Az elektromos járművek több CO2-t juttatnak a levegőbe?
Tegyük fel, hogy választok két autó között, az egyik benzines, a másik elektromos. Az elektromos autó nehezebb, így több energiát fogyaszt.
Ennek az energiának mekkora része zöld, és mekkora része fosszilis? Azt állítom, hogy 100%-a fosszilis, nem pedig n százaléka. Mivel az összes zöld energia el van használva, és nem lehet feljebb tekerni (az atomot most hagyjuk, tfh németek vagyunk), muszáj hogy a mi fogyasztásunkkal több szén/gáz legyen felhasználva az erőműben, ami 100%-ot ad.
Ezen nem változtat az, ha építenek még több nap vagy szélerőművet; legalábbis amíg a zöld energia nem fedezi az "egyéb" igényeket teljes mértékben, addig minden egyes elektromos autó több fosszílis energiahordozó elégetését igényli, mintha benzines lenne.
Ez így jó? Vagy hol a hiba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Tegyük fel, hogy választok két autó között, az egyik benzines, a másik elektromos. Az elektromos autó nehezebb, így több energiát fogyaszt"
Ez az állitás simán nem igaz. A belső égésű motoroknak van talán 30% hatásfokuk, az eletromos autoknak 90% fölöt.
"Ennek az energiának mekkora része zöld, és mekkora része fosszilis? Azt állítom, hogy 100%-a fosszilis, nem pedig n százaléka. Mivel az összes zöld energia el van használva, és nem lehet feljebb tekerni (az atomot most hagyjuk, tfh németek vagyunk), muszáj hogy a mi fogyasztásunkkal több szén/gáz legyen felhasználva az erőműben, ami 100%-ot ad."
Még ha ugyan annyi is lenne a co2 kibocsátásúk akkor is elkellene kezdeni átálni elektromos autokra, mivel autokat nem évente gyártanak hanem 10-20 év mire lecserélik az auto parkot. Elég hülye döntés lenne kiépiteni a megujuló energia tremelést majd 10 évig túltermelni mire az autokat is lecseréled.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10/
Én sem mondtam, hogy a nulkeáris teljesen (!) környezetbarát lenne. Viszont mégiscsak el lehet valahol távol temetni és nem lélegezzük be mint a benzinest, és ez is különbség. Nem is kicsi különbség.
Ha máig fával fűtenénk, ami nyilván nagyon ősi és természetes megoldás lenne, még az sem teljesen környezetbarát! Egyik sem az jelenleg. Fejleszteni és megoldásokat keresni viszont kell, tehát még mindig jobb valamennyire az atom elektromos autóval, mint a benzines a légör szennyezéssel, mint távlat.
Ne értsük ezeket szélsőségesen és máris látszik valami levonható az egészből.
Azt is kell nézni, hogy hosszútávon ha már nem lesz olaj és más fosszilis, akkor hogy jönne ki a mérleg? Ha az energia már csak 1. nukleáris, 2. fúziós, 3. víz, 4. szél, 5. nap kombináció akkor mennyire válna be az elektromos autó? És ne kerüljük ki szerintem ezt a kérdést a jelenlegi hangsúlyozásával, mert a távlatot is kellene nézni.
A fogyasztás csökkentése meg szerinetm akkor fog bekövetkezni, ha kifogyóban lesz az olaj. Addig eladják az összeset amit csak tudnak, ez szinte teljesen biztos. Részben az olaj cégek miatt lesz így, részben a felhasználók miatt.
A vitákat a témában a kezdeti kommunikáció okozta, mert az elektromos autót teljesen környezetbarátnak harangozták be, és most a régi híreket cáfolják a neten. Bár jogos és érthető amúgy, ez rendben is van, csak ne essünk át a ló túloldalára se, mintha az elektromos autó még rosszabb lenne.
És az is fontos, hogy az elektromos autó szennyezési kereteit egy jövőbeli fosszilis nélküli energiával is kell számolni, már aki akar hosszútávon is gondolkodni. És hát azt is kellene. Ez marad ki a témából. A jelenlegit már kb átlátják az emberek, de a jövőt még nem tervezgetik hozzá a vizsgálathoz, és azért az se ártana.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"2es nagyon jokat ir, kar hogy a tobbseg ugy gondolja hogy ez nepszerutlen es ijeszto gondolat es inkabb leszavazta."
