hogy minden rendben van-e és kérnek-e még valamit, mert nem bosszantani akar, hanem szinte az élete múlik rajta, hogy kapjon egy kis borravalót és nagyon igyekszik a vendégeknek minden megadni. Ha jársz az USA-ban, akkor inkább előre készíts némi plusz pénzt az útiköltségedbe a borravalók miatt, mert nagyon szükségük van rá.
Na itt jön az, hogy elvileg a munkáltatónak kötelező kiegészítenie a bért, ha a borravaló kevés volt a szövetségi minimum órabérre, ami 7,25 USD. Viszont ezt kicselezik egyes munkáltatók különféle módokon, például azzal******************, hogy a dolgozóknak kell vezetniük a borravalókat, ami nyilván hibákat eredményez a munka mellett, bár elvileg a munkáltató köteles a borravalókat számontartani, csak a gyakorlat is más és a munkavállalók nem feltétlenül tudják érvényesíteni a jogaikat, mert félnek az állásuk elvesztésétől.
A borravalót meg már nem úgy adják, mint nálunk, vagy ahogy világszerte szokás, vagyis készpénzben otthagyva, hanem a kártyás fizetéskor a kijelzőn borravaló opciók jelennek meg és kényszer elé állítják a vendégeket, egy kényelmetlen helyzetbe hozzák őket, hiába van ott a "nincs borravaló" választás is. Ráadásul a kijelzett borravalók az utóbbi években megnövekedtek és rosszallják a vendégek és a dolgozók is aggódnak miatta. Ezt úgy hívják, hogy "tip creep" vagy "tip creeping" vagy "tipflation". A borravaló régen 10-15% környékén volt, míg mára több helyen a 30%-ot is eléri. A kutatások szerint akik kártyával fizetnek mérhetően több borravalót hagynak ott a kijelzőn adott választások kényszerítő hatása miatt, és a nagyobb borravaló összegek ténylegesen nagyobb bevételt is generálnak a kényszerítés miatt. És kényelmetlennek is érzik a vásárlók, hogy a képernyőn ezzel lényegében megkérdezik a vendégtől, hogy akar-e adni borravalót.
Ráadásul - mint a cikkedben is van - ez a "tip creep" jelenség, vagyis a borravaló kérés terjedése már átterjed a nem borravalós területekre is és még az önkiszolgáló kasszákra is, ahol a vásárló egy alkalmazott munkáját végzi és még ő adjon borravalót a saját munkája után a cégnek. Ez ellenállást váltott ki, és az amerikaiak szerint a borravalók régi kultúrája eltűnt, megváltozott és kiterjedt más vállalkozásokra is és növekedett is (ezért nevezik az infláció hasonlatára "tipflation"-nak).
Szóval a cikked ennek csak a végfejleményéről írt, hogy a borravaló kérés már a nem emberi munkákra is kiterjedt, az önkiszolgáló kasszára is. (Nincs köze semmiféle MI-hez.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!