Szerintetek ki a legjobb rendező?
Itt is vagyok újra. Megint a 16. :)
'Azt írtam egy korábbi kommentemben, hogy NÉHÁNY fail is megtaláható, tehát nem a többségét szóltam le, hanem néhányat. :)'
Én erre a részre gondoltam:
'Hogy egy érdemi válasz is legyen a sok szemét között: Stanley Kubrick, Milos Forman.'
Úgy éreztem, mintha szemét lenne az én válaszom is a többivel együtt.
'Chan-wook Park-nál elképzelhető, hogy tévedtem, nem igazán vagyok otthon az ázsiai filmművészetben, de eddig mindig így hallottam róla. Ezért elnézést kérek.'
Angol helyekről biztos, hogy így hallhattad, ha meg a koreai kultúráról úgysem tudsz semmit, akkor mindegy, most már tudod. Csak legközelebb járj el egy kicsit körültekintőbben kérlek, mielőtt leszólnál, hogy rosszul tudok valamit. :)
'viszont ennek ellenére is nagyon ritkán tudnak igazán kiemelkedő filmet készíteni és ha sikerül, az sem a technológiai újítások miatt van.'
Ohh, hát akkor nem láttál elég ázsiai filmet. Ha lenne affinitásod megnézni őket, akkor írhatok címeket, ha gondolod. Tucatnyi remekmű készült ott az új évezred óta is. És mindegyikhez szükségesek a mai filmes eszközök, nem lehetne szerintem elképzelni őket régi rendezéssel. De nagyon örülök, hogy rábukkantam a filmművészet ezen csodáira. :) Mindegyik elgondolkodtató, falat bámulós, meg teljesen magával ragad, beleéled magad.
Értem, akkor mi a gondod Tom Hanks-szel. Nekem pár zenekarral van ilyen problémám, amit nagyon szeretek. Van amelyik divattá vált közülük, és ez engem is rossz érzéssel tölt el, mert én nem divatból szeretem. És azért rossz, mert mások meg utálják, mert divat lett.
Akkor végül is Te is elismered, hogy nem rossz színész, csak túl nagy a hype körülötte. :) Én nem tudom, mert nem szoktam TV-t nézni. :)
'Összességében az a véleményem Hanks-ről, mint a Tégla címő fimről.'
Csak nem Te is arra gondolsz, amire én? :) Szerintem aki látta a Szigorúan piszkos ügyeket, az utálja a Téglát. :)
'Az Apokalipszis most pedig vitán felülállóan a valaha készített egyik legsúlyosabb háborús dráma, mindenképpen nézd meg!'
Köszönöm az ajánlást, megnézem akkor. :)
Helló.
Mint írtam, az ázsiai filmművészetet nem ismerem, ezért nem tudhatom, hogy mennyire számít ott a technológia, de az biztos, hogy amit Amerikában művelnek, az teljesen felesleges és semmivel nem emeli a filmek színvonalát a legtöbb esetben.
Európa már más helyzet, itt sokkal kisebb költségvetésből készülnek a filmek, ezért nem is használnak annyi CGI-t.
Mégis kiváló filmek készülnek Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és legfőképpen Dániában. Persze bele lehet futni zseniális más országokban készült művekbe is.
Tom Hanks: Nem, nem csak ennyi a baj vele, hogy nagy a hype, de persze ez is. Nem utálom a színészt, egyszerűen csak nem tartom jónak.
Igen, a Szigorúan piszkos ügyek egy jóval erősebb film, de a téglánál se csak ez a baj, de talán ez a legnagyobb.
Végül megköszönném, ha leírnád az általad legnagyobbra tartott ázsiai filmeket, idővel megnézegetném őket. Köszi
Szia!
Szeretem az európai filmeket is. :) De van, hogy olyan kemény filmeket találok itt is, amik még mindig meg tudnak lepni. A kis költségvetés példájára említeném a Calvaire című filmet, amit legutóbb láttam Európából. Első ránézésre ebben sem volt semmi nagy cucc, beletekergettem, aztán egyszer elővettem, hogy megnézem akkor végre. De aki végigüli ezt a másfél órát, utána teljesen maga alá keríti a film nyomasztó hangulata. Nagyon kegyetlen film. Egyébként belga.
A Téglára meg már nem nagyon emlékszem, egyszer megnéztem még régebben, de nincs is meg ráadásul. Nagyon mérges vagyok, mikor feldolgoznak az amerikaiak egy ázsiai filmet, mert eddig 100%-ban szarabb lett az ilyen próbálkozás... De azért ők zsebelik be az elismerést, hogy milyen különleges, zseniális filmet csináltak, stb. A Tégláról sem tudják egy csomóan, hogy egy remake... A két nővér is klasszisokkal jobb a remake-nél, meg most feldolgozzák az Oldboy-t is. Nagyon várom, hogy láthassam, én írom meg róla először a kritikát. :) Szánalmas, hogy milliárdokkal több pénzből megcsinálnak egy már elkészített filmnek az utánzatát, de mégis elrontják. Ez szerintem fölösleges.
