Nem mindben van kettő.
De régiekben gyakori a dupla.
Gondolom repülőben nem meglepő ez a látvány:
Az egyik ok az lehet, ami repülőknél is, a két pilóta közti biztonságos vezetés-átadás.
A másik ok szintén lehet repüléstörténeti párhuzam, ha a szervók bedöglenek és kézi erővel kell mozgatni a kormányfelületeket, kellhet mindkét pilóta együttes ereje.
"Azokban nem botkormány van?"
A legmodernebbekben de, ahol már "fly-by-wire" az irányítás, full elektronikus kezelőszervekkel.
Á, azért ez nem így van.
A tengeralattjáróban nemcsak oldalkormány van, hanem magassági is.
Először három ember volt, de abból egy a (oldal) kormányos. A két egyforma állás az a merülőlapátvezérlés, a magassági kormány. És merülőlapátból van egy elől és egy hátul. Ezért van két tekrenc.
Aztán lett kettő ember, az egyik vezérelte az oldalkormányt és az egyik merülőlapát-párt, a másik meg a másik merülőlapát-párt. Hogy ez a németeknél, angoloknál, amerikaiaknál hogy oszlott meg, azt nem tudom így fejből.
Ennél a linkelt képnél
"De régiekben gyakori a dupla.
[link] "
...még fel is van iratozva, hogy a jobb oldali az az orrban levő merülőlapátok vezérlő állása. És mivel csak a bal oldalinál van oldalkormány állásszög jelzés, feltehetőleg a bal oldali muki tekerte az oldalkormányt is.
És utána akár a joystick kora is jöhetett.
#5:
Na ennek a kiegészítésnek örülök, ez nekem is új.
Illetve annyit tudtam ,hogy volt, ahol a külön kormányelemeket külön személy kezelte, de azt nem tudtam, hogy a külön elemek kezelőszervei ennyire egyformák.
A "jostick" esetén gondolom a számítógépes vezérlés mozgatja egyetlen kormányjelre az összeset megfelelően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!