A Ponyvaregény c. filmnek mi a lényege, esetleg mondanivalója? Egyáltalán miért tartják mesterműnek, és miért van a 8.helyen az imdb-n?
A stílus kb mindegyik filmjénél ugyanaz, de nézd meg mondjuk az Aljas nyolcast vagy a Kutyaszorítóbant, ha a Ponyvaregény nem tetszett, bár én szeretem az összes filmjét.
A ponyvaregénynek az erőssége (szerintem) leginkább a hangulat és a párbeszédek.
Pl. Travolta és Uma Thurman közös jelenetei zseniálisak! A zenék, a stílus, a beszéd, minden. Valahogy olyan, mintha nem történne semmi, de ez a semmi a minden. Ahogy Travolta odamegy és nem tudja mi van és a hangszórón beszél hozzá, ahogy egymásra néznek, tényleg minden rendben van. Közben pedig kapunk egy tök jó sztorit nem lineárisan felélítve. Sosem tudtam igazán megfogalmazni azt, hogy miért jók Tarantino filmjei, én ehhez hü*ye vagyok, de a hangulata, a párbeszédek, a feszültség, zenék, vágás, operatőri munka, humor, mind a helyén van. Legalábbis számomra. A kutyaszorítóban-ban is van egy jelenet, amikor egy asztal körül ülnek és csak beszélgetnek/elmélkednek, semmi extra, mint a haverokkal a kocsmában, de mégis jó.
Azért tartják mesterműnek, mert addig senki sem csinált ehhez fogható filmet. A dialógusok valósághűek voltak, úgy beszéltek, mint átlag emberek egy átlagos napon egymással, így könnyebben azonosult vele a néző is. A film nagyon jól keveri az erőszakot és a fekete humort benne (még példa erre a Blue Velvet).
Nekem személy szerint a sztori, amilyen sorrendben el lett mesélve bejött. Tarantinonak egyébként ez volt a harmadik filmje, és nagyon nagy tehetségnek kiáltották ki már akkor, a jövő filmrendezőjének (és nem lőttek vele mellé). Színészi alakítások is jók, Travolta és SLJ párosa nagyon jól hozza a szerepét, kár, hogy egyikük sem kapott érte szobrot.
Kell egy bizonyos érettség, élet tapasztalat, hogy az ember megértse ezt a filmet és szeretni tudja.
A párbeszédek attól zseniálisak, mert nagyrészt semmi közük nincsen a tényleges cselekményhez, helyette legtöbbször a létező leghétköznapibb dolgokról szólnak, mégse unalmasak egy másodpercre se, és a karakterek is minden abszurditásuk ellenére élő, lélegző embereknek tűnnek tőlük, nem pedig felskiccelt, érdektelen papírmasé figuráknak.
Egyébként a színészi játéknál hogy érted, hogy "ilyen típusú filmben"? Egy Ponyvaregényhez hasonló, francia új hullám által inspirált neo-noirban azért jóval nagyobb hangsúly van a színészi alakításokon, mint egy sima akció- vagy Marvel-filmben.
Szerintem te azt vártad, hogy meggyőzzünk és valójában teljesen mindegy, hogy mit írunk, nem érdekel.
Nem kell te is szeresd azért, mert a többség igen, de így viszont nem sok értelmét látom a kérdésednek. Ráadásul normális stílusban írtunk, te pedig kb kiakadtál. Tarantino filmjeinél 10-ből 9 ember zseniálisnak tartja a párbeszédeket, te meg fennakadsz ezen. Nem rosszból írom, ha neked sok volt a káromkodás (ami igaz is, de ennél jóval többet tartalmaz) akkor sok volt, nem kötelező minden filmnek tetszenie. Kb 100%, hogy én sem szeretem az összes filmet, amiket pedig te imádsz, ez ilyen. Mi leírtuk a véleményünket róla, szerintem az a minimum, hogy elfogadod, még akkor is, ha nem értesz vele egyet. Plusz olvass/nézz róla kritikákat, ott is többnyira pozitívat fogsz hallani.
Én nagyon imádom azt a filmet, minden tekintetben. De tökre megértem ha valakinek nem jön át Tarantino stílusa, ezen nincs mit magyarázni. Nem feltétlen arról van szó, hogy nem érti / buta hozzá. Valakinek egyszerűen más az ízlése. Ennyi.
Egyébként javaslom mindenképp próbálj rá 10 év múlva! Lehet még a te ízlésed is változni fog és örömet tud majd okozni ez a film!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!