A mai játékok 90%-a hulladék. Szerintetek nem? Mi lehet ennek az oka? Lent kifejtem jobban.
Manapság a játékok célközönsége a 12 éves korosztály. Ennek megfelelően a kihívás eltűnt, nincs logikai feladvány, ha van akkor nagyon könnyű, az ellenségeken könnyű túljutni, elakadni meg végképp nem lehet. Szövevényes, elgondolkodtató sztorit sem sűrűn látok. Végletekig leegyszerűsített, sőt, inkább lebutított játékok árasztják el a piacot. Az egyedüli szempont a látvány. Minden percben robbanjon valami, szakadjon szét a világ, zuhanjon le minden, az a lényeg. Igen, call of duty és társai.
Manapság a játékok 90%-a olyan hulladék, mint 10 évvel ezelőtt az a kb 30%, amivel senki nem játszott.
Hol vannak ma a régi Tomb Raiderek fejtörői? Vagy az első három Silent Hill könyvbe illő története? Vagy az olyan igazi kőkemény taktikára épülő lövöldözős játékok mint a Commandos, amikben egy pályán törted a fejed hetekig, hogy hogy kellene kicselezni az ellenséget? Hol van ma olyan harcrendszer mint a Prince of Persia: Sands of time-ban? Hol látsz ma olyan összetett, komplex fejlődési rendszert bármelyik RPG-ben, mint a Morrowindben anno? És egyúttal melyik RPG-ben van ma olyan végletekig kidolgozott világ? A multiplayeres fps-ek sem a régiek már. Régen sokat játszottam a counter strike-al. Volt, hogy órákig eltartott egy meccs, mert mindenki taktikusan próbálta kinyírni a másikat. Ma mi van? Az győz aki gyorsabban lő meg rohangál. De össze lehet hasonlítani a Tekken1-5, és a Tekken 6 harcrendszerét is... meg még sorolhatnám napestig.
Ti nem hiányoljátok az igényes játékokat? Tudom hogy van egy pár ma is, de nagyon kevés.
A videojáték az üzlet és mint ilyen azt gyártják amire igény van r-go eladható.
Ha ez azt jelenti h könnyítenek a játékokon azt azért teszik h tonnányi elmenjen belőle. Mer az hozza a sok pénzt.
És élsödlegessen mindig a pénz a lényeg ezért a tömegeknek csinálnak játékot.
De ha vért izzasztó minőségi játék kell ami hosszú is.
Nesze pár javaslat :D
God Of War Ascension
The Last of Us
Wolfenstein The New Order
Doom 3
Mortal Kombat 9 de ez csak Mortal Kombat néven fut.
Tomb Raider 2013
Bioshock Infinite
FEAR
Binary Domain
Resistance 1-3
Uncharted 2 Among Thieves
Gears of War 2
Alice Madness Returns
Assassins Creed Brotherhood
Am még mindig van igény a minőségi játékra, csak kevesebb, de nem ment ki divatból nyugi.
Te túlzottan borús vagy, több opportunizmus.
Igen, manapság a célközönség valóban a tizenévesek korosztálya, de az önmagában még nem lenne gond.
Jómagam kb. hét éves fejjel kezdtem játszani egy Primo, majd C-64 gépen.
Az egyik gyökeresen eltérő dolog a "régi" játékosok és az új tizenévesek között az, hogy ők már a tökéletesen fotó minőségű grafikához vannak szokva. Nagy részüknél pedig ez lett a "jó" vagy átlagos játék mérőszáma.
A történet és játszhatóság, valamint ezek összessége a játékélmény másodlagossá vált.
Ha valami nem tökéletes kinézetében és az első egy-két percben nem nyújt sikerélményt az új generációs játékosoknak, akkor onnantól az adott játék "el van veszve".
Jórészt ez a játékot kiadó cég hibája is (nem a játék készítőié, mert gyakran láthattunk rá példát, hogy a kiadó nyomására lebutítottak egy alapvetően jó játékot)
A kiadó emberei úgy döntenek, hogy elkényeztetett Ödönke szüleinek a pénze is kell nekik, akkor pedig azt kell elérniük, hogy Ödönke a "mos-méé-nem-meeeegy!?" helyett a "Fúúúú, aztaaaa" felkiáltással reagáljon az első egy perc játékra.
(igen, ez az Ödönke tipikusan az aki átugorja az intro filmet, és a tutorialt, aztán nem érti mi történik :P)
A játékipar mára akkora pénzekkel operál mint a film világa és el van üzletiesedve.
Szerencsére azért az új kezdeményezések, mint a "kickstarter" indítású Indie játékok, vagy önálló életre kelt modok (lásd: DayZ Standalone) reményt adnak, hogy a nagy kiadóktól független, jó ötlettel és képességekkel megáldott készítők feltörhetnek.
Nem tudom, hogy a kérdező megfigyelte-e már, de az ilyen steamen felbukkanó Early Access vagy Green Light programok bővelkednek kihívásban ÉS többnyire jól is néznek ki.
(Példaként pont tegnap próbáltam ki egy SpinTires nevű programot. Az ős-öreg Screamer 4x4 truck trial programra emlékeztetett, és semmi perc alatt el lehet vele akadni menthetetlenül amíg ki nem ismered magad, de van benne újdonság, kihívás, nagyon összeszedett darab azoknak akik szeretik az ilyesmit.)
Van pár olyan készítő gárda is akik majd' kivétel nélkül olyan játékokkal rukkolnak elő amelyek élvezeti értéke és története egy jó film és egy jó könyv közé esik.
(Pl.:Square Enix)
Ezek remélhetőleg erőre kapnak a lelkes játékosok támogatásától, a kézzelfogható pozitív visszajelzektől és így lassanként talán ki tudjuk iktatni az olyan pénzéhes és mohó elemeket, mint a ma már csak néhai jó híréből élő EA games-t. (elég csak a legutóbbi Need For Speed Rivals-ra gondolnom, hogy a hányinger kerülgessen - ott is a már sokszor bizonyított Criterion leváltották, és valami siettetett, félkész, alapvető hibákkal teli programot dobtak piacra teljes áron "AAA" kategóriásként, csak azért, hogy lenyúlhassanak egy rakás pénzt.)
Szóval igen, hiányolom a régi játékok egyéniségét, és a kihívásokat, de látok rá esélyt, hogy a jó játékok ismét előtérbe kerüljenek és ismét emlékezetes élményt nyújtsanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!