Az újabb autókban, pl teslában mi alapján számolják?





1. "Húzópad"-ra embereket szoktak rakni az elnyomó uraságok.
2. Nyilván a vezérlés megkapja az inercia-, kerékfordulat- és kormánypozíció-szenzor jeleit - mindennek alapján már tud korrigálni.





Ez úgy működik, hogy a kormánnyal kijelölöd a kívánt irányt (egyenes vagy kanyarív, igazából mindegy)
Az autóban van egy szenzor, ami érzékeli a függőleges tengely mentén a kasztni elfordulását. Ez gyakorlatilag egy gyorsulás érték. Ezen kívül figyeli, hogy a négy kerék mennyi utat tesz meg (fordulatszám érzékelés)
F=m*a
A tömeg (m) adott, a gyorsulási értéket (a) küldi a szenzor, a vezérlő ebből ki tudja számolni az eltérítő erő nagyságát (F) ami ellen intézkednie kell. Pl. külön-külön fékezi a kereket, játszik a "gázzal". Mindig a kormány által kijelölt irányt próbálja tartani. "Tudja", hogy adott kormányszöghöz, milyen gyorsulást kell érzékelnie a szenzornak, mennyi fordulatot kell adot idő alatt megtennie a kerekeknek. Ő igyekszik a zavaró erőhatásokat korrigálva irányban tartani az autót.
Ehhez egyáltalán nem kell optikailag érzékelni az utat. Kb 20 éves technika.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!