Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért van az, hogy ha egy...

Miért van az, hogy ha egy űrhajó belép az atmoszférába szinte izzik a burkolat, de mikor már a föld közelben van akkor ez az izzás mintha eltűnne?

Figyelt kérdés

2023. ápr. 24. 14:22
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Töredékére csökken a sebessége.
2023. ápr. 24. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Akkor miért nem lépnek be lassabban? Nem kéne hőpajzs sem.
2023. ápr. 24. 17:15
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Mivel magasabban ritka a légkör, ezért ott szárnyakkal vagy ernyőkkel való lassítás nem igazán hatékony. Rakétahajtóművel pedig sok tonna üzemanyagot kellene elégetni a lassításhoz, ráadásul mi van, ha meghibásodik? Szumma szummárum a hőpajzs olcsóbb, egyszerűbb, biztonságosabb, stb.
2023. ápr. 24. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Az adott pályán a keringési sebességet nem lehet tetszés szerint válogatni, pontos öszefüggésekkel kapcsolódnak egymáshoz.

Ezekre keress rá: kozmikus sebességek, körsebesség.

Földkörüli pályán a pálya magasságához tartozó körsebességen kell keringeni, ez fizikai szükségszerűség és nem lehet tetszés szerint csökkenteni csak a sebességet. (csak ha van egy tetszés szerinti üzamanyag mennyiséggel feltöltött rakétád, ami dacolhat az erőkkel :))

2023. ápr. 24. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
89%

Mert sokkal látványosabb ha izzo tűzgolyoként érkeznek, különben a kutya sem foglalkozna velük. És nem tudnák elmesélni milyen nehéz veszélyes ürhajosnak lenni. Ez az emberi oldala, simán csak menőzni akarnak.

:))))))


Technikai szempontból az a magyarázat, hogy nem áll az ürtechnika olyan szinten, hogy még a fékezéshez is elegendő üzemanyagot vigyenek magukkal. Hanem a légkörben surlódással fékezik le az űreszközt. Tehát az űrhajó mozgási energiáját hővé alakítva csökkentik le a sebeséget.

2023. ápr. 24. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Tudatosítsuk azt is, hogy a fékezés a termoszférában kezdődik, ami már alapból forró, de nagyon ritka közeg. Ha egy helyben állnánk benne, akkor nem lenne nagyon melegünk tőle, első kozmikus sebességgel száguldva bizony igencsak összenyomódik az orrkúpon, és csak még forróbb lesz!
2023. ápr. 25. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Az egyre sűrűsödő sztratoszféra már fagyos lesz a legalján, és a sebesség is lecsökken annyira, hogy a kompresszió már nem elég a vörösizzáshoz, de azért a leszállásig nem lesz hideg semmi.


Bizony, gyorsan repülni nem lehet hidegen. A hangsebesség kétszeresével, a troposzféra -56 C fokos felső részén repülő Concorde-ok orrkúpja a 120 C fokot is túllépte, a géptest átlaghőmérséklete 90 C környékén mozgott.


Jelentős gépteljesítmény volt megcsapolva a hajtóművekről, hogy hidegen tartsák a gép belterét. A légkondicionálás közvetlenül a motorok kompresszora mögül levett nagynyomású 500 C fokos levegővel volt biztosítva, mely energiáját több fokozatban leadva, végül az expanziós turbina után -20 C fokos lett, és ez volt szétvezetve az utastérbe!

2023. ápr. 25. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
16%
#1 Sűrűbb légkörben kevésbé izzik, mint a ritkább légkörben?
2023. ápr. 25. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
23%
Mert a mátrixban így alkották meg. A valóságban nyilván ritkább közegben kevésbé izzana.
2023. ápr. 25. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
#8 (17:57) - úgy, ahogy írod. Minden technológiának megvan az adott közegekhez tartozó üzemi haladási sebessége, és a földre visszatérő űreszközöknél így jön ki a dolog.
2023. ápr. 26. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!