Miért folyik most a csapból is a Barbie és az Oppenheimer?
A 9gag-en, facebook csoportokban, a híroldalakon, a youtube-on, egyszerűen nem lehet nem beléjük futni. Egyszerűen nem látom, mitől robbantottak ekkorát a közéletben. A 9gag-en, facebook csoportokban, a híroldalakon, a youtube-on, egyszerűen nem lehet nem belefutni ezekbe. Egyszerűen nem látom, mitől robbantottak ekkorát a közéletben. Star Wars-filmekhez mérhető csak ez.
Itt konkrétan mint külön pont számoltak be a Barbie és az Oppenheimer filmekről a GDP-ben:
A kép is beszédes, ahol a póló felerészben Barbie, felerészben Oppenheimer.
Még a Barbie-t esetleg megértem, mert világmárka (bár a LEGO filmet sem pörgették ennyire, noha az nemfüggetlenül népszerű játék), de az Oppenheimer esetén nem értem a hypeot. Az nyilván nem válasz erre, hogy mert nagyon jó film, hiszen sok nagyon jó film van, de nem kerülnek ekkora harsogásba.
Az sem, hogy Nolan filmje, merthogy Nolan más filmjei sem kapnak ilyen visszhangot.
Nem tudom hova tenni ezt a jelenséget, hogy hetente kerülnek új filmek a mozikba, és ez a kettő együtt, egyszerre most ennyire túlharsog mindent. Star Wars-filmekhez mérhető csak ez a jelenség most.
Itt a cikkben már konkrétan mint külön pont számoltak be a Barbie és az Oppenheimer filmekről az amerikai GDP-ben:
A kép is beszédes, ahol a póló felerészben Barbie, felerészben Oppenheimer.
Még a Barbie-t esetleg megértem, mert világmárka (bár a LEGO filmet sem pörgették ennyire korábban, noha az nemfüggetlenül népszerű játék sokak gyerek - és felnőtt -korában), de az Oppenheimer esetén nem értem a hypeot. Az nyilván nem válasz erre, hogy "mert nagyon jó film", hiszen sok nagyon jó film van, de nem kerülnek ekkora harsogásba a közéletben.
Az sem, hogy Nolan filmje, merthogy Nolan más filmjei sem kapnak ilyen visszhangot.
Nem tudom hova tenni ezt a jelenséget, hogy hetente kerülnek új filmek a mozikba, és ez a kettő együtt, egyszerre most ennyire látványosan túlharsog mindent.
Nem vagyok benne nagyon a filmes világban, remélem, más tudja ebben esetleg, amit én nem látok.
Nolan ünnepelt rendező, de más filmjei nem kaptak ekkora visszhangot. Pedig nem hiszem, hogy kevésbé érdekesek vagy értékesek lettek volna.
Én magam nem látom az okát, hogy pusztán csak azért, mert a Barbie-film és az Oppenheimer egyazon napon kerültek a mozikba, ilyen zajosan legyenek jelen mindenhol.
Eleve mind a 2 trend film.
A Barbie érthető miért, a márkáért. Plusz, 2 híres és közkedvelt színészt húztak be főszereplőnek. Ehhez jött még a társadalomkritika.
Oppenheimer meg Nolan ÚJ filmje. 3 éve jött ki tőle az utolsó, most meg a jelenlegi háborús helyzet miatt még aktuális is a hidegháborús átfedés.
Szóval, eleve felkapott 2 film lett volna ÉS egyszerre jöttek ki. Mostanában nem volt túl sok önálló, eredeti film. Szinte minden feldolgozás volt és folytatás. Ez a 2 meg nem, ráadásul színvonalasan.
ÉS a 2 véglet: Az egyik színes, vidám, a másik pedig sötét, drámai.
Ezek alapján persze, hogy ugrott a nép a kettősségre, ami ráadásul minőségi. Tök jó alap a mémeknek meg mindennek.
Én is a 12-es véleményét osztom. Most az oppenheimer mellett a két nagy imax film a Mission impossible 7(!!), és a Blue Beetle. Mindkettő műfaj a sötét középkorát éli; a rebootok is, meg a szuperhősös filmek is. A kettő között kijött két olyan nagy film, ami nem csak nagy, de teljesen különálló, és még mondanivalója is van. Ez nagyon sok embernek felfrissítő élmény.
A LEGO (meg más ilyen brand, pl. a Sonic is) azért más mert azok inkább családi/gyerek filmek, fiatalabb közönségnek készültek. A Barbie inkább egy tini/felnőtt vígjáték, kicsit felszínes, viszont nagyon határozott társadalomkritikával.
