A japán mangákból-animékből miért olyan nehéz élőszereplős filmet-sorozatot készíteni?
Röviden: nincs rá elég keret!
Hosszabban:
1. amit az animék nyújtanak szinkronban a legjobb színvonal! Ezt a legjobb színészekkel lehetne megcsinálni amihez nem egy nyugati színész is kellene!
2. ott van a díszlet és helyszín ezeknek a bérlése !
3. És akkor itt jön az is hogy miért csináljanak egy teljes adaptaciot mikor ott van a manga + az anime? Emiatt kell egy kis eltérés egy kis kiegészítés esetleg egy új story arc vonal!
4. És itt jön a masik bökkenő! Mennyit is dolgozzon fel? Mert vannak animék 100 résszel de 2 órába bele tömöríteni elég nehéz!
5. És itt van még a cgi ha a színvonalat akarják tartani akkor az minimum Hollywood-os színvonal ami dollár milliók (minimum 20-50 millió dollár azaz durván 600 millió 1,5 MILLIÁRD forint!)
Amiket meg lehetne csinálni azok a valósághű rom-com-ok! Ezekhez elég olcsó iskolai díszlet illetve 2-3 jó színész mert főleg a hősről és hősnőről szól a story!
Amiket képtelenség az minden fantasy anime illetve olyan ami egy màsik környezetben játszódik amiket nehezen tudnak imitálni! Pl a nyugati városok épületek illetve középkori helyek (ezek is főleg nyugatiak)
Még amit tudnak csinálni azok a sport animék amik valosaghuek pl boxolo és futó esetleg 1-2 rejtély anime de amiben akcio van illetve természetfeletti képességek azokat épp hogy színvonaltalan adaptációval!
Még egy baki-t meg lehetne csinálni ami a jó harcokat helyezné előtérbe (csak akkor ott van az is hogy fel bérelni harcművészeket akik be tanítják a színészeket! )
Egy haikyuu sokkal könnyebb !
Illetve a roronoi no kenshi igazán jó lett!!! Megint csak mert nem kell cgi na meg ki fogtak tényleg nagyon jó embereket!
Azért mert az anime egy szelepként funkcionál a mindent magukba folytó japán társadalom számára, ezért olyan színes és expresszív (néha túlzásba is viszi)
A japán színészek sosem fogják tudni visszaadni ezeket a karaktereket, mert színészként is bennük van a japán szokásoknak való megfelelési kényszer. Szerintem még a legtöbb nyugati színésztől is kínosan hatna ha egy üvöltözős animeharcjelenetet próbálna eljátszani, nem hogy a japánoktól akik pont ezzel ellenkező a viselkedésük.
Szóval szerintem ez a fő oka. Plusz ott van még az is, hogy szinte minden anime karakter europid vonásokkal rendelkezik és ezért is kicsit természetellenesen hat ha ázsiai ember játssza őket.
"Illetve melyek azok, amiket mégis meglehetne sikeresen csinálni"
Minél kevésbé elrugaszkodott és minél távolabb áll a shonen/shojo tropeoktól egy anime, annál inkább adaptálható live action-é (emiatt amit fentebb írtam).
Ebből kifolyólag talán a Monster-t mondanám.
Viszont az a szomorú helyzet, hogy amikor ilyen filmek készülnek akkor a kizárólagos cél, hogy meglovagolják az anime népszerűségét és minél több pénzt szedjenek össze. Ezért van Dragonball, Attack on Titan, Bleach, Avatar (tudom hogy nem anime de ideillik) adaptáció, amik természetüknél fogva sosem lehetnek jók, de még így is ezek hoznak nagyobb bevételt, nem az ha valami kevésbé ismert de adaptálható dolgot filmesítenének meg.
3 a fentivel nem értek egyet! nagyon nem vagy képbe a valós japán társadalomnak!
https://www.youtube.com/watch?v=S-SU_YKlNYw
megjegyzem ott ilyenek az átlagos reklámok!
amit fent írtál az baromság ennyi... nem kötekedésből csak nem jól tudod a helyzetet... a fő probléma a finanszírozás mivel az animék annyira látványosak hogy oda hollywoodos budge kellene!
Igen mert a reklámok alapján teljesen átlátható hogy hogyan működik egy társadalom :)
A reklámnak a figyelemfelkeltés a célja nyugaton is, keleten is, ezért hangosak és gyakran furcsák, hogy megjegyezze a néző. Szerinted a japánok úgy viselkednek mint a reklámjaikban? Mert akkor te vagy eltévedve.
