Az aespa mikor lesz fontos és elismert kpop-csapat?
Nem tudom mennyi céget láttál működni, de akié a felelősség azé a pénz. Érdemes utána olvasgatni, hogy mennyibe kerül egy debüt. Amit nem az idol fizet, hanem a cég. Tehát neki van benne a pénze. Ez nem a fair dolgokról szól, hanem a pénzről. Ezért nem lennék soha idol, mert annak ellenére, hogy ők adják hozzá az arcukat, rengeteget dolgoznak vele, mégsem övék a nagy pénz. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy az előadó csak kap, ő nem adott bele egy fillért sem, így ő csak és kizárólag nyer vele (legalábbis ha a pénzt nézzük). Egy debüt mégha sikeres is 1-2 év mire visszahozza azt a pénzt amit beleölt a cég. Addig pedig a cégnek ez veszteséges. Akkor kinek és hogy van belőle nagy pénze. Persze nyilván a ha visszahozza a ráfordított összeget, akkor utána már szép kis lóvé üti a cég markát. (és persze benne van a pakliban, hogy az előadó nem válik be, akkor bukta) Csakhogy nem az előadó szervezi le a koncertet, nem ő bérli a helyet, nem ő intéz mindent, nem ő találja ki, hogy milyen legyen a klip, milyen legyen a szám (legalábbis jórészt), nem az ő pénzéből megy az egész, hanem a cég pénzéből. Minden felelősség őt terheli. Így valahol jogos, hogy a nagyrésze őt illeti. Szomorú vagy sem, ez van.
Sokan persze el sem tudják képzelni, hogy mennyi pénz és munka van egy-egy szám elkészülte mögött, aminek minden egyes részét a cég fizeti. Cserébe megkap mindent az előadó. Megfelelő hangtechnikát, fellépő ruhákat, és azért annyira nem kevés pénzt is. Tudom jól, hogy az idolok rengeteget dolgoznak, táncolnak, énekelnek, formában tartják magukat. Nem könnyű. Ezzel tisztában vagyok. Viszont komoly cég nélkül énekelhetne valami névtelen klubban, persze ott nyilván több százalék jut neki a zséből, viszont senki nem is fogja ismerni és azért az a pénz jóval kevesebb is. Szóval én nem sajnálom egyik cégtől sem a pénzt. Kivéve akkor, ha a cég olyanokat csinál, ami már nagyon az idol érdekei ellen vannak, vagy esetleg már a cég is teljesen kifordul magából és mondjuk hülyeséget hülyeségre halmoz. Mert ilyenekre is volt már példa. De az átlag ilyen cégtől egyáltalán nem sajnálom a pénzt, mert rengeteg felelősség és munka van benne, és persze beleölt pénz.
11 láttam egy párat családban soknak is van vállalkozása már 20+ éve! mi is csinálunk lényegében 2 fajta üzleti tevékenységet! építőipar és vendéglátás
nagynénim kávézot üzemeltett már 25 éve nagybátyjám pedig olaj hordokkal üzletelt...
tudom itt gyakorin sok a világszínvonalú szaki akik mind komoly üzletemberek és idő milliomosak is! :"D tudom jól
figyi tudom jól hogy működik szépen utána néztem... habár japánban nem éltem :D
a lényeg egy debüt elvileg 300-500 millióba kerül de ebben benne van a traine időszak is ami kb 2-3 év durván... és egy dologban tévedsz nem 1-2 év amire visszahozzák! átlagosan 3-4 év! ritka kivétel aki 2 év alatt behozza!
amúgy igen kezdeti időszakban okés az idol nem is kap ezért pénzt!!! de miután vissza fizette a dolgokat és tiszta haszon van akkor is max 10-15%-ot kap egy 6-8 tagú csapat!
és nem is a ceo rendezi le a fellépéseket hanem a manager aki pluszba még bébi csösz is és egész nap a banda tagokra figyel!!!
ha azt nézzünk hogy a bevétel 10%-át kapják az idolok azaz fejenként 1,6%-ot az qurva kevés! főleg ha már rendezte a tartozását!!!
a maradék 90% mire is megy el?