Meg ugye a két véglet, amit említettek. Sokat jelent hogy mindkét film egyszerre volt mondhatni jókor, jó helyen
"A LEGO (meg más ilyen brand, pl. a Sonic is) azért más mert azok inkább családi/gyerek filmek, fiatalabb közönségnek készültek. A Barbie inkább egy tini/felnőtt vígjáték, kicsit felszínes, viszont nagyon határozott társadalomkritikával."
Ez szerintem nem állja meg a helyét. Egyfelől a LEGO film is bőven érettebb tartalmú egy gyerekfilmnél, másfelől minden nemnek és korosztálynak érdeklődési körét képzi (szemben a Barbie-val, ami egy kifejezetten lányos játék), emellett sokkal népszerűbb is, minthogy a LEGO egyedül magasabb eladási számot produkál, mint a Barbie márkáját is forgalmazó Mattel mindenestül összesen).
Ráadásul stílusában is kilógott a filmes kínálatból.
Kezdem azt érezni, hogy bármit írunk nem érdekel. Értem, hogy Nolan korábbi filmjei is jók, tiszta sor, de ettől függetlenül igenis számított az aznapi 2 bemutató, mert a csapból is az folyt, hogy ki melyikre fog elmenni, az emberek és kritikusok többsége dicsérte mindkettőt stb...
Konkrétan mentem moziba az Oppenheimerre és 4 fős társaság jött velem szemben rózsaszínben. Korábban ilyet sosem láttam.
Nem az a lényeg, hogy a lego, mint játék szélesebb körben használt. Vagyis persze, az is számíthat, de nem kizárólag az. Barbizni túlnyomó részt lányok barbiztak gyerekként, mégis férfiak tömkelege ment el a filmre kizárólag azért, mert a film üzenetére fókuszált Greta Gerwig, nem pedig arra, hogy nosztalgiát keltsen a lányokban.
"A te csapodból folyik, nálam nincs ilyen. Ha egyszer megnézed, rákeresel, akkor fel fogja dobni. Ha egyszer rányomsz, hogy tetszik, akkor még többször."
Nem hinném.
Itt van például most a youtube-on ahogy végigtekerem, a Tízes lista:
Így Előzte Meg a Nácikat Oppenheimer az Atombombával!
Az Időutazó:
Az atombomba születése
Az IGN Hungary:
Tömeggyilkos áruló vagy tragikus zseni? - Ő volt J. Robert Oppenheimer, az atombomba feltalálója
Tanulom magam:
Barbie - kislányok megmentője vagy megrontója?
E négy csatornából három még csak nem is filmes csatorna. Egyik videót sem néztem meg, nem is kattintottam rájuk (lájkot talán még soha nem nyomtam youtube-on, én sehol nem vagyok ez a nyomogatom a lájkokat fajta, mert totál felesleges cselekvés szerintem, facebook-on és 9gag-en sem), sőt, a sütiket is mindenhol letiltomy elutasítom, és a youtube-ot is sokszor kijelentkezve nézem.
Azt sem hiszem, hogy véletlen lenne, hogy az idézett 444-es cikkben külön tételként számolnak be a Barbie és az Oppenheimer filmekrők az amerikai GDP mutatóit tekintve.
De már az is beszédes, hogy külön szó él a jelenségre, "Barbenheimer", mint itt olvastam, vagyis nem csak nekem tűnt ez fél.
Ez megint olyan, mint a "Brangelina", hogy millió még egy hollywood-i színészpár van, de csak nekik volt ez a megkülönböztetett minősítésük. Ott ez érthető volt, hiszen az adott évek női, és férfi szexszimbóluma alkotott éppen egy párt.
Én csak nem látom, hogy miért van ekkora Star Wars-, vagy Marvel-filmekhez mérhető jelenség most e két film mellett. Nem hiszem, hogy mondjuk fél-, vagy egy éve nem jött ki egyetlen másik film sem, ami nem folytatás volt, például. Vagy aminek ne lett volna társadalami mondanivalója. Ez nyilván nem állja meg a helyét.
Például a Free Guy? Mindkettő állítás megáll rá, mégse emlékszik rá kb senki, gyorsan lecsengett, noha Ryan Reynolds szerepelt benne.
Pusztán azt, hogy egy napon kerültek a mozikba, nem érzem erre indoknak. Merthogy ez mégis mit befolyásol?
Ezek nem "kifogások", pláne nem "kötözködések", egyszerűen nem olvastam még itt egyenlőre olyan indokot, ami ennyire kiemelné ezt a két filmet az utóbbi évek minden egyes moziba került címe közül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!