Érdekes filmes trendet figyeltem meg, tudtok rá további példákat (vagy ellenpéldát)?
Míg a '90-es 2000-es években készült sorozatokban, ha egy karaktert föl akartak akasztani egy sorozatban, az utolsó pillanatban rendre, már-már idegesítően kiszámítható módon megúszta valahogy a tényleges kivégzést, addig az utóbbi években megfordult ez a trend, és akit fel akarnak kötni, azt fel is kötik.
Sőt, néhol még az utolsó pillanatban a menekülés reményét is beleszövik a történetbe, amiből azonban nem lesz semmi. (Pl. Poldark család)
Érdekelne, helytálló-e a megfigyelés. Elkezdtem listázni a példákat a jelenségre, további példákat várok, ha ismertek.
-Homeland A belső ellenség (Homeland)
-Poldark család (Poldark) (több alkalommal is)
-Fekete vitorlák (Black Sails) (több alkalommal is)
-Bátrak földje (Bátrak földje)
-Washington kémei (TURN: Washington's Spies) (- itt ugyan a történelmi hűség eleve nem hagy választást, viszont meg sem próbálták stilizálni a kivégzéseket, ahogy régebben tették volna)
A trend szerintem az, hogy a klasszikus hollywoody dramaturgiától bátrabban térnek el... no nem mindenki teljes egészében.
Ezt szerintem a Trónok Harca hozta be.
Szóval nem csak a kivégzésekre vonatkozik, hanem általában a (idősebb) közönség számára már megszokottá vált fordulatok ra. Mindenki érzi, hogy változtani kell, mert uncsi a dolog. Fel kell rúgni a megszokásokat - ebben fedeztek fel valami vonzerőt. A széles közönségnek bejönnek ezek a "váratlan" fordulatok-
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!