Az önvezető autók mikor válnak biztonságossá és mindenki számára elérhetővé-megfizethetővé?
Az önvezetés már most is teljesen jól működik, csak felügyelet kell mellé. Mert hiába vezeti magát hibátlanul a kocsi, felelős döntést nem hozhat. Ez jogilag nem működik. Mert képzeld el, ha balesetet okoz, akkor ki a felelős? Az aki beprogramozta, ott se volt. Vagy a tulajdonos? A tulajdonos megbízott a járműben. Márpedig valaki felelős és a jog szerint természetesen a tulaj.
Most képzeld el, hogy a kocsid önállóan mászkál a városban. Történik egy baleset, akkor te kerülsz börtönbe. Na ezért nincs önvezető autó. Amúgy felismeri a kocsi a járókelőket, figyelemmel kíséri a környezetet, ezerszer több dologra tud figyelni, mint egy ember. De döntést nem hozhat, mert azért az ember felelős.
Meton hol? Autópályán, korlátozottan. Ez nem önvezetés, baromira nem.
Ahogy egy tesla vásárlásakor is aláírod, h nem az. Csak a marketing van.
Ez egy okosított tempomat, amit a többi gyártó is tud, csak nem hazudják önvezetésnek.
Ez elég érdekes, nem régi cikk.
Ami érdekes volt számomra (eddig nem tudtam), hogy Magyarország lett a EU önvezető autós teszt országa.
Izgalmas küzdelmet látunk a valósággal :)
Ezt a folyamatot kellene automatizálni:
érzékszervek > információ > kiértékelés > döntés > cselekvés
Ebből pillanatnyilag a "cselekvés" az, ami megvan: a gép képes fizikailag vezetni az autót. A hatékony és biztonságos működéshez a megelőző lépéseknek is meg kellene lenni, de egyelőre nagyon alacsony százalékban működnek. A kulcs a bejövő adat és értékelése lenne.
15: A listádból, a döntés is meg van, és kiértékeles is, biztosan megoldható.
A döntés egyszerű, mert az autovezetés nem bonyolult, pár tucat egyszerű szabály betartásával, ellenörzésével tökéletesen hibamentessé tehető. Az emberek sem azért hibáznak, okoznak balesetet, mert a vezetés bonyolult lenne, hanem mert NEM AKARJÁK betartani a szabályokat. Ha csak a megengedett sebeséget betartanák, akkor azonnal harmad annyi baleset történne, és azok sulyosága is nagymértékben csökkene. Pedig csak két számot kéne összehasonlítani, és dönteni, de az emberek nem hajlandok erre, hanem helyette 100 millió kifogást keresnek, hogy miért nem kell betartani a megengedett sebeséget. A számítogép nem fog kifogásokat keresni, hanem összehasonlítja a két számot, az aktuális sebeséget a megengedettel, és úgy szabályozza az autot, hogy az aktuális sebeség mindig kisebb legyen a megengedettnél. Ennyi.
Az adatok kiértékelese, pedig csak számítogép kapacítás kérdése, vagyis árkérdés. Az pedig csak időkérdése hogy elég olcsók legyenek a szükséges teljesítményű számítógépek.
Jelenleg az érzékelés, az érzékszervek elégtelenek. A tárgyak, objetumok, helyzetek, a környezet felmérése okoz problémát, ezen kell még dolgozni.
Az önvezetés technikailag már nagyon régóta létezik és nagyon jól működik. Persze még soha nem ültem önvezető autóban, de biztos vagyok benne, hogy ez már ma is jól működik. Egy önvezető autó ezerszer több dologra tud figyelni, mint az ember és tényleg ennyivel biztonságosabb is. De itt az a lényeg, hogy hiába biztonságos, akkor sem lesz ember, tehát kell hozzá egy igazi ember is. Nem a biztonság miatt, hanem azért, mert az autó csak egy gép, nincs benne felelősség, nem büntethető, stb. Például mi van, ha balesetet okoz? Attól, hogy sokkal biztonságosabb, mintha ember vezetné, még okozhat balesetet.
De van még egy gond. Oké, hogy szuper biztonságos, de mi van, ha lefagy, vagy akadozik a működése? Biztosan gondolnak erre is, de minden számítógépes programban vannak hibák. Ha a hibákat javítják, az újabb hibákat generál és ez így megy a végtelenségig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!