Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A mostani energiaválság fel...

A mostani energiaválság fel fogja gyorsítani Európában az elektromos autók elterjedését?

Figyelt kérdés

2022. nov. 3. 20:23
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
2%
En a benzines autokat/motorokat szeretem. Nekem nem kellene elektromos. Ha olyan lesz az energia szintnek a jelzoje, hogy rosszul mutatja, sokan fognak megallni az ut kozepen. Plane motorban tuti nem kellene, baromi nehezek.
2022. nov. 3. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
85%
Rövid távon az energiaválság nem gyorsít, hanem lassít (költekezés visszafogása), főleg hogy a lítium is masszívan megdrágult. Hosszú távon viszont úgyis az elektromos nyer.
2022. nov. 3. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
52%

Az E-autók egy nagy átverés. Annyi, hogy nem üzem közben szennyeznek, hanem a gyártás során, csak erről nincs szó a zöld reklámokban. Világszinten az áram nagyobbik százalékát szénerőművekben állítják elő. Maga a gyártás is iszonyatos energiákat emészt fel. A technológia gyerekcipőben jár, drága, megbízhatatlan, és nem elég hatékony. Csak ebbe is bődület pénzeket fektettek, és vissza akarják kapni.

Oké, a V8-as benzinfalók ideje lejárt, de egy takarékos benzines kisautó minden szempontból veri az elektromost. Hatékonyság, ár, élvezet, de még környezetvédelmi szempontból is.

2022. nov. 3. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
96%

"Hatékonyság, ár, élvezet, de még környezetvédelmi szempontból is."

Ahogy irtad, ez a technologia meg gyerekcipoben jar. Ami azt is jelenti, hogy boven van meg hova fejlodnie, jobba, hatekonyabba, olcsobba, kornyezetbaratabba valnia. A benzinesek eseteben mar egy 100 eve fejlesztgetett, kb teljesen kimaxolt technologiarol van szo. Es ma mar egy jo elektromos nem sokban marad el egy benzinestol. Szoval szerintem ma meg igaz amit irtal, de az ido az e-technek kedvez.

2022. nov. 3. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos ma az elektromos autó verhetetlen előnye az, hogy ott nem szennyez, ahol minden más nagyon. A zsúfolt városi utakon. Reális zöldek is ezt hirdetik.
2022. nov. 4. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Ja, hát az energia előállítása. Arra már nem lehet írni, hogy világszerte ez vagy az. K* nagy eltérések vannak. A lengyeleknek szenük van, a norvégoknak vizük, a franciáknak atomjuk.
2022. nov. 4. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Már korábban ebbe az irányba kellett volna elmenni.

A villamos motor nagyon jó hatásfokú, és erős nyomatékot leadó eszköz. Nem véletlen, hogy a svéd Nohab mozdonyoknak akkora sikere volt, hogy még mi is vettünk belőle. ( [link] ) Nekem van egy plugin-hibridem. Egészen elképesztő, hogy a dízel motor benne 5-öt vált 90-ig, míg ugyanez villanymotorral fokozatváltás nélkül, erőből és lendületesen megy. Ha korábban kezdjük a villanymotorozást, nem kellett volna az autógyártókat gyötörni a környezetvédelmi normákkal. Legalábbis a meghajtást adó motorral kapcsolatban. Egy jó generátort kellett volna tervezni - mint a Nohaboknál...

2022. nov. 5. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

"Egészen elképesztő, hogy a dízel motor benne 5-öt vált 90-ig, míg ugyanez villanymotorral fokozatváltás nélkül, erőből és lendületesen megy."

Hát azért az nem magától van. Felfogható fokozat nélküli váltónak. Ja, olyan meg a belső égésű motornál is van.

2022. nov. 5. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Nincs benne valto. Ami felfoghato ugyan fokozatmentes valtonak, csak annal sokkal olcsobb.
2022. nov. 6. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"Nincs benne valto. Ami felfoghato ugyan fokozatmentes valtonak, csak annal sokkal olcsobb."

Nem a nincs benne váéltó fogható fel fgokozatmentes váltónak, hanem a tápfeszültség elektronikus szabályozása a fokozatmentes váltó. Azt hittem, ennyit ma már mindenki tud.:D :D :D Az meg, hogy az elektronika sokkal olcsóbb lenne, mint az öntvényház meg a fogaskerekek és csapágyak, hát, lehet, hogy olcsóbb, de a sokkal az adatok hiányában kérdéses.


"Egy jó generátort kellett volna tervezni - mint a Nohaboknál"

És azt mi hajtaná meg, Frédi és Béni lábbal? A NOHAB-ban dízelmotor hajtja az egyenáramú generátort, ott meg a vezérlést a dízelmotor fordulatszáma adja, mely 275 és 835 per perc között változtatható. Olyan az elektromos autóban is lehetne, hogy egy benzinmotor meghajt egy generátort, és az meg a villanymotort, csak épp mi értelme lenne?

2022. nov. 6. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!