15-20 év, és a nemzetközi légi közlekedésben alkalmazott mostani géptípusokat mindenhol deltaszárnyú repülőgépek fogják felváltani?
Deltaszárny?
Vonják ki (már több légitársaság megtette) az A380 gépeket, túl nagy a befogadóképesség, nehézkes ennyi utast kezelni a repülőtéren, no meg meg is kéne tölteni utassal.
Nem opció..
A deltaszárnynak a magas sebességű repülésben van értelme, alacsony sebességnél hátrány. Ezért fejlesztettek egy időben variaszárnyas harci repülőket, amik minden sebességtartományban optimális szárnynyilazást tudtak használni.
A polgári repülésben a gazdaságosság a döntő szempont, ami ellent mond a magas utazósebességnek a gigászi üzemanyagfogyasztás és a hajtóművek nagyobb igénybevétele miatt. (Ld. Concorde.)
Úgyhogy vszeg nem lesznek tömegesen deltaszárnyú polgári gépek.
Hát igen, a Concorde jó példa lehet a pazarlásra! Kb. egy köbméternyi naftát fogyasztott el utasonként egy transzatlanti út megtételéhez.
A géptest átlagos hőmérséklete 90 C fok környékén mozgott, miközben a gép a troposzféra felső határán -56 C fokban repült. A sugárhajtású motorok kompresszorát úgy méretezték, hogy ki tudják szolgálni nagynyomású levegővel a duplán méretezett, óriási gépteljesítményű, levegőciklusú légkondirendszert.
Ha a légkondirendszer teljesen kiesik, akkor azonnal le kell szállni egy ilyen géppel alacsonyra, és szubszonikus repüléssel befejezni az utat - mert különben negyedórán belül párolt húsként végzik az utasok.
A 2-szeres repcsijegy ár is csak a minimum üzemi kiadásokra volt elég, hosszútávon nem volt képes profitot termelni a szolgáltatás. Presztízskérdés volt a Concorde géptípus fenntartása!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!