Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Felszállásnál a repülőgép...

Felszállásnál a repülőgép előbb-utóbb elkezdene emelkedni magától?

Figyelt kérdés
Nő a sebesség, nő a felhajtóerő. Tételezzük fel, hogy a pálya hossza nincs korlátozva.

2021. jan. 22. 08:06
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
73%
Nem.
2021. jan. 22. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Miért?
2021. jan. 22. 08:13
 3/15 anonim ***** válasza:
89%
Valamennyire igen, de nem menne fel több ezer méter magasra. A szárnyak alakja a vízszintes repülésre lett tervezve, az emelkedéshez terelni kell a levegőt a csűrőlapokkal.
2021. jan. 22. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 Wadmalac ***** válasza:
94%

A felszállási gurulás alatt a kormánylapok, trimmelés, minden arra van állítva, hogy NE szálljon fel a gép.

Addig ne, amíg olyan sebességet el nem ért, hogy biztonságos meredekségű szögben tudjon felemelkedni, a kifutópálya után ne a háztetőket stb. karcolva emelkedjen lustán egyre feljebb.


Ha nem így lenne, kábé a vízszintes repüléshez állított kormányzással futna neki, olyan 10-20%-kal rövidebb táv után elemelkedne a pályától, de rettenetesen lapos szögben és pici felfelé kormányzásra már átesne és lezuhanna, mert kevés lenne a sebesség az adott szögben emelkedéshez.


Addig a földön van tartva, amíg a sebessége a lapos elemelkedésnél biztonságosabban nagyobb szögű emelkedéshez is elegendő.


Ezt a határsebességet minden egyes felszállás előtt gép súly, tömegeloszlás, szélirány és szélerősség stb. figyelemebe vételével a pilóta kiszámolja.

https://www.youtube.com/watch?v=p94G8A4fFU8

2021. jan. 22. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
77%

Talán lassan, nagyon kis szögben, de ezt még a széljárás is befolyásolja. Teljes szélcsendben talán, de a felszállópálya mögötti fák csúcsát azért ledarálná. A felhajtóerő úgy lett kiszámítva, hogy vízszintes repüléskor a gép súlyát kompenzálja, nem az emeli fel a gépet a magasba, hanem a tolóerő és a szárnyak állásszögéből adódó felhajtóerő.

Kiengedett fékszárnyakkal esetleg el tudom képzelni, hogy vízszintes (semleges) állású vízszintes vezérsíkkal is lassan felemelkedik, de veszélyesen kis szögben.

2021. jan. 22. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 TappancsMancs ***** válasza:
65%

Meg eleve mindenben kontrollálhatóra lett kitalálva, így lehet mindent szándékosan végezni a géppel. Itt egy ábra az állítható szárnyrészekről, van bőven mit használniuk a pilótáknak.

[link]

Itt meg a legalapvetőbb irányítási módokról három kép (fekete amelyiket használják):

[link]


Ez a video meg elég jól átveszi és mutogatja a részeket.

https://www.youtube.com/watch?v=F077WDnB8P8

2021. jan. 22. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
28%

Ha úgy van beállítva a vezérsík akkor magától emelkedik.


Ha nem, akkor mitől emelkedne, ha nincs felhajtó erő ?

2021. jan. 22. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Simulátorban tapasztaltam. Nem emeltem fel, mégis elkezdett emelkedni.
2021. jan. 22. 15:02
 9/15 Wadmalac ***** válasza:
67%

Elfelejtetted a trimmelést "down" irányban.

Tipikus tanuló pilótahiba.

:)

2021. jan. 22. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Ez még a flight simulator X, ha kijön xboxra (elvileg nyáron), akkor megveszem a 2020-as szimulátort. Nem tudtok olyan oldalt, ahol leírják pontosan mivel mit tudunk állítani. A320as pl.
2021. jan. 22. 19:09
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!