A finanszírozás is probléma. De ha szebb lett volna a CGI az Attack on Titan filmben, jobb film lett volna tőle?
Egyébként ott lehet a félreértés hogy én nem teljesen a kérdező kérdésére, hanem a "..miért olyan nehéz JÓ élőszereplős filmet-sorozatot készíteni?" kérdésre válaszoltam.
Mert egyébként nem nehéz egyáltalán, minden évben kipumpál japán magából pár sz@r anime live action-t.
5 a finanszírozás mióta jelent egyet a cgi-al? kb kiterjed a színészekre díszletre szöveg és forgatókönyv írókra is... vagy tévedek?
és igen a reklámokban nagyon is meg lehet tudni hogy mit enged meg magának egy társadalom ami szerinte még okés! itt valahogy még sem volt meleg mikulás reklám mint a svédeknél...
valahogy nálunk mindig is a szuper idegesítő nyomorék reklámok vannak ami remekül reprezentálja a magyarságot is pl te is remek példa vagy ":D
tudatlanság tanulatlanság az sugárzik benned és nem! nem rosszindulatból vagy kötekedésből íróm!
át lehet tanulmányozni a japán társadalmat de mindegyiket is mert más szabályok vonatkoznak az iskolákban a munkahelyeken mint pl a közélet és bárókban stb helyeken! pl a bárókban mind az irodai munkások eléggé hangosak! dél koreában a kemény üzletemberek az utcán alszanak este pár órát mikor annyira berúgnak és ez tök normális... itt max a csövesek... (egyrészt ennyire biztonságosak az utcák) spanyolország pedig reggel 10-kor nyit 12-kor meg szünet mindenhol! (nyilván éttermek nem mert ilyenkor megy MINDENKI ENNI) ja + este 10-12kor meg ugyan úgy zárva minden! német és osztákban is este ilyen van csak hogy ott már 10 kor zárva van minden (de reggel ugyan az mint itt)
a lényeg nem azért mert a színészek is ennyire beszükőlt különben basszus nem lenne orditós anime ha alapból nem tudnák magukat elengedni..........
A személyeskedés az megy, de továbbra sem sikerült megértened amit írtam és olyan dolgokat hozol fel aminek semmi köze az egészhez.
Sehol sem írtam olyat, hogy a japánok nem járnának bárokba (ami egyébként ugyanúgy egy szelep), vagy ne lehetnének soha hangosak.
Annyit írtam, hogy az expresszív nyugati kinézetű anime szereplők eljátszására általában nem alkalmasak a japán színészek, mert a japán viselkedésminta teljesen más mint amit az animékben látsz.
Japán egy kollektivista kultúra ahol nagyon határozott társadalmi szerepek vannak amiknek meg kell felelni ha nem akarod hogy kilökjön magából, és a legtöbb színészük mivel gyerekkorától ezt látta, ezt a lécet nem tudja megugrani és látszik hogy teljesen idegen tőle. Az a pár aki meg tudja az pedig nem ZS kategóriás anime adaptációkban szerepel (itt bejön a budget kérdése is amiben egyébként igazat is adtam neked)
Az animében nagyon erős érzelmek vannak megjelenítve, túlzott mimikával és ezért teljesen idegen az átlag japán színészektől. Más az hogy a seiyuu-k hangban ki tudják fejezni ezeket az érzelmeket és más az hogy egy színész mimkával együtt hogy tudja átadni.
Felhoztad (japánnal összemosva) Dél Koreát. Ott kevésbé erős a kollektivizmus és az ottani színészek játéka sokkal természetesebben hat egy nyugati embernek, mert érzelmileg kifejezőbbek. Squid Game, Parasite színészei teljesen más kategória mint a japán filmek színészei.
És ha már személyeskedünk, én nem nevezlek téged tanulatlannak vagy nyomoréknak, az elírásaid és az értetlenséged ellenére sem. Viszont az egódból nem ártana egy kicsit visszavenni mert emiatt még ütközhetsz problémákba az életben.
Atyaég... ezek a kommentek... még kicsit sem sikerült megkapargatniuk a felszínt.
A legtöbb nagyon okos gyerek alapból úgy próbálta megmagyarázni, hogy "a japánok...", mint nem láttunk volna számtalan nyugati feldolgozás kudarcát: Koukaku Kidoutai, Cowboy Bebop stb.
#1
"1"
Tehát a legjobb szinkronszínészek, de valamiért a legjobb színészi színvonalat nem tudják hozni. Nagyