Melyik meghajtás jobb gyorsulásra?
Egyértelműen az összkerekes.
Az eddigi legkomolyabb ilyen verda egy Audi TT volt számomra amiben elől-hátul is volt egy-egy 3.2-es moci,külön tengelyt hajtva.
Létezik 6 sőt 8 kerék meghajtású is (már elektromos autóban is!)ahol akkora erők dolgoznak már,hogy másképp nem lehet a tapadást elérni.
attól függ milyen erős autókról van szó, illetve mekkora a táv. pl. két 50 lóerős autónál az összkerekes hátrányban lenne valószinű, még 200 méteren is, mert az összkerékhajtás plusz alkatrészei plusz súlyt jelentenek, és plusz hajtási veszteségeket, 50 lóerővel meg egy 2 kerékhajtású autó se kaparja vévig a távot, az elején megkapar kicsit aztán már megy simán...
ellenpélda mondjuk két 500 lóerős autó, a hátsókerékhajtású kb az egézs 200 métere távot végigkaparja, olyankor jó a négykerékhajtás, mert a 4 kereket még 500 lóerő is viszonylag kis sebességig tudja elforgatni.
aztán nézzünk egy köztes esetet, két közepesen erős autó, mondjuk 200 lóerősek esetén, 400 méter, vagy méghosszabb táv legyen, ott is valószinű hogy az első 50-100 méteren amit az összkerékhajtás biztosított előnyt, a másik be fogja hozni, mert mondjuk egy 200 lóerős autónál mondjuk kb. 80-100 kph-ig előny a 4 kerékhajtás, utána csak fogja vissza a plusz hajtási veszteség, plusz súly...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!