Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Van valamilyen kimutatás,...

Van valamilyen kimutatás, statisztika ebben a kérdéskörben?

Figyelt kérdés
Pár napja egy baráti beszéletésen arról folyt kisebb vita, hogy manapság a környezetkímélőnek beállított autókkal való autózás valóban környezetkímélőbb-e, mint 20-30 éve az autózás. Ez olyan téma, amit nem nagyon szoktak felhozni. Az tény, hogy az utóbbi évtized motorjai zöldebbek (euro minősítések és társaik), nem beszélve a hibridekről, de ez csak véleményem szerint autó és autó összehasonlításakor érvényes. Globális szinten a mennyiségbeli különbségek miatt, nem hinném, hogy kevésbé szennyezőek. Értem ez alatt, hogy az 1-es, 2-es Golfokból és annak a korszaknak a modelljeiből jóval kevesebb futott, mint ma a hozzájuk képest "extra zöld" változatokból. Sok környezetkímélő jármű nem szennyezőbb, mint kevés környezetszennyező? Itt az egyes autók kibocsátásain túl a több gyártás során fellépő szennyező tényezőkkel sem árt számolni.
2022. okt. 13. 12:04
 1/6 anonim ***** válasza:
Abból a szempontból teljesen biztos, hogy maga az autó kevésbé szennyezi a LÉGKÖRT, mint a dízel vagy benzin üzeműek, viszont magát a környezetet valamilyen szinten mégis csak "szennyezi", mert azt az elektromos áramot, amivel megy az autó, valamilyen módon ugyanúgy elő kell állítani.
2022. okt. 13. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem, ha a környezet kímélése a lényeg, akkor eleve hülyeség ezen rugózni, hogy környezetkímélőbb-e egy mai autó, mint egy 30 évvel ezelőtti.


Az egyedüli kérdés, ami lényeges, hogy kevesebb-e az emberiség károsanyag-kibocsátása most, mint 30 éve.

És hát erre az a válasz, hogy nem, sőt, sokkal több.


Magyarul tök lényegtelen, hogy egy mai autó esetleg 20%-al kevesebb káros anyagot bocsát ki X km-en, mint egy 30 évvel ezelőtti autó, mert ha egy mai autóval kétszer annyit megyek, és kétszer annyi autó van forgalomban, mint 30 éve, akkor végeredményben sokkal magasabb lesz a károsanyagkibocsátás.

2022. okt. 13. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Azért arra is érdemes figyelni, hogy az autózás a teljes környezetszennyezés töredékéért felelős.
2022. okt. 13. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 TappancsMancs ***** válasza:

"Az tény, hogy az utóbbi évtized motorjai zöldebbek (euro minősítések és társaik), nem beszélve a hibridekről, de ez csak véleményem szerint autó és autó összehasonlításakor érvényes."


Nyilván arra érvényes, hiszen régebbi és új autókat hasonlítanak össze, ami a két autó összehasonlításáról szól. Az autó használati mennyiségek meg további és másik kérdés.


Egyébként mivel növekedett az autó vásárlások és autóhasználat mennyisége, ezért a régi szennyezőbb autókkal a mai mennyiség még rosszabb lenne.


Tehát azért igazából jó a mai tisztább autók gyártása, mert bármilyen sok vagy kevés mennyiségüknél kevesebbet szennyeznek, mindegy mennyi autóról van szó, mert bármennyi esetére számolva környezetekímélőbb.


Gondold meg, hogy a régi szennyező autókkal a mai autó mennyiség mit produkálna? Szóval csak jobb a mai.

2022. okt. 13. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Valójában nem derült ki, mi is a kérdés.

Ha a globális, azaz össz szennyezést akarjuk vizsgálni, arra az a válasz, az idő előrehaladásával nő, sőt, kis kitevővel ugyan, de exponenciálisan. Ez azért van, mert összességében egy konkrét eszköz szennyezése folyamatosan csökken ugyan, de mindig sokkal több eszköz van, vagyis gyorsabban nő az eszközök száma azok javulásából adódó szennyezéscsökkenésnél. ehhez jön (ma ez a világ fő problémája), hogy az egyes országok gazdasági állapota rendkívül eltérő, a gyengébbek gőzerővel próbálnak felzárkózni, ám ez csak erős szennyezéssel lehetséges (úgy olcsóbb). Nemrég például az USA volt a legszennyezőbb ország (átlagosan egy fő 7-10-szer többet szennyezett, mint a világ átlaga). Ma már csak 3-4-szeg szennyez erősebben fejenként. Ugyanakkor nemrég Kína szennyezése csekély volt, mert annyira elmaradott volt, hogy csak kevés szennyező eszköze volt. Mára próbálja utolérni a fejlett világot, ez úgy lehetséges, ha durván szennyez, mert így olcsóbb a fejlődés. Tehát manapság Kína (sokan vannak) messze a világ legszennyezőbb országa, de India nyomul utána. Csak példaként, Kína megyényi területein időnként akkora a szmog, hogy csak maszkban szabad utcára menni. Kína kisvárosnyi méretű szigeteket alkotó műanyag szennyet szór az óceánokba, mert megsemmisíteni drága.


Ma a legfőbb cél nem a megállítás (nem tud megvalósulni, mert senki se akarja), hanem a szennyezettség szétterítése. Az elektromos autók összességében szennyezőbbek a benzinesnél (ha mindent, az üzemanyag előállítását és az elhasznált autók megsemmisítését is belevesszük), viszont olyan sok az autó, hogy a nagyvárosok gócpontjain az elektromos autó a cél, mert ahhoz a szmoghoz legalább az kisebb mértékben járul hozzá. Ahol az üzemanyag előállítása zajlik, ott meg nincs más szennyező, tehát az elektromossággal ott csökken a szennyezés, ahol sok az ember. De nem az összes szennyezés csökken, az bizony nő.

Ezért probléma ez az éghajlatváltozásra nézve, mert az időjárás nagy területek visszaverési különbségeiből alakul ki. És mára ez már kevéssé kiszámítható még komolyabb műszerekkel és számítógépekkel is. Mert itt meg a bonyolultság nő gyorsabban, mint az informatika fejlődése.


Konkrétan azt kiszámítani pontosan mi a legjobb módszer, lehetetlen. De még ez a legkisebb baj, ugyanis hiába mondaná meg valami szuperagy, mi a teendő, az emberek nagy többsége nem törődne vele, mert úgy kényelmesebbnek véli. A változás meg egy ember érzékeléséhez képest lassú, viszont megállíthatatlan, ezt pedig az emberek többsége nem hiszi el. Szóval ma nem lehet megjósolni a jövőt, de a kilátások rosszak.

2022. okt. 13. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
A vita folyamán felmerült annak a kérdésköre, hogy az emberek így hajlamosabbak arra, hogy nyugtázzák magukban azt, hogy azért, mert környezetkímélő autót vesznek nem környezetszennyezők. Ez véleményem szerint a legnagyobbat rúgja a környezetvédelem ügyébe, ezáltal érzem úgy, hogy rosszul is van megfogva az egész. Tegyük fel, egy teljesen átlagos ember, aki nem az elvont, fanatikus zöld, de ilyen megfontolásokból eddig biciklivel vagy tömegközlekedéssel járt. Most kapta a marketingjét a zöld autóknak, így mivel az nem olyan káros, ő is vesz. Ez természetesen nem csak az autóipar jellemzője, csak erre keresek szakirodalmat.
2022. okt. 13. 23:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!