Dota 2 VS League of Legends. Melyik a jobb?
community:
LoL- Nagyon toxic, 10/3 pont
Dota- ?
Játék kiegyensúlyozottsága:
LoL - Idegesítően sok OP champ van. 10/6 pont
Dota- ?
Pay2win?:
LoL: Nem igazán. Minden ami egy győzelemhez kell meg tudod szerezni a játék során ingyen. 10/9 pont
Dota: ?
"LoL - Idegesítően sok OP champ van. 10/6 pont "
???? Mindegyik hős op, ha jól játszol vele. Nincs iylen ,hogy jajj ez anyira op, meg akkora buffot kapot..., hogy überlene másokat.
" Nem igazán. Minden ami egy győzelemhez kell meg tudod szerezni a játék során ingyen. 10/9 pont "
Nem nem giazán, hanem semennyire. Semmit nem tudsz venni pénzért, amivel előrébb kerülnél a játékban.
A dota és a lol-is más. Mindenkinekaz ízlése dönti el, melyikel játszik.
"LoL- Nagyon toxic, 10/3 pont"
Mivel a lol-al rengetegen játszanak, ezért tűnhet úgy, hogy "toxic" a közösség atöbbi játékhoz képest.
Viszont a lolnak elképesztően jó a fanbase-e. hhietetlen emnnyiségű videó, kreatív tartalom, a közösség megmozgatására irányuló dolog van, amivel messze kiemelkedi ka mezőnyből.
Megint el fog indítani egy fanháborút.... de mind1. Maga a Moba műfaj nekem nem jön be, bár régen sokat loloztam, és Dotáztam is egy keveset. Szerintem a Dota messze összetettebb játék mint a lol, a lolban nincsenek olyan nehéz karakterek, lásd a Dotában van hogy egy karaktert 5-6 karakterként külön külön kell irányítani (Phantom Lancer, Meepo, Naga Siren).
Meg igazából mechanika terén is összetettebb a Dota, a lol csak ismert, azért mert könnyű, a legtöbb ember a legbénábbtól a leghardcoreüberproig eljátszhat vele.
"Nem nem giazán, hanem semennyire. Semmit nem tudsz venni pénzért, amivel előrébb kerülnél a játékban."
Khhmm... minden champnek igazából más-más rune page kell. a játékban van 100+ champ. Tehát, ha ki akarod hozni a maxot a karakterből, mégis az lenne a legoptimálisabb ha mindegyikre van egy külön rune paged(rengeteg idő lenne összefarmolni ha nem akarsz rpre költeni). Persze meccsek előtt át lehet rendezni stb., de egy solo q ban sosem tudod h melyikkel fogsz játszani. és EZÉRT 10/9!!!
Mivel a lol-al rengetegen játszanak, ezért tűnhet úgy, hogy "toxic" a közösség atöbbi játékhoz képest.
A LoLban azért van első sorban ennyi toxic játékos, mert ha veszítesz, akkor kevesebbel jutalmaznak meg, rankedben még lp-t is veszítesz( az utóbbi jogos, hisz ezt jelenti a ranked)
"???? Mindegyik hős op, ha jól játszol vele. Nincs iylen ,hogy jajj ez anyira op, meg akkora buffot kapot..., hogy überlene másokat. "
Ez így is van! DE! Vannak olyan champek, amihez nem kell skill, mégis OP(megfelelő itemekkel)! Ezt bizonyítja az a rengeteg patch...
Mindkettőben van egy párszáz játékos tapasztalatom, bár LoL-ban sokkal több.
Közösség:
Mindkettőben szemét. Nem is akarom részletezni.
Balansz:
Dotában valamivel jobb. Ahogy a Riot állandóan nerfelget/buffolgat, alakítja a "metát", mindig elcseszi. A Dota jóval "nyitottabb". Nyílván ott is megvannak a tipikus pubstomperek, de ott úgy érzem, hogy (majdnem) minden hős tud hozni legalább valamit.
p2w:
LoLnak van egy kicsi p2w tulajdonsága, bár az igaz, hogy idővel vissza lehet ezt hozni. Hiába vagyok Diamond, a játékok nagy részében egy champet játszottam a szezonban, összesen pedig 12-t. 2 rúnaoldallal még nagyon faszán elvagyok.
A LoL mellett maradtam még annak idején, mert ott találtam megy a játékstílusom, barátaim is azt játszották és volt egy célom (Diamond), de mióta ezt elértem, kezdek visszakacsintgatni a Dota felé.
Heroes of the storm.
Community:egész jó,bár mióta free-to-play lett azóta kicsit romlik.