1 manager de általában 2
2-2-2 fashion-makeup-hair stylist
1 tánc tanár nem állandó
1 ének tanár nem állandó
1 producer (de csak felvételkor)
2 dalszöveg író (szintén csak felvételkor) de általában 5-6 dalt írnak
1 model-színész tanár
1-2 body guard
átlagban 4-5 staff akik bontanak cipekednek stb (de ezek alkalmi munkások)
1 pénzügyes 1 reklámos 1 informatikus
1 kontakt tartó
+ a nagy ceo
illetve aligazgató (de kisebb cégeknél nincsnen)
na most ezek közül sokan nem folyamatosan foglalkoztatottak 1-1 csapatnál/cégnél
itt akik a több pénzt viszik el és akik meg is érdemlik azok a
manager (velük megy az üzlet! ő intézi a fellépéseket stb dolgot + bébicsösz)
akik csak elviszik azok a
ceo és alelnök...
láthatod a stylist-ok mind több cégnél vannak vagy több csapatnál ahogy a tánc ének és színész-model tanárok is staff meg abszolút alkalmi munkás! egyedül még a body guard aki állandó hisz muszáj neki mindig ott lenni a rendezvényeken viszont ez a body guard (már bocs de igazi helyzetben tuti elvéreznének semmi tekintély lényegében egy szép karácsonyi dísz...)
egyedül a manager az aki magasabb beosztásban dolgozik mint a többi
most csak egy példa ha netto 1 millió dollárt keresnek egy lemezzel akkor legyen csak
idolok 100ezer dolcsi /6 = 16.666 dolcsi kb 5 millió ft
és akkor marad 900ezer a többinek (ez a haszon nem a kiadás szóval a tanárok producerek írók ki lettek fizetve!)
a manageren kívül a többinek gondolom átlag fizetése van ami 2600 dolcsi 774ezer ft és ez a nettó de legyen 1 millió ft mindegyiknek! (3355$)
és számoljunk 13 alkalmazottal ami 40ezer dolcsi
ott van még persze az írok és zene producerek jutaléka is minden eladott lejátszott dal után ami kb 5% körül van ez 50ezer dollár
tehát 90ezer dollár megy a mellék dolgozoknak
100ezer az idoloknak és marad
durván 800ezer dollár a manager-nek a ceo-nak illetve alelnöknek
a manager is kb max 100ezret kaphat
tehát 700 marad a ceonak! (oké ebből a pénzből nyilván be ruház a következőre is (amúgy nézem hivatalos adat szerint a nagy 3 cégnél is a dolgozok átlagban 846ezret kapnak és ezek a top cégek!)
de akkor is a művész aki miatt tud keresni az csak a 10%-át megkapja + ez 6 felé osztodik míg a ceo meg a 70%-át
jujj jujj jujj azért el vagy tévedve látom, mivel nem csak ennyi embert kell fizetni egy olyan cégnél pl mint az SM. Egyrészt egy darab cameramant, operatőrt nem számoltál bele, akiket szintén ki kell fizetni egy-egy szám leforgatásakor, sőt nem beszélve a rendezőről, azokról akik a számítógépes utómunkákat csinálják, a háttértáncosok, koncerteken hangosítók és még sorolhatnám. Nagyon nagyon el vagy tévedve ha azt hiszed, hogy egy SM szintű cég csak ennyiből áll. Lehet, hogy egy része nem állandó alkalmazott, de ettől még ki kell fizetni. Sőt stúdióhasználatot is kell fizetni ha nincsen saját. És még napestig sorolhanám a költségeket.
Azt nem tudom honnan veszed, hogy a CEO bácsi kap 70%-ot de mindegy.
Azt meg egy szóval sem mondtam, hogy a CEO szervezi le a koncertet, hanem a cég. És mivel a menedzser is a cégben van így igaz amit írtam. A CEO bácsinak leginkább rengeteg pénze van benne, és a költségek őt terhelik. Nem tudom, hogy te tanultál-e valaha vállalati gazdaságtant. Én igen. És nem olyan nehéz kiszámolni, hogy mennyi jut a CEO bácsinak.
