Szerinted van létjogosultsága az elektromos jármüveknek?
Igaz, hogy az energiahordozók véges számúak(bár még van belőlük bőven), viszont vannak már olyan autók, melyek szuperkondenzátorban vagy lendkerékben eltárolják az elektromosságot. Na meg ott van még a napelem is.
Szerintem van létjogosultságuk, ugyanis környezetszennyezés tekintetében nagyságrendi eltérés van az elektromotoros járművek javára; olcsóbb "tankolni".
Az elektromos járművek elsődleges előnye a környezetre káros anyagok kibocsájtásának hiánya és nagyon fontos másik szempont az üzemeltetés olcsósága. Az elektromos áram előállítására pedig rengeteg egyszerű és olcsó módszer van. Elég a napelemekre vagy szélgenerátorokra gondolni. Legnagyobb gond jelenleg az elektromosság eltárolása okozza. Ettől függetlenül meggyőződésem hogy a meghajtás területén pont mostanában kezd előretörni az elektromosság.
Olyannyira van létjogosultsága, hogy mostanság keresek elektromos robogót ...
maci
"Az elektromos járművek elsődleges előnye a környezetre káros anyagok kibocsájtásának hiánya"
Lófülét. Szerinted az áramot miből csinálják? 95%-ban földgázból... Ráadásul minden egyes energiaátalakítás veszteséggel jár, ide értve azt is, hogy egy akkumulátorba kb. 1,2..1,4-szeres energiát kell beletölteni, mint amennyit ki lehet venni belőle.
Az elektromos gépjármű előnye VÁROSI HASZNÁLATBAN, hogy a káros anyagokat nem ott bocsájtja ki, ahol toporog a dugóban, és hogy nincs alapjárat, tehát a dugóban állva nem fogyaszt. Nem városi használatban gyakorlatilag nincs előnye. Legkoncentráltabban, és legveszélytelebbül még mindig benzin/gázolaj/alkohol/hasonló löttyök képében tárolható az energia. Én inkább hibrid autókban és megújuló üzemanyagokban gondolkodnék (bioetanol, étolaj hulladék újrahasznosítása, napenergiával vízbontás, és hidrogén, mint üzemanyag, stb.)
Egyetértek Macival, az elektromos energia tárolása a legfőbb akadály, de egyre jobb hatásfokú akkumulátorok vannak fejlesztés alatt.
Az előállítás, átalakítás elvileg környezetbarát és "korlátlan" is lehet.
Hát kedves GBF, nem igazán értek egyet veled. Tudod te mennyi egy hagyományos gépkocsi kilométerenkénti ára? És tisztában vagy azzal, hogy egy elektromosé ennek a tizedét sem éri el? Hmm hmmm ...
" ...Nem városi használatban gyakorlatilag nincs előnye..."
Hát tudod, nekem az is előny, hogy csendesebb, kényelmesebb a vezetés maga (nem kell váltogatni), de a legfőbb dolog, hogy nem füstöli tele a környezetét. Amúgy igazából a városi használat az, ahol a hatótávolság csökken a sok fékezgetés, gyorsítgatás miatt, úgyhogy rosszul írtad, pont, hogy a "nem városi" környezet az, ahol igazán van haszna a dolognak. Amúgy, hogy az áram miből keletkezik az egy teljesen más kérdés, de nem véletlenül írtam ám a Nap, és szélenergiát példának! Különben is, az energiatermelésnek ezen területein relatíve könnyen lehetne változtatni, és igazán csak rajtunk embereken múlik a dolog.
Azt meg, hogy a benzines energiatárolás lenne a legveszélytelenebb, azt remélem csak viccnek szántad :)
A Hibrid és társai autók szépek meg minden, de egyrészt jóval drágábbak, másrészt szükségszerűen bonyolultabbak, így a meghibásodásuk is nyilván gyakoribb. A hidrogénes meghajtás is alternatíva, nem is tartom rossznak, de a bonyolultság megint előjön, és jelenleg az sem túl elterjedt technológia. Az árát meg megintcsak ne firtassuk ... De lelked rajta, vegyél olyat, én maradok az elektromosnál. Az álláspontom tehát fenntartom, most a legelérhetőbb, legkényelmesebb, legbiztonságosabb, legolcsóbb, és legegyszerűbb meghajtási forma a "benzines" után, tetszik vagy sem, az elektromos meghajtás.