Dehogy úgy gondolja. Hanem úgy gondolja, hogy k*ra semmi köze nincs a kérdéshez. Ennyi erővel a yellowstone szupervulkánról is berakhattam volna én is valamit, oszt remélem, azt is megdícsérted vón.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kérdésből:
"addig minden egyes elektromos autó több fosszílis energiahordozó elégetését igényli, mintha benzines lenne. Ez így jó? Vagy hol a hiba?"
Hogy a kérdés lényegére is válaszoljak... Pontos adatot azt nem tudok, de ebben nyilván egy olyan adatra van szükség, hogy a benzines mennyi fosszilissel tesz meg 100 km-t vs az elektromos autó 100 km-én az elektromosságának mennyi volt a fosszilis előállítása. Ha van ilyen adat, akkor lehet összehasonlítani. Addig csak tippelgetünk...
Elvileg - és ez csak tipp a részemről - szóval elvileg egy benzines ma akármennyire is fejlett, kevésbé hatékonyan állít elő energiát, mint egy erőmű ami szintén fejlett technológia. Szóval szerintem az elektromos kicsit jobban jön ki ebben. Bár szerintem nem sokkal, tippelném úgy 20%-ra, hogy 20%-kal jobban közlekedik az energiája fosszilis lábnyomát tekintve. De tényleg csak kb és csak szerintem.
A bányászati része és annak szállítási része és egyebek is megint más és mindkét esetben nagyon sok folyamata van.
A kőolajat is kitermelik, szállítják, feldolgozzák, szállítják, eldaják és felhasználják.
Az elektromos esetén a fosszilis nyersanyagot is kitermelik, szállítják, feldolgozzák, szállítják, elektromossággá alakítják, az elektromosságot szállítják, eldaják és felhasználják.
De számok nélkül ezek egyik részét sem közölhetjük úgy, hogy ez vagy az a rosszabb.
Ott van az a kérdés is, hogy oké, az olaj majd elfogy, de a líthium is elvileg majd egyszer elfogy. Ezt sem ártana összevetni, de adatot azt nem tudok, csak beleötleteltem a témába.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Aha most olvastam. A totalcar cikkben volt róla szó. Szóval na igen, az előállítás is eltérő országonként így az elektromos fosszilis lábnyoma is eltérő.
Azért erre totalcar adatra azt mondanám, hogy ez a jelenlegi helyzet és nem a távlati, tehát a jövőbe nem vetíteném ezeket a különbségeket, és még az elektromos autót se "hibáztatnám", mert ez nem az elektromos autó technológiáját jellemzi önmagában, hanem gazdaságokat és régiós erőműveket jellemez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Talán még egy kis adalék a kérdéshez. Az olaj és gáz is elfogy.
Ezért elméletben fel kell vetni, hogy akkor az energiát már csak mással tudjuk megtermelni és az mi lesz?
-nukleáris
-fúziós
-víz
-szél
-nap
-geotermikus
-stb
kombinációi valamilyen arányban
Valószínűleg a ma fosszilis lábnyomnak nevezett szennyezés helyett lesz valamilyen más szennyezési kibocsájtási szavunk és abban fogjuk mérni és nem fosszilis lábnyomban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ez így jó? Vagy hol a hiba?"
Tegyük fel, hogy a nyugdíjas Heinz reggel nyolckor elindítja a 3 kW-os automata mosógépét. Mivel akkor jól elkezd sütni a nap, ezért az többletenergiát jelent, mely Heinz mosógépének üzemeltetésére fordítódik, tehát a fosszilisokat nem kell jobban nyomatni. Másfél óra múlva a mosógép lejár, de Engelbert ekkor rádugja a töltőre az elektromos autóját, kímélő 2 kW-os üzemmódban. Egy szem fosszilist nem kellett hozzáadni.
Hol a hiba? Csak ott, hogy Pista néni, aki htb, és max a kertben a krumpliágyást kapálgatja, és látókörének egyetlen tágulása 20 éve volt, mikor elkorhadt a kapanyél, és a falu másik végén levő gazdaboltba el kellett mennie, okosabbnak tudja magát a rendszerirányítással hivatásból foglalkozó villamos- és egyéb mérnököknél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!