Elektromágnesesindukció elvén működő meghajtás?
Kicsit furának tűnik a kérdés: a villanymotor így működik. Viszont az, hogy ezt meghatjuk, szintén energia kell- ehhez akksi vagy más erőforrás kell.
Amikor elindúl az autó, akkor azt a mozgási energiát fel lehet e haszálni arra, hogy a villanymotort műkődtessük vele? Pl azzal, hogy kerekekben egy mágneses tér lenne, amiben egy tekercs forog- majd az ebből származó energia a villanymotorba menne, amit a villanymotor átalakítana mozgási energiává? És ezzel meg lehetne hajtani a hárművet...
Magyarán szólva egy generátor lenne, ami a kerekekbe van beépítve..
Bár Tesla ennél jobbat talált ki..
Szabadenergia
Egyes források szerint 1931 nyarán Buffalo városkában egy hangtalan, nesztelen és kipufogó gázok nélküli autó suhant az utcákon. Az akkor 70 éves Tesla és az unokaöccse ült benne. Ezt az autót elektromos áram hajtotta, de az áramot nem akkumulátorról nyerte, hanem egy különleges szerkezetből, ami a „szabadenergiából" nyerte az üzemanyagot. Tesla régóta dédelgetett álma volt egy üzemanyag nélküli motor terve, ami fölöslegessé tett volna erőművet, hálózatot egyaránt. Valójában olyan motorra gondolt, amelyik képes üzemanyagként hasznosítani az anyagnak azokat a formáit, amelyek a közönséges földi körülmények között mindenütt jelen vannak.
Valószínűleg a Westinghouse cég egyik üzemében készült ez a motor. De nem is a motor volt itt az érdekes, hanem az energiát adó egység. Tesla maga készítette. Egy körülbelül 60 x 25 x 15 centiméteres dobozban rejlett ez az eszköz, melyet a műszerfal elé szereltek. A konverter,ami ezt a különleges energiát elektromos energiává átalakította, 12 vákuumcsövet tartalmazott, melyekből 3 a feljegyzések szerint 70-L-7-es típusú volt. Ebből a konverterből egy körülbelül 1,8 méter hosszú antennajött ki. A dobozból még két vastag rúd nyúlt ki, körülbelül 10 centiméteres távolságra. Az autó úgy indult, hogy Tesla benyomta ezeket a rudakat, mondván, hogy „na most már megjött a teljesítmény”. A motor maximális fordulatszáma 1800 fordulat/perc értéket ért el. Ha az energiaellátó konverter nem a motort hajtotta, akkor egy teljes házat ki lehetett vele világítani. Egy hétig tartott a teszt. Az autó 90 mérföldes óránkénti sebességet ért el. Nem volt tehát rosszabb, mint a kor jó minőségű benzinautói. A járókelők néha észrevették, hogy nincs kipufogócső, se füst, se zaj, se más szennyezés a jármű körül. Tesla szerette volna sorozatban gyártatni járművét, azonban a gazdasági világválság vagy más okok miatt, a Pierce Arrow cég hamarosan tönkrement, és nem tudott Tesla találmányával foglalkozni.Egyes források szerint ilyen motort Tesla sohasem mutatott be a nyilvánosság előtt, de sokszor nyilatkozta a sajtóban, hogy a feladatot lényegében megoldotta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!