maci
Semmi baj. :)
Szóval a városi használatot azért érzem előnyösnek, mert térfogategységben sok autó van, ráadásul egy belváros át sem szellőzik rendesen, tehát mindaz, ami a káros anyagokat nem ott bocsájtja ki, jobb, mint ami ott. (A fékezés pedig lehet aktív, valaki írta a szuperkondenzátorokat, nem rég kértem árajánlatot 2500F-osra (nem elírás, kétezer-ötszáz farád). (Más jellegű fejlesztés lesz, napelemes különben.) Ezek nagyon kis belsőellenállásúak, tehát nem a backup battery-k kiváltására való gombelemméretű jószágokról van szó, kifejezetten autóipari felhasználásra is szánva.)
A napenergiával per pillanat nagyon komoly gond van, többek között éppen környezetvédelmi szempontból. A napelemek előállítása elég környezetszennyező tevékenység, a hatásfokuk rossz, ahhoz, hogy kiváltsunk velük egy fosszilis erőművet, óriási területeket kell napelemmel beborítani, aminek komoly ökológiai következményei is vannak. (Nem tudom, hol tart a nanosolar project, az - bár a hatásfoka még rosszabb, mint a többinek - legalább olcsó lesz, ha kész lesz.) A szélenergia már egy fokkal ígéretesebb, de az is kb. 10-szer annyiba kerül, mint a fosszilis. (Tehát 1kWh szél termelte áram a minden költségeket figyelembe véve nagyjából 10-szer annyiba kerül, mint 1kWh földgázüzemű erőmű termelte áram. Ez van, ez nem szemlélet dolga, hanem ennyibe kerül. Az a szemlélet dolga, hogy hajlandó vagy-e 500Ft-ot fizetni kWh-nként az áramért.) És ezzel nem azt mondom, hogy hű de rohadt jó, hogy földgázt, vagy egyéb szénhidrogént égetünk áramot termelni, vagy a seggünket furikázni. Tisztában vagyok vele, hogy százmillió éveken keresztül felhalmozódott energiahordozó készleteket éltünk és élünk fel néhány száz év alatt.
Csak a jelenlegi technológiai színvonalon nem látom az elektromos autót ökológiai szempontból előnyösebbnek, mint a benzin/dízel/gázüzeműt. Nagyon remélem, hogy hamarosan változhat az álláspontom, és nem azért, mert elfogynak a szénhidrogének...
Azt nemtudom honnan vetted, hogy a szélenergia előállítása 10x drágább, mint a fosszilis energia.
Egy 1 KW-os szélgenerátor (tehát van benne 220V inverter és egy akkumulátor-szett ; ami mondjuk nem nagy szám de jobb mint a semmi ;) 1,600,000 pénz.
45 FT-os KWó árral számolva matematikailag 4 év alatt behozza az árát ( 1 KWó konstans fogyasztás a legtöbb családi házban van ), gyakorlatban mivel nem mindig fúj a szél illetve nem mindig fúj eléggé az 1 kw teljesítményhez 5-6 év alatt behozza az árát. Ezek után TELJESEN INGYEN termel áramot. És 20 év garancia van rá, tehát vélhetően addig működik is.
Az Osztrákok sem hinném, hogy olyan hülyék lennének, hogy a 10x árú szélerőművekkel tűzdelték tele egész kelet-ausztriát.
Ezt csak úgy megjegyeztem.
" 2500F-osra (nem elírás, kétezer-ötszáz farád). (Más jellegű fejlesztés lesz, napelemes különben.) Ezek nagyon kis belsőellenállásúak, tehát nem a backup battery-k kiváltására való gombelemméretű jószágokról van szó ..."
Ez érdekelne, tudnál valami gyártói adatlapot mutatni ?
Kicsit szkeptikus vagyok ezzel az alkatrésszel, mert ennél lényegesen kisebb kapacitásúak, még kicsi feszültségre is, csak lényegesen nagyobb méretben vannak tudtommal. De cáfolj meg!
maci
maci
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!