Kezdő/haladó zenészek, zenekarok milyen az ideális próba körülmény nektek?
Köszönöm szépen hogy kifejtetted! Nézd, kötekedni lehet és elfogadom hogy a tied is egy vélemény, bár sajnálom hogy még más nem szólt hozzá a kérdéshez. Nem is veszem annyira rossz néven, de tény hogy jobban esett volna ha eleve a konkrétumokat írod, mert az "ülj le hülye vagy" és a "szar" nem vélemény ahogy mondani szokták, ha nincs kifejtve a miért. 1-2 fős zenekar is egy költői túlzás volt részemről, próbáltam érzékeltetni hogy nem 30 fős szimfonikus zenekarra gondolok. Persze nem is az 1 fős szintis lagzis zenészre, de ez már szerintem szövegértelmezési probléma, ami kötekedésre ad okot, értem én...
Semmi bajom nincs az akusztikus dolgokkal, és ha valaki szeret úgy próbálni vagy csak úgy tud, persze teljesen oké.
És azzal is tisztában vagyok hogy ha valaki kezdőként is tehetséges, az nem az eszköztől függ!!
DE! Biztos vagyok benne hogy sok fiatal lelkes és ügyes zenekar nem azért használ olyan eszközöket, pl. olcsó kis keverő, filléres hangfalak, mikrofonok, mert annyira az a legmegfelelőbb nekik. Hanem mert vagy nem akarnak nagy pénzeket invesztálni komolyabb technikába (hiszen kezdők), vagy mert eleve nincs is rá pénzük.
Hiszen komolyabb fülmonitor rendszer akár 3-4 darab is + minőségi digitális keverő is már több millió forintos tétel.
De az sem állja meg a helyét hogy nincs olyan elektromos dob ami egy KEZDŐ-nek is bőven jó lehet és megfelelő hangzást lehet vele előállítani. Pl.: Roland TD-50KV2...igen 3 millió forint, de ha Arénás koncerten megfelelően szól, akkor ne mondja senki hogy egy ilyen szintű hangszer nem megfelelő egy amatőröknek szánt próbateremben is, maximum túlzás és felesleges.
Értem persze. Az én fejemben az van és azért tettem fel a kérdést, mert mivel én nem vagyok alapvetően zenész, de szívesen segítenék a jövőben feltörekvő zenekarokat technikával.
Eszembe jutott már egy olyan koncepció (ennek egy része már megvalósult), hogy kb. 10 milliót befektetni erre, mikrofonok, pro keverő, pro fülmonitorok, egy-két pro gitár multieffekt és esetleg egy pro elektromos dob.
Ennyi technikának + egy profi hangosító szakembernek aki a keverőt kezeli elégnek kell lenni próba körülményekhez. Az hogy miért gondolkodom csendes próbában csak fülmonitorral, arra pedig egyszerű a válasz. Mert ha bérelsz egy helyet, sokkal kevesebb lehetőség van olyan helyet találni ahol pl.: akusztikusan lehetne próbálni, és nincs lakókörnyezet, stb. Nyilván nem egy panel szobában képzelem el a helyet, hogy a korábbi kérdésedre válaszoljak.
Viszont ha már helyet bérelsz valahol, simán lehet hogy az csak ideiglenes, nem mindegy mennyibe kerül a bérleti díj, stb., és ha menni kell, költözni kell, sokkal egyszerűbb egy olyan helyet találni ami csendes próbára alkalmas, meg elektromos dobbal kb. bárhova lehet menni. És maguk az eszközök ha már megvannak, akár koncert körülmények között is helyt állhatnak, vagy oda is bérelhetőek lehetnének egy-egy zenekar számára.
Lássuk be, ennyi pénzből egy komoly rendezvénytechnikai céget nem lehet létrehozni, viszont egy "pro" próbatermet igen, vagy pro monitoring rendszert a koncertekhez kisebb zenekaroknak, feltörekvőknek. Ez lenne a cél, ha van rá igény persze.
Na igen, és melyik zenekarnak lenne pénze kibérelni egy olyan próbatermet ahol hangmérnök is van. Na meg az amortizació ami eszi a hangszereket.
Nemrég tudtam meg, szimfónikus zenekaroknál van olyan hogy húrpénz, mert a hegedűhúr is 30 ezres kategoria, és nagyom sokat fűrészelik azt a hangszert. Egy olyan hangszer amit napi 4-6 óraban kemenyen nyuznak, hát nem adok neki sok időt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!