Kiegyensúlyozottság:Egész jól balancoltak a hero-k és a pályák is.
-Ingyen is simán élvezhető,lehet venni játékpénzért skineket,mountokat is.
A 6. válaszoló tudja h miről beszélek :)
Koth, arról is csak jót hallottam.
A LoL-t hogy értékeled 10/9-re? 9-esen pay to win, vagy 9-esen nem? Szerintem inkább p2w, mint nem, mert a champeket meg kell venned, mivel én Dotáztam, abból kiindulva (én majdnem mindig suppolok) rengeteg kéne költened: az utóbbi 15 meccsből 12-ben más hőst használtam, és ebből kb 13 játék support volt. Merthogy minden meccsbe, minden team összeállításhoz más hero jó.
A Dotában ellenben semmilyen olyan dolgot nem lehet pénzért venni, ami előnyt adna, csak szettek vannak (=skin, csak darabonként, és akár 6 szett részeit is összekverheted: az egyikből sisak, a másikból fegyver stb). KIVÉVE eventek, pl. az idei Year Beast Brawl-ban asszem játékonként valami 100 gemet dobott + party méretéhez képest még párat, így jó esetben volt 12-15 ezer gemed a végén (ezt minden játék elején visszakaptad) amivel a "Year Beastet" tudtad fejleszteni. Asszem 15 ezer gem került 10 euróba, aki hajlandó volt mondjuk 50 eurót beleölni, látod mekkora előnnyel indult.
A community ugyanolyan toxic egyetértek
Kiegyensúlyozottság... hát a hősök általában azok, ebben is megvannak azok a herok természetesen, akikkel HA jól last hitelsz (ami megjegyzem jóval nehezebb számomra mint LoLban, arról nem beszélve, hogy itt deny is van, tehát te ütöd le a saját creepeket is, hogy az enemy ne kapjon belőle aranyat, és XP-t is csak kevesebbet)) akkor szinte megállíthatatlan, de persze megfelelő rotatekkel, jó gankekkel ez elkerülhető.
Na most van benne 1-2 tényleg OP hős, akiket ha jól megtanulsz játszani, akkor (alacsonyabb skilleken legalábbis) nem tudnak mit kezdeni vele, pl. Earth Spirit, Meepo, Invoker. Mindhárom hőst játszottam, hangsúlyozom, hogy mindegyiket 15-20 meccs megtanulni (a spelljeit), és úgy elsajátítani, hogy tényleg hasznos is legyél, jó legyen a positioninged (mert mind 3 esetében rengeteg múlik rajta) az 50+. Pláne ha hozzátesszük, hogy én személyszerint nem használok buildeket, hanem mindig azt veszem, ami jó az enemy team ellen (de azért igyekszem úgy, hogy még megfeleljen a heromra :D).
Neked kb idáig volt érdekes, amit írtam, ha komolyabban is akarsz esetleg foglalkozni ezzel, nem csak haverokkal 1-2 meccsre összeülni, esetleg versenyzési szándékaid vannak, akkor érdemes csak továbbolvasnod.
Azonban van egy része a játéknak, ami teljesen értelmetlen, hülyeség, ezért is hagytam abba (legalábbis a komolyabban vételét), ami a hidden MMR system. Talán hallottad, hogy a Dotában rankedért MMR-t kapsz, az átlag játékos 2000 körül van (bárki bármit mondd!! ezt így veheted készpénznek, régen volt egy lista, hogy X mmr-en a játékosok hány %ánál vagy jobb, de már rég elavult), a jobb pub játékosok 4500-5000, 6500 fölött kb az egész világon 1000-1500 játékos van, és 70%-uk aktív versenyző/ex-versenyző/coach. Egy TI (Dota VB) fölsőbb kategóriás csapatai (top 10) kb minden meccsükben 6500-7000 MMRes gamet produkálnak.
Na most te a 13. szint elérése után kvalifikálhatsz ide (ez kb 100-150 unranked meccset jelent), és kapsz 10 "kalibráló meccset", ami igazából kb 50-60 MMR-t ad/vesz el játékonként, míg egy rendes ranked meccs kb 22-25-öt. Tehát igazából nem a kalibráláson múlik, hova kerülsz.
Hanem van egy bizonyos "hidden MMR"-ed, amit a 13. szint eléréséig gyűjtesz. De annyi tipp van, hogy ez miből áll, mint a tenger, senki sem tudja, de a legvalószínűbb, hogy számít a KDA-d, nyilván, hogy nyertél, vagy vesztettél-e, a GPM-ed és az XPM-ed. Ezen kívül sokan mondják még, hogy számítanak a megvásárolt itemek, az APM, a last hitek, a vásárolt wardok meg miegymás.
