Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Elektromágnesesindukció elvén...

Elektromágnesesindukció elvén működő meghajtás?

Figyelt kérdés

Kicsit furának tűnik a kérdés: a villanymotor így működik. Viszont az, hogy ezt meghatjuk, szintén energia kell- ehhez akksi vagy más erőforrás kell.


Amikor elindúl az autó, akkor azt a mozgási energiát fel lehet e haszálni arra, hogy a villanymotort műkődtessük vele? Pl azzal, hogy kerekekben egy mágneses tér lenne, amiben egy tekercs forog- majd az ebből származó energia a villanymotorba menne, amit a villanymotor átalakítana mozgási energiává? És ezzel meg lehetne hajtani a hárművet...


Magyarán szólva egy generátor lenne, ami a kerekekbe van beépítve..


Bár Tesla ennél jobbat talált ki..


Szabadenergia


Egyes források szerint 1931 nyarán Buffalo városkában egy hangtalan, nesztelen és kipufogó gázok nélküli autó suhant az utcákon. Az akkor 70 éves Tesla és az unokaöccse ült benne. Ezt az autót elektromos áram hajtotta, de az áramot nem akkumulátorról nyerte, hanem egy különleges szerkezetből, ami a „szabadenergiából" nyerte az üzemanyagot. Tesla régóta dédelgetett álma volt egy üzemanyag nélküli motor terve, ami fölöslegessé tett volna erőművet, hálózatot egyaránt. Valójában olyan motorra gondolt, amelyik képes üzemanyagként hasznosítani az anyagnak azokat a formáit, amelyek a közönséges földi körülmények között mindenütt jelen vannak.

Valószínűleg a Westinghouse cég egyik üzemé­ben készült ez a motor. De nem is a motor volt itt az érdekes, hanem az energiát adó egység. Tesla maga készítette. Egy körülbelül 60 x 25 x 15 centi­méteres dobozban rejlett ez az eszköz, melyet a műszerfal elé szereltek. A konverter,ami ezt a kü­lönleges energiát elektromos energiává átalakítot­ta, 12 vákuumcsövet tartalmazott, melyekből 3 a feljegyzések szerint 70-L-7-es típusú volt. Ebből a konverterből egy körülbelül 1,8 méter hosszú antennajött ki. A dobozból még két vastag rúd nyúlt ki, körülbelül 10 centiméteres távolságra. Az autó úgy indult, hogy Tesla benyomta ezeket a rudakat, mondván, hogy „na most már megjött a teljesít­mény”. A motor maximális fordulatszáma 1800 fordulat/perc értéket ért el. Ha az energiaellátó konverter nem a motort hajtotta, akkor egy teljes házat ki lehetett vele világítani. Egy hétig tartott a teszt. Az autó 90 mérföldes óránkénti sebességet ért el. Nem volt tehát rosszabb, mint a kor jó minőségű benzin­autói. A járókelők néha észrevették, hogy nincs kipufogócső, se füst, se zaj, se más szennyezés a jármű körül. Tesla szerette volna sorozatban gyártatni járművét, azonban a gazdasági világ­válság vagy más okok miatt, a Pierce Arrow cég hamarosan tönkrement, és nem tudott Tesla ta­lálmányával foglalkozni.Egyes források szerint ilyen motort Tesla sohasem mutatott be a nyilvánosság előtt, de sokszor nyilatkozta a sajtóban, hogy a feladatot lényegében megoldotta.


2012. aug. 7. 13:55
 1/4 A kérdező kommentje:
a villanymotor közvetlen elindításához pedig akksi lenne és biztosítaná azt az energiát arra az időre, míg a jármű nem mozdúl el.
2012. aug. 7. 13:56
 2/4 anonim ***** válasza:
Lenz törvénye kimondja, hogy egy tekercsben, mágnessel létrehozott elektromos feszültség olyan irányú, hogy megakadályozza a mágnes mozgását. Tehát a semmiből még mindig nem lehet energiát csinálni.
2012. aug. 7. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm a választ-
2012. aug. 7. 14:19
 4/4 anonim ***** válasza:
Érdekes, hogy újra és újra előjön ez a téma, holott nem egészen tíz perc gondolkodás, esetleg, ha van kéznél két mágnes, könnyedén ellenőrizhető, hogy nem igaz :)
2012. aug. 7. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!