Na de akkor a filmajánlóm. :) Amit írok, azok mind kivétel nélkül tényleg 'kötelező' remekművek. :) Mindegyik nagyon hatásos film. :) (Szóval most csak inkább drámákat írok.)
Dél-Koreából ajánlanám ezeket:
* Természetesen a Bosszú trilógia.
* A két nővér
* Keserédes élet
* Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal
* Demilitarizált övezet, JSA
* Az üldöző
* Salinui chueok
Ezek a legelgondolkodtatóbb filmek Koreából, viszont ha ezeket már láttad, akkor tudok még ajánlani, mert vannak még nagyon jó filmek onnan. Azért is rajongok ennyire a koreai filmművészetért, mert szinte akármelyik filmjüket fel tudják úgy építeni, hogy tényleg átadja azokat az érzelmeket, meg nagyon bele tudod magad élni, kiszakít a környezetedből, elgondolkodtat, szóval ez filmművészet. :) Legyen szó akármilyen egyszerűbb témáról, simán meg tudják csinálni nagyon hatásosra.
És emiatt a zseniális tehetségük miatt, például Park Chan-wook-ot is felkérték, hogy rendezzen egy amerikai filmet, ami miatt egy kicsit haragszom ám rá. :) Az a címe, hogy Stoker. Még nem láttam, mert még csak most jelent meg, de kíváncsi vagyok rá. Nem szeretném, hogy átvegye az amerikaiak jellegtelen stílusát, és ilyen semmilyen filmeket rendezzen, esetleg nem olyan elgondolkodtatót, összetettet, csak hogy az amerikai nézőközönség is megértse. Hát, kíváncsi vagyok rá, majd megnézem. :)
Na meg az is érdekel, hogy végül majd milyen véleménnyel leszek a fenti filmek megtekintése után. :) További szép estét!
Köszönöm a címeket, beszerzem őket!
Amerika vicc amit művel remake-ek terén is. Vannak filmek ahol megérthető a remake készítés, ha mondjuk régi a film vagy sokkal kisebb költségvetésből készültek. Mint például a német Kísérlet, a 12 dühös ember vagy a Dán Testvéred feleségét és még sorolhatnám. Persze mindegyik remake bőven alul múlja az erdetit. De itt van mondjuk a svéd Tetovált lány, ami egy teljesen mai, amerikai szemmel is profin elkészített film lett, erre jött David Finsher és megcsinálta a saját változatát. Ezt ugyan még nem láttam, de Finsher utóbbi éveit és az amerikai remake szokásokat ismerve, nyilvánvalóan ez is gyengébb lett mint az eredeti és teljesen felesleges is.
Nem tudom mennyire ismered a Dán filmeket, de én is ajánlanék néhányat:
-Lars Von Trier: Táncos a sötétben, Hullámtörés, Melankólia, Dogville
-Anders Thomas Jensen: Ádám almái
-Thomas Vinterberg: Születésnap, Vadászat
-Susanne Bier: Testvéred feleségét, Egy jobb világ
Gondolom néhányat ezek közül már láttál, de mindenképpen érdemes a többit is megnézni.
Remélem tetszeni fognak. :)
'Vannak filmek ahol megérthető a remake készítés, ha mondjuk régi a film vagy sokkal kisebb költségvetésből készültek.'
Persze, de ugye csak akkor lenne elfogadható, ha színvonalban sokkal magasabb az eredetinél. Én csak a Das Experiment-et láttam, ami nagyon tetszett, szerintem semmi szükség nem volt egy remake-re, az amerikait meg sem fogom nézni, mert egy fölösleges film. Nem hiszem, hogy jobban üt a németnél. Ott még a nyomasztó légkörre rádob a német nyelv is.
Szóval a remake filmekről csak annyit tudnék mondani, hogy teljesen fölöslegesek, és ahelyett, hogy ezt a rengeteg pénzt egy új, zseniális forgatókönyvbe fektetnék, inkább kidobják az ablakon. Vagy ha ennyire nem akarják támogatni azokat a rendezőket, akik értékes, elgondolkodtató filmeket akarnak teremteni, hogy valamivel felébresszék az embereket, akkor már inkább fordítsák legalább azt a pénzt valami jótékony célra. Több milliárd forintból nem egy emberen tudnának segíteni, és ennek legalább lenne haszna is. Szóval engem bevallom őszintén, dühít ez az egész. Bár ezt teljesen fölöslegesen írtam, mert nem vagyok ilyen naiv, hogy azt higgyem, hogy érdekelné Amerikát bárkinek a sorsa, aki az országukon kívül van. Akarom mondani de, mégpedig csak az, hogy ráerőszakolják mindenkire a 'kultúrájukat'.
