A PC-s játék kalózkodásnak mára már leáldozóban van és csak a szívás van vele?
Jópár éve nem játszom újabb játékokkal, 10-15 éve még úgy ment, hogy letorrentezte az ember a játékot, bemásolta a a crack-et és gond nélkül tökéletesen futott minden.
Manapság meg a torrent oldalakon az újabb és néhány éves játékoknál, szinte mindnél csak arról szólnak a hozzászólások, hogy nem indul, ilyen-olyan hibákkal fut, szar verzió, tölts le másikat stb..
Nekem nem sok türelmem lenne, hogy ilyenekkel szarakodjak, inkább akkor megvenném eredetiben, ha nincs rá pénz akkor meg kicsit régebbieket olcsóbban megkapja az ember stb.. Gondolom sokan így tesznek inkább ha ennyi macera és szívás van a warezolással..
Jól látom tényleg erre halad a világ, szóval leáldozóban a warez pc-n is?
A denuvot is ugyan úgy törik mint bármi mást csak több időbe telik.
De szerintem a játékok túlnyomó többsége a nem éri meg a 70 eurot, a játékosok nagyon sokszor félkész játékokat kapnak, vagy pedig átverve érzik magukat. Közel 30 ezret kiadni pedig luxus valamiért amiről nem is tudod hogy végül tetszik e.
Én rendszeresen játszok tört játékokkal és soha a büdös életben nem volt még vírus a gépemen, de ha azt érzem, hogy ez a játék jó, akkor megveszem, hogy támogassam a fejlesztőket, de ennyi.
Hát egész pontosan a denuvot 1 darab ember tudja megoldani ténylegesen (Empress vagy milyen néven fut) és ha kiválasztja azt a címet éppen akkor lesz belőle törés, ha nem, akkor nem (jó pár cím van, amiből nincs tört verzió)
De én úgy vagyok vele, hogy a tripla A-s kategóriából nem éri meg megjelenéskor vásárolni, jellemzően 1 éven belül elfogadható szintre csökken az ára majdnem mindennek. (és a korábbi cuccokból is annyi van a könyvtáramban, hogy soha nem fogok a végére érni 😅 )
Inkább arról van szó hogy lényegében a játékok lettek olcsóbbak azáltal hogy nem követték az inflációt.
A játékok átlagára 10-60€ között mozog. 15 év alatt ez nem változott, viszont 10+ éve ennek a pénznek sokkal nagyobb értéke volt 60€ ból egy bevásárló kocsi tele volt. Most meg egy szatyor élelmiszer csak. Ezért máshogy állt hozzá az ember főleg itt kelet európában
Szerintem meg sok tényező együttesen formálta át a piacot.
Emlékszem, amikor még főiskolára jártam - 2001-2005 -, egy komolyabb játék akkor is 8-10 ezer forintnál kezdődött. Most ha kifogsz egy Steam leárazást, simán megkaphatsz egy-egy komoly játékot egy 10-es alatt is. A felső kategória árazása meg nem sokat változott.
Az a tény is sokat változtatott a helyszeten, hogy ma már nagyon sok játékban alap az online jelenlét, egy tört játékkal viszont valószínűleg nem fogsz tudni csatlakozni. Vagy ha igen, akkor is az rázós dolog, bármikor bevezethetnek egy olyan kalózellenes rendszert, ami kiszűri az addig jól működő törést.
A Steam, és a többi hasonló platform is sokat tett azért, hogy a legális játékvásárlás elterjedjen.
Meg van egy kulturális háttere is a dolognak: merem állítani, hogy a teljes, játszani szerető ismerősi körömben egyedül én voltam az, aki nem volt fent egyik torrent oldalon sem. Még akkori barátnőmnek is egyik fő elfoglaltsága volt, hogy mikor hogy állnak a torrentjei. Ma egész egyszerűen ez "kiment a divatból". Nem arról van szó, hogy senki ne torrentezne, de már közel sem olyan trendi dolog, mint amilyen volt 15-20 éve.
Ezen tényezők mindegyike együttesen járult hozzá ahhoz, hogy átformálódtak a felhasználói szokások.
"A játékok átlagára 10-60€ között mozog. 15 év alatt ez nem változott"
Mi nem euróban fizetünk ~15 éve egy friss AAA játék 10-13 ezer forint volt, konzolra 17 ezer (576kbyte-nál és CDGalaxisnál), ma egységesen, ma egységesen 23-27 ezer forint.
De ha elvonatkoztatunk Magyarországtól, akkor is, az elmúlt 15 évben rengeteg dolog változott a piacon. Először is, közel tízszeresére nőtt. Amilyen eladási számmal 15 éve még bankot robbantott egy AAA játék, ma várakozásokon aluli vagy egyenesen bukás. Vannak irtózatos magas költségvetésű játékok, de általában ennyivel azért a fejlesztési költségek ennyivel nem nőttek. Ahol tényleg nagyon magasak, ott általában a rossz vállalati struktúra miatt. Másodszor pedig a digitális terjesztés lényegesen csökkentette a kiadók költségeit (gyártás, szállítás, tárolás, el nem adott készletek kezelése) és ezen keresztül növelte a haszonkulcsot.
Én azért szoktam leszedni az ingyenes verziót mert a fejlesztők jó 10 éve nem ismerik a demo fogalmát.
Egyébként minden játék ami tetszett megvan eredeteiben. Akár pc akár ps vagy box tök mind 1.
Bár a Dead Space remake-t 3. nap megvettem.
Mondjuk az 80%-ban ugyanaz a játék mint a 2008-az eredeti.
Demót kéne csinálni kedves fejlesztők.
Kicsit furcsán érezném magam ha tudom azt hogy 1 milliós gépem van de lopom a játékot.
A kipróbálás nálam nem számít lopásnak, gyengébbek kedvéért.
Ugyanakkor én nem ítélem el azokat az emíreket akik mondjuk diákok 12-18 éves korosztály még nem dolgoznak, de nagyon sok szülő nem tudja vagy nem akarja nekik ezt finanszírozni és ezért tolják a törteket. Pl ismertem olyan anyát aki megmondta hogy megveszi a gyereknek az X360-at, de fel is lesz töretve mert nem tudja fizetni a gyereknek az akkor volt 10 ezer per játék darabja dolgot.
A gyereknek meg kellet vagy 50 játék.
A másik 2 meg az hogy figyelembe vehetnék hogy Kelet EU-ban 1/3 akkorák a bérek mint Nyugaton.
Illetve le lehelne fordítani a nyelvre.
És akkor vélelmezem hogy máris visszaesne a kalózkodás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!