De ha úgy is van ahogy állítod, hogy 70% a CEO bácsinak, az miért lenne gáz? Amikor mondom, minden költség őt terheli. Mindenért ő felel. Igen ez a 70%. A másik, hogy sokszor a CEO a tulajdomos is, így senki nem dolgozhatna ott, ha nincs a cég. Ergó valahol jogos, hogy neki megy a legtöbb, amiből persze a legtöbbet vissza is forgatja, legalábbis is az értelmesebbike. De ha úgy nézzük, hogy egy idol a 10%-al azt csinál amit akar, míg a CEO-nak egy csomó egyéb költséget is fizetnie kell. Ugyanis akkora cégépületek, zenecuccok stb fenntartása sem 2 fillér, amit akkoris fizetni kell, ha vmiért nincs bevétel. Pl nézzük a mostani helyzetet a covidot. Biztos, hogy ezek a cégek is erősen megérezték a hatását. Viszont a CEO-nak ugyanúgy ki kellett fizetnie mindenkit ha van bevétel ha nincs. Rezsit ugyanúgy kell fizetni, ami eszköz tönkrement ugyanúgy le kell cserélni stb. És ezt nem az idol fizeti a 10%-ból hanem a CEO a 70%-ból. És ez csak egy dolog. És az is igaz, hogy sokmindent nem a a CEO csinál, hiszen nem is tudna, de mivel ő vette fel az alkalmazottakat, az ő felelőssége, hogy minden jól menjen.
A te felfogásod a tipikus gyári munkás felfogás. "Minek keres a főnök ennyit, amikor nem is csinál semmit?" Csak egyszer próbáld ki a tizedét annak a semminek és hamar rájössz, hogy miért kap ő annyi pénzt.
Egyébként meg biztos meg lehet próbálni cégek nélkül befutni, akkor a 100% a tied, csakhogy nem fog menni, kivével ha dollár milliomos vagy és ki tudod fizetni egy debüt költségeit és a további reklámokat, szakembereket akikkel dolgozol stb.
De mégegyszer elmondom, hogy én ezzel nem értek 100%ban egyet, csak leírtam, hogy ez miért így van. Ennyi. Igen kaphatnának 20%-ot, ami már marha soknak számítana annak tükrében, hogy nekik nulla költségük van a dolgon. Engem egyáltalán nem zavarna. De az idolok jórészének nem a pénzzel van baja, ezt azért nyugodtan elhiheted. Sőt ezt neked is tudnod kell ha egy kicsit is benne vagy a témában. Ezenkívül statisztikák nem egyszer kimutatták, h egyáltalán nem a pénz a legnagyobb motivációs erő a munkában.
De mondjuk az, hogy ki mennyit kap, nem változtat azon, hogy igen az idolok brutálisan ki vannak használva.
13 félre értettél nem az sm-et "számoltam" hanem egy kisebb céget
valamint a cameraman és minden studios munka folyamat már kiadás nem pedig a bevétel osztaléka!
kösz nem vagyok gyári munkás szinten! megint más egy üzleti cég és megint más a művészet! a művészet egy olyan dolog amit nem 100 másik munkás állít elő és nem amibe bele fektetnek 100 csilliót hanem egyetlen egy ember hozza létre! én csak mondom hogy mennyire is nem fair a nyugathoz képestahol konkrétan 50-50! azaz 50 az adott énekesé és 50 az összes többinek!!!