Fincher filmjeit egyébként bírom. :) De akkor sem nézek meg egy amerikai remake-et sem, mert utána csak mindig ideges vagyok. :)
Lars von Trier filmjeit természetesen ismerem. :) Az Ádám almáit meg még láttam valamikor moziban, arra emlékszem.
A Vadászat is pipa, arra tisztán emlékszem, mert mostani film. :)
A többi viszont új, rájuk keresek, hogy miről szólnak, hátha megtetszenek. Köszönöm szépen a címeket. :)
Európából még pár:
* Lilja-4-ever
* A gépész
* Dans ma Peau
* Visszafordíthatatlan
* Ken Park
* Trainspotting
* Sekély sírhant
* A Faun labirintusa
* Szerb film
* 127 óra
* Die Welle
* Ils
Lehet, hogy ezek közül volt már valamennyi említve, csak most lusta vagyok elolvasni a válaszokat újra. Remélem lesz még valami új ezek között, amit nem ismersz. :)
A megérthetőt elméletben értettem, hogy látom az okot arra, hogy miért csinálják néhány esetben, persze én is ellene vagyok.
Fincher nekem hatalmas kedvencem volt, szerintem az ő Alien filmje klasszisokkal jobb mint Camaroné, pedig az a talán leghypoltabb alien film. A Hetediket egy kiváló filmnek tartom, a Harcosok klubja talán a legnagyobb kedvencem, viszont a Játsz/ma már mindenképpen gyengébb, de még mindig a bőven nézhető kategória. Viszont itt kezdődik az igazi mélyrepülés, Zodiákus, Pánikszoba, fészbúk szemét és persze a Benjamin Button, FÚJ!
Sajnos ráállt arra, hogy kapjon egy oscar-t, ami soha semmilyen rendezőnek nem tett még jót. Elkezdte gyártani az ízléstelen és unalmas giccseket.
Amiket írtál szinte mind láttam vagy tervbe van véve, hogy megnézem, amit nem, majd szépen lassan összeszedem. Köszi!
Mondjuk a Ken Parkkal elég nagy problémáim vannak, szerintem az nem művészet, hanem egyszerű polgárpukkasztó gusztustalankodás.
Kicsit későn írok, de hátha még valaki elolvassa :)
Szerintem a modernebbek közül egyértelműen Christopher Nolan a legjobb. Nagyon tetszik a stílusa, és az is, hogy zseniális és már szinte művészi közönségfilmeket csinál. A filmjei:
-Csapda
-Memento
-Álmatlanság
-Batman: Kezdődik!
-A tökéletes trükk
-A sötét lovag
-Eredet
-A sötét lovag - Felemelkedés
-Csillagok között
-a Dunkirk-et must készíti, 2017 júliusában jön.
Nekem személy szerint Ron Howard stlusa is bejön, amit a Hajsza a győzelemértel és az Egy csodálatos elmével alkotott az fantasztikus. David Fincher szerintem zseniális, bár az újabbi filmjei (Pánikszoba, Benjamin Button különleges élete, A tetovált lány) a Közösségi háló és a Holtodiglan kivételével meg sem közelítik a Hetedik és a Harcosok Klubja szintjét. Quentin Tarantino szintén nagyon jó, különösen a stílusát szeretem. Tőle a Ponyvaregény örök klasszikus, a második legjobb filmje szerintem a Django elszabadul. Szerintem az egyik legnagyobb 'ígéretesség' Neill Blomkamp. A District 9 hihetetlenül jó, az Elysium - Zárt világ sajnos kevésbé, de annak is van egy nagyon jó stílusa. A másik kiemelkedő rendező ebben a ketegóribán nálam Damien Chazelle, a Whiplash valami hihetetlenül zseniális.
Az idősebbek/már nem élők közül szerintem a két legjobb egyértelműen Stanley Kubrick (tőle sajnos csak a 2001: Űrodüsszeát és a Ragyogást láttam) és Sergio Leone (Volt egyszer egy vadnyugat; A jó, a rossz, és a csúf). Steven Spielberg szerintem kicsit túlértekelt, de a Schindler listája és a Ryan közlegény megmentésének a nyitó jelenete fantasztikus. Martin Scorsese is nagyon jó, tőle a Tégla és a Viharsziget a kedvencem. Szintén nagyon jó a sajnos kevésbé ismert John Sturges (A hét mesterlövész).
A legalulértékeltebb rendező szerintem (Ron Howarddal együtt) Michael Mann. Igaz, hogy csinált pár rosszabb filmet (pl. Miami Vice), de a Szemtől szemben, Az utolsó mohikán, a Közellenségek és A bennfentes szerintem zseniális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!