Utasszállító repülőgépek felszállásakor miért szokta mind a két pilóta egyszerre tolni a gázkart? Youtube-on van sok pilótafülkés felvétel, és többször láttam, hogy nem csak a kapitány, hanem a másodpilóta is fogja a "gázkart".
Biztosítás. A felszállás a legveszélyesebb pillanat a repülésben: még nincs elég sebesség ahhoz, hogy valahova elrepüljön, vagy megforduljon a leszálláshoz, ahhoz viszont túl gyors a gép, hogy meg lehessen állítani (pláne, hogy sok reptér a városban, vagy ahhoz nagyon közel van). Ha akkor hirtelen lerántja a pilóta a gázkart, akkora gép le fog zuhanni, és nincs senki, aki meg tudná menteni - és mivel a motorok nem azonnal reagálnak, így az egy-két másodperc, ami a másodpilótának kéne, hogy odakapjon, és megmentse a helyzetet, már lehet, hogy túl késő.
És itt nem arra kell gondolni, hogy a kapitány meghülyült, de rosszul lehet, kaphat akár egy szívrohamot, vagy akármilyen rohamot, megsérül valami és esetleg megrázza a pilótát, ekkor önkéntelenül is összerándul, véletlenül visszahúzhatja a gázkart - ha két ember fogja, akkor lényegesen biztonságosabb.
Pontosan így van, csak annyival egészíteném ki, hogy egy váratlan esemény, mely a felszállás megszakítását követeli meg (pl a futópályán madárfelhő, és még nem érte el a gép a felszálláshoz szükséges sebességet) hogy késedelem nélkül meg lehessen szakítani a felszállást.
Amint a felszállási sebességet elérte a gép már fel kell szálni, mert a lassuláshoz nincs elég futópálya általában. Ilyenkor a másodpilóta már leveszi a kezét a gázkarról.
Vagyis a rövid válasz: ha meg kell szakítani a felszálást, az késedelem nélkül megtörténhessen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!