Mi történik, ha repülés közben telefonál valaki?
Nem poénnak szánom, komoly a kérdés.
Szerintem nem történik semmi. Viszont akkor miért van repülőgépes mód a telefonokban és miért tiltják a telefonálást repülés közben a társaságok? Nem tudom elhinni, hogy a repülőgépbe olyan műszereket raknának be, amiket egy egyszerű telefonálás meg tud zavarni. Ráadásul a távközlési telefontornyok amúgy is teleszórják a légkört jelekkel, ha az nem zavarja meg a repülőgépeket, akkor maga a telefon, ami veszi ezt a jelet miért zavarná meg?
Tízes, szerintem te kicsit félteértetted.
A kérdező és az őt követő válaszolók nem a légiforgalmi irányítótoronyra gondoltak, hanem a mobiltelefon-tornyokra, tudod azokra a nagy, fémből készült magas tornyokra, amik az egész emberlakta vidéken megtalálhatók, és a mobiltelefonok közti kommunikációt teremti elő.
A kérdésre válaszolva én nem értek ennyire az ilyenekhez, de a hetes válaszban a Faraday-kalitka elv meggyőzőnek tűnik.
#11, "Tízes, szerintem te kicsit félteértetted."
Lehetséges, csak akkor nem értem, miből gondolja, hogy egy 9000 méteren haladó repülőn bárki kommunikál egy mobil cella adó-vevővel (ami nem feltétlenül tornyon van.)
Egyébként nem kizárt, hogy szárazföld felett lehetne mobilozni, a távolság (magasság) akár meg is engedné, csak ilyenkor egyrészt nagyobb adóteljesítményre kapcsol a teló (ráadásul akár egyszerre több a fedélzeten), másrészt pár másodpercenként kellene cellát váltania, ami érezhető lenne a kapcsolat minőségében. Nem lefedett területen (pl. óceán felett) pedig max teljesítménnyel keresne elérhető cellát a telefon.
"What would happen if someone kept their phone’s cellular functions on while enjoying the view at 30,000 feet? Likely, nothing. And that’s a good thing, since even when their use was completely banned, people left them on all the time, whether intentionally or not.
But there is a non-neglible risk that using your phone could interfere with critical systems on the plane."
Kérdező: Ha a repülésbiztonságot nézzük, akkor nem az számít, hogy "Szerintem nem történik semmi", hanem hogy milyen problémákat okozhat. Márpedig ha elég magas a kockázat (lehet az fél százalék is), akkor már veszélyes, emberéletek múlhatnak rajta. Lehet bagatelizálni a problémát, de szerencsére az illetékesek nem teszik. Ilyen apróságok miatt lett a repülés az egyik legbiztonságosabb utazási mód.
#12 Olvasd végig az eszmecserét kérlek. Már többször is említettem, hogy a repülőgépek nem fixen 10 km környékén repülnek. Többször nem kívánom elmondani, mert így is már harmadszor kezdjük újra ugyanazt.
A #10-es válaszában említett hálózatok működésével tisztában vagyok és már ezt is kitárgyaltuk amúgy. Volt róla szó, hogy igenis folyamatos az adás a tornyok részéről, mert mindig van valaki a túloldalon, aki aktívan csatlakozik hozzá. Tehát amikor a repülőgép átrepül ezeken az aktív adásokon, akkor a teória szerint meg kéne zavarnia a repülőgép műszereit. Viszont ilyen nem történik, ez a kérdés, hogy akkor miért tiltják meg a mobiltelefonok használatát a repülőgépeken.
"Viszont ilyen nem történik"
Elolvastad a Faraday-kalitka elvét?
Ha a teóriád igaz lenne, akkor a villámlás is megölne mindenkit a fedélzeten, mégsem teszi... hoppáá!
Nem mindegy, hogy kívülről vagy belülről zavarja valami a gépet.
Kívülről nem tudja, ezért említették a Faraday-kalitkát.
"Én pont hogy azt állítom, hogy a mobiltelefonok nem zavarják meg a repülőgépek műszereit."
Ha innen indulsz ki, akkor értelmetlen a kérdés. Kb: Én állítom, hogy a hálózati feszültség nem veszélyes, de akkor miért nem szabad taperolni? :))
"Többször nem kívánom elmondani"
Esetleg ha te is elolvasnád a válaszokat, nem kéne tépned a szád feleslegesen. Már ha valakit még érdekel.
@7
Mindent elmondott.
A fedélzeten lévő készülékek (sok készülék) nagyon kis valószínűséggel ugyan,
de okozhatnak ilyen problémákat.
Hogy a "tornyok" miért nem tehetnek kárt benne, a repülési magasságtól függetlenül, azt is elmondták többször, csak te ignoráltad.
Én nem ignoráltam, csak nekiálltak szapulni, hogy konteós vagyok, mert azt írtam, hogy a tornyok megállás nélkül sugároznak. Értem, hogy a repülőgép törzse Faraday kalitkaként működik, ezért a mobil nem tud a toronyhoz kapcsolódni, ebbe nem is kötöttem bele.
"A fedélzeten lévő készülékek (sok készülék) nagyon kis valószínűséggel ugyan,
de okozhatnak ilyen problémákat."
Na, ezt kéne bizonyítani.
A Mythbusters-ben is azt állapították meg, hogy csak a régi típusú repülőgépeken okozhatnak zavart és csak a 800-900 MHz-es frekvenciasávban.
DE:
1. Azokat a repülőgépeket már nem használják a légitársaságok kereskedelmi forgalomban. Nagyon-nagyon-nagyon régóta.
2. Az újabb típusú kereskedelmi repülőgépeknél eleve kizárt a zavarás, mert szigetelve van a műszercsoport.
3. A 800-900 MHz a GSM technológia sávja, manapság már sehol nem használják.
4. Írtátok, hogy a repülőgép törzse Faraday-kalitkaként működik. Tehát a mobil eleve nem tud kapcsolatot kiépíteni, mert nem lát tornyot, így nem is sugároz ki semmit magából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!