A Dotabuff, ami egy Dota account trackelő oldal, megmutatja a meccseidből mindezt (kivéve talán az APM-et), és azt, hogy milyen skillen van. Mert az unrankednek is van egy skillje, ami nem számértékként látszik, hanem "Normal", "High", illetve "Very high" skillként. Ez független a ranked skilledtől (ami amúgy Dotabufon ugyanígy van jelölve), de van egy közelítő érték:
3200> Normal
3200-3700 High
3700< Very high skill
Haverommal kezdtünk egy smurföt 1300 óra után, mert úgy éreztük, hogy nem vagyunk valók, én 1500, ő pedig 2200 MMR-be. Azt az accot jól el is kúrtuk (annyira nem, így is 70%os winratünk volt, de láttuk, hogy ez nem lesz jó), úgyhogy kezdtünk egy másikat is.
Na ebbe aztán tényleg szívünket-lelkünket beleadtuk, és az első 14 meccsünket meg is nyertük sőt, éreztük, hogy néha olyan meccseink voltak, amikor tényleg high skillhez méltó dolgokat kellett tennünk (attól függetlenül, hogy még mindig normal skilles meccs volt), és úgy éreztük, hogy ez növekszik. Ekkor smurfön megismert orosz haverokkal játszottunk, majd mikor visszatértünk a 2-es játékhoz, úgy éreztük, hogy csak romlik megint. Addig a szintig, amíg, a 14-es winstreaket (és 100%os winratet) követően egy olyan játékba kerültünk, ahol 200 (kettőszáz) MMR feeling volt és irdatlanul kikaptunk. Nem mondom, hogy mi nem voltunk hibásak, mert egy ultra nerfelt supportot pickeltem, akivel amúgy jó vagyok, csak nem játszottam hónapok óta. Aztán kiderült, hogy a csapatunknak nem lesz midese, mert valamilyen oknál fogna senki nem akart menni oda, mint a Dota meccsek 99%-ban (mid or feed, gondolom vágod).
Úgyhogy elmondtam, szépen érthetően a gyíkoknak a lanelést, mert végülis ki tudtunk volna alakítani 1 jó agresszív trilanet, egy solo offlanet (kb solo toppal egyezik meg, kivéve, hogy az enemy suppja+carryje ellen játszol, nem az enemy offos ellen, ezért nehéz eléggé), és egy szódával elmenős midet.
A probléma ott kezdődött, amikor a tervezett midesünk elment solo offra (ahol semmire nem jó), a trilanes supportunk midre, a solo offlanes (aki jó is oda) pedig lejött velünk trilanere... már itt vesztettünk, de oké, legalább az offlanes (2 perc kérlelés után...) otthagyta a lanünket.
Ezután minden fight úgy zajlott, hogy én bementem fightolni, eleinte a smurf partneremmel, majd meghaltunk, és miután mi 2-en meghaltunk, a teamünk maradék 3-asa bement külön 5v3-ba... volt kb 5 ilyen fightunk, senki nem buildelt jó itemeket stb.
Na és itt feladtam. 14-es winstreak után, tényleg rengeteg energiát belefektetve (1300 órám van mint azt mondtam volt, 500. órám óta nyomon követem a profi meccseket, analizálom őket, csapatokban is voltam, "háziakban", de csapat volt, néztem youtubeon mindenféle guideot, hogyan fejlődhetnék, tehát mindent, csak azt nem, amit saját eszemmel, játékról játékra el kellett döntenem: hero pick, items, lanek, positioning stb), jó KDA-val és minden más stattal, ide kerülünk?
Ezzel nem is volna gond, ha az lenne a tendencia, hogy 40-50 ilyen játék után kerülünk high skillbe. De nem... a tendencia kb az, hogy mások az első 2-3 játékukon is néha bekerülnek, ami sokszor nem jobb, mint a mi első 3 meccsünk, valamint, hogy bárki, akit mi elverünk, kb 2 meccsel utána kikerül highba, legyenek azok a meccsek akár winek, akár losok.. jó, persze ez nem mindenkire vonatkozik, de jó pár ilyet láttunk.
Szóval csak akkor kezdd el játszani ezt a játékot komolyan, esetleg versenyzési elszántsággal, ha tényleg tudsz bele annyi energiát rakni, hogy az ilyeneken nem b*szod fel magad... sok sikert mindemellett, bármelyiket választod, és mindenek előtt jó SZÓRAKOZÁST, mindig arra törekedj elsősorban :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!