Van következménye, ha a motorkerékpárom (meghajtás) lánckerekeit nagyobbra cserélem?
Az áttétel arány megőrzésével.
Kicsit hosszabb lánc, kicsit több súly, ezen kívül pl kopás szempontjából lehet valami következmény?
Nézzél meg egy mountain bike-ot, konkrétabban a váltókat. 3x7, 3x8, 3x9 áttételből válogathatsz. Ha egy motorkerékpáron kisebbre/nagyobbra cseréled az első/hátsó lánckereket, akkor csak módosítottad az áttételt. A bicikli is ezt csinálja, csak nem kell szerelgetni.
A következmény: nyomatékosabb motor-kisebb végsebesség, vagy gyengébb motor-nagyobb végsebesség.
Ezt a részt olvastátok?
"Az áttétel arány megőrzésével"
Ez azt jelenti, hogy az elsőt és a hátsót is kicserélem. (erre utal a többesszám a kérdésben)
#2 Leírta a lényeget.
Nekem van egy CBR600 f4i mocim,gyárilag 16-46 az első-hátsó lánckerék fogak száma,mikor cseréltem őket,17-45 raktam fel,így kicsit lustább lett,viszont egy 130-140-es utazósebességnél nem forog annyit a motor,nem eszik annyit,mivel sokat túrázok,sok 100 km-ert megyek így hosszú távon valamelyest kímélem is a motort,és talán az üzemanyagot tekintve költségkímélőbb is.
köszi
csak egy 70-es moped, amihez nem találtam ugyanolyan hátsó lánckereket, ezért a 14/36-ról 16/41 fogszámra váltottam.
(ennek volt legközelebb az áttétele a választékból)
Na szóval nem nagy változás és nem is lesznek nagy sebességek.
# 8
már ki is próbáltam, eddig minden okés
lánckerekeket a kínálatból választottam
az "univerzális" láncból így is kellett levenni, csak pár szemmel kevesebbet.
A láncsebesség miatt egy gond lehet, amit óvatos kipróbálgatással nem tudsz meg.
A végsebesség közelében a centrifugális erő miatt a láncod szabad szakaszai nagyobb ívben fognak kifelé feszülni és elérhetnek ezt-azt, ami közel van szerelve. Főleg, hogy a nagyobb lánckerekek miatt a láncvonalak alapból kijjebb kerültek.
Ezt kéne ellenőrizni, hogy biztosan ne érhessen el semmit a lánc, amit nem kéne.
Az adott áttételváltás elég kis változás, valószínűleg nem lesz gond, de ellenőrizni nem kerül semmibe.
Egyébként most lehetőséged lenne az áttétel változtatására is, ami szintén nem feltétlenül gond.
Ha variós tengelykapcsolód van, a rendszer lekezeli azt is, ha a láncos végáttételedet kicsit megváltoztatod.
Elérhetsz némi végsebesség-növelést (kicsit megnövő fogyasztás, vario-kopás és minimális gyorsuláscsökkenés mellett).
Az áttétel rövidítése viszont nem jó megoldás, csak a végsebességed fog csökkenni, a vario miatt a gyorsulásodat nem fogja növelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!