és nem koncerteket számoltam hanem csak egyetlen egy albumot! és direkt kiemeltem hogy netto bevétel tehát már a cameraman meg jelmez meg studió ki van fizetve
és köszi nem kell kipróbálnom! cégeket mentek meg a csőd folyamatoktól!
ahogy mondtam van rá látásom szerintem sokkal több mint az itt összegyűlt embereknek!
nem kell okostojásnak lennem egyszerűen csak qurva nagy családi tapasztalatom van látom ők hogyan csinálják miért és hogyan...
mindenhol azt látom hogy a bevétel fele elmegy és csak a fele marad a tulajnak
igen lehet az idoloknak nem probléma az alul fizetés habár kitudja ezt sosem hangoztatják de csak mondom hogy itt nyugaton érdekes módon a művészek mindig minimum 50%-ot kapnak de koreában max 15%-ot és ezt is úgy hogy felosztják azaz max 2%-ot kap egy idol
ergo ha az itteniek meg tudják csinálni minden gond nélkül kitudják fizetni a számlákat stb akkor ott miért is nem? én erről beszélek
amúgy azzal vitatkoznék hogy dollár milliok kellenek hogy magadtól debütálj! lehet kicsiben is kezdeni ha az itteni énekesek meg tudják csinálni akkor ott miért nem? csak kérdem? (ott is van x faktor mellékesen)
igazából arról van szó hogy aki tényleg nagyon tehetséges az egyedül megy neki láthatod hogy pl iu vagy ailee évente 1 comeback-et is meg engedhet magának és látszólag sokkal kevesebb stressz érik őket
itt most nem is az aespáról beszélek hanem átlagban
Nyugaton egész más rendszerben működik a dolog. Nincsenek ennyire egy céghez kötve az előadók. Nem a cégek gyakornokaiból kerülnek ki az előadók. Ha érted mire gondolok. Ott inkább lemezkiadókkal szerződnek le már befutott előadók sokkal emberibb szerződésekkel. És ami a legfontosabb, hogy nyugaton nem a cégek nevelik ki az előadókat és e nagyobb szabadságot is ad nekik. Egyébként nyugaton sem 50-50%-ban vannak. Ott is jóval kevesebbet kap egy előadó, mint a lemezkiadó. Volt olyan aki pont emiatt balhézott, onnan tudom.
Én azért az SM-et hoztam fel, mert az Aespa-ról volt szó. Lehet te már egyel továbbléptél, de én még ott tartottam.
Itteni énekesek azért tudják megcsinálni, mert kisebb a verseny. A másik, hogy mutass egy olyan hazai előadót, aki világhírű, vagy milliárdos nézettsége van youtube-on. Vagy világ körüli turnékat ad több tízezres stadionokban. Erre mondtam h dollármilliók kellenek. Nem a hazai szintet néztem, hanem a kpop népszerűségét.
17 azért a milliárdos nézettség túlzás,,, persze jelen van bts és bp de ennyi! és azokat csak max 10 millió fan csinálja! szóval mindenki megnézi vagy 100x egy nap alatt!!! (de valszeg kevesebb fan csinálja ezt ergo 1 adott fan sokkal többször nézi meg :"D)
nem mondanám hogy itten kisebb a verseny sőt erősebb! itten kell igazi kőkemény tehetség különben max 1 évig tolod! (az x faktor jóvoltából) mert pl nézd meg a hazai színvonalt oké nincs 1 milliárd nézettség nincs több 10 ezres turné világ körül de 15-20+ éve itt vannak töretlenül és itt is lesznek amig csak élnek míg ott max 10 év de az is csak 10 évente 1x jelen esetben ez a bts (persze ott is vannak hosszúak pl super junior meg bigbang de tegyünk hozzá hogy évekre le tették a zenét és csak fun showkban voltak!) ezért is szerintem sokkal erősebb a verseny mert itt nem lehet akárkiből míg ott igen!
de nyugaton általában 50-50% ezt még az x faktor is elismerte és hidd el az rtl eléggé pénz éhes egy cég! :/
és igen itt nem clgek nevelik ki...
és ha már lemez kiadó miért is kapna többet? mennyire is fut nyugaton a lemez eladás? nyugaton a zenészek elsődleges forrása a koncert és fellépés
habár adnak ki "lemezeket" is pl franciaországban megint divatba jött mert egyre tehetségesebb alakok tűnnek fel (mondhatni nyugaton ők vették át a zenei elitet) (persze szerintem világ színvonalon is jó ideje uralkodnak ha csak a tehetséget nézzünk)
igen amúgy tovább léptem... kvantum gép van a fejemben... ":D ne zavarjon
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!