Ezt a terméket ki lehetne fejleszteni?
Sziasztok! Szóval van egy alaptervem. Egy hordozható fél literes zárható kulacs, ami tudja a bele töltött italt hűteni és fűteni is. Egy applikációval lehetne irányítani, hogy éppen melegítse a bele töltött italt, vagy hűtse. Kapna okosasszisztens támogatást is, hogy akár nyomkodás nélkül is lehessen váltogatni a két fokozat között. Meg lehet a biztonság kedvéért lenne egy kapcsoló is a kulacson, ha esetleg nem lenne kéznél a telefon. De nem is ez a lényeg.
A melegítést egy fűtőszállal oldanánk meg, viszont a hűtést még nem találtuk ki. Van bármi ötletetek?
Bizony, manapság már nagyon egyedi ötlet kell ahhoz, hogy ne is legyen még meg olyan legyen, mai TÉNYLEG kell az embereknek.
Kitaláltam, megterveztem biliárdhoz egy olyan krétatartót, ami nem csak hogy nadrágzsebre tűzhető, ilyen már van, de egy kézzel kivehető, nem kell kupakot külön levenni, mégsem marad szabadon a kréta eleje és nem keni össze a ruhát.
Le is gyártottam 3D nyomtatással, tökéletesen működik is, normál négyszögletes és nyolcszögletű krétához is jó.
És sehol neten nem létezik hasonló sem, ami van, vagy kétkezes használatú vagy kupak nélkül használva egykezesnek összekeni a ruhát, vagy csak a krétát védi tárolásra.
Szóval piaci rés, működőképes termék.
És mi van most?
Nem fogy, nem nagyon tudok eladni.
Miért? Mert a biliárdosok 95%-a megszokta, hogy szana-szerte az asztal szélén hagyja a krétát, rakja ide-oda, leveri, rálép, zsebre vágja és összekeni magát és simán LUSTA ezen változtatni, lexarja, jójezígy.
Szóval még az sem elég, hogy olyat találsz ki, ami még nincs.
Az embereknek fel kell ismerniük, hogy mindig is akartak ilyet, csak nem tudták, hogy akarnak ilyet.
Amiről tudták, hogy akarnak ilyet, az már mind fel van találva.
A látens igényekre kell rámenni.
És jól felmérni, hogy tényleg akarnák-e.
Éppenséggel a franchise terjedés is megoldás, sokkal olcsóbb, csak lassabb.
Egy közösségi finanszírozás az ideális, csak ahhoz tényleg jól elő kell készíteni mindent, mert ott a bukta is drága lehet.
"Szóval még az sem elég, hogy olyat találsz ki, ami még nincs.
Az embereknek fel kell ismerniük, hogy mindig is akartak ilyet, csak nem tudták, hogy akarnak ilyet."
Az a helyzet, hogy rengeteg olyan teljesen felesleges termék és szolgáltatás léptezik már ma, amire valójában soha senkinek nem volt semmi szüksége és soha, senki nem akarta.
Szóval az igényt is ugyanúgy meg kell teremteni, "le kell gyártani", mint magát a terméket, erről szól a modern világ.
Ezért lett mára a marketing fontosabb, mint maga a termék/szolgáltatás.
Ma már bárki bármit a piacra dob, legalább ugyanannyi erőforrást "elkölt" marketingre, mint magának a terméknek/szolgáltatásnak a kifejlesztésére.
Sok esetben a termékfejlesztés sokszorosát költik marketingre, ha ilyen kis egyszerű dolgokról van szó.
Szóval nem az a probléma a találmányoddal, hogy olyat találtál ki, amire nincs igény, hanem hogy nem költöttél el párszáz milliót marketingre :)
"Az a helyzet, hogy rengeteg olyan teljesen felesleges termék és szolgáltatás léptezik már ma, amire valójában soha senkinek nem volt semmi szüksége és soha, senki nem akarta."
Az ilyen terméket utótörténetének szokott az lenni a címe, hogy Az ... tündöklése és bukása. :)
Persze addig is lehet vele keresni, ha tényleg monstre marketinggel globálisan támogatod.
És sok mindenki megél ilyenből is.
Ívelt tévéképernyő.
Szelfibot.
Manuális nyomkodós kéziszámláló.
Okosbugyi.
Valóban sok terméknél csak beléd magyarázzák, hogy erre szükséged van.
De valahogy ezt nem érzem egy példakép fejlesztési célnak.
Ez nem az a "fel akarok találni valami hasznosat", hanem inkább a "gyorsan bármivel xarrá akarom magam keresni, az se baj, ha kamu".
A valósan hasznos termékekhez nem kell monstre marketing-kampány, legfeljebb ha nagyon gyorsan fel akarod futtatni.
"A valósan hasznos termékekhez nem kell monstre marketing-kampány, legfeljebb ha nagyon gyorsan fel akarod futtatni."
Szerintem ebben tévedsz, hogy az ilyeneknek nem kell marketing-kampány.
Én legalábbis úgy gondolom, hogy a legnagyobb multicégeknél, autógyártók, kütyügyártók, szoftvergyártók, stbstbstb, nem hülyék dolgoznak, és ők hihetetlenül sok pénzt elköltenek marketingre, még akkor is, ha valami valósan hasznos terméket dobnak piacra.
Én magam is megfordultam már szoftverfejlesztőként néhány nagyívű projectben, volt is néhány, amit valósan hasznosnak láttam, és a személyes tapasztalatom is az, hogy bődületes pénzeket ölnek a marketingbe - ahol nem így volt(jellemzően az idősebb, konzervatívabb gondolkodású magyar vállalkozók), abból nem is lett profit.
Persze már ezen is lehetne futni egy kört, hogy mi az, ami "valósan hasznos" - én meglehetősen kritikusan állok ehhez, úgy gondolom, hogy az egyszerű halandókat megcélzó termékek és szolgáltatások szinte egytől egyig teljesen felesleges hülyeségek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!