Szobahőmérsékleten előfordulhat kúszás jelenség?
Mindenekelőtt csak az válaszoljon aki ténylegesen jártas a témában.
Jómagam régebben foglalkoztam anyagtudománnyal, tehát kicsit szégyen, hogy nem értek ehhez, de ez így van :)
Tehát a kúszás elvileg csak magasabb hőmérsékleten jön létre.
Viszont amennyire látom a gyakorlatban idővel minden rugó elkezd gyengülni ha folyamatosan terhelésnek van kitéve. Nyilván ez csak a kúszás jelensége miatt lehet.
Ezt hogyan lehet meghatározni, egy anyagra vonatkozóan hol lehet konkrét értékeket megtalálni lehetőleg a neten?
A gyakorlatban sok autónál kb. 20 év után már alacsonyabbra kerül az autó (általában a hátulja).
Ugye van egy maximális berugózás, amikor vagy a teleszkóp nyomódik annyira össze, hogy a rugó már nem tud jobban berugózni (spirálrugónál a tekercs nem tud teljesen összeülni), vagy esetleg más módon van egy határoló ami nem enged nagyobb berugózást (rosszabb esetben a spirálrugó amikor összeül az a határoló, de szerintem ilyen autó nincs, ez nagyon gagyi lenne). Nomost ha a határoló (teleszkó, vagy bármi) felütközése esetén történő legnagyobb berugózásnál a rugó nem éri el a folyáshatárát (jó esetben úgy van méretezve, hogy ne érje el), akkor miért gyengül mégis a gyakorlatban a rugó idővel?
Most általánosan, pl. egy autójavító műhelyben megfigyelt jelenséget írsz le, vagy csak egyedi az eset? Könnyen lehet, hogy egy selejtes szériát fogtál ki - cserélj rugót és kész!
Mert a helyzet inkább az, hogy legtöbb autótulajdonosnak egészen más műszaki problémák fájdítják a fejét egy olyan országban, ahol az autók átlagéletkora közel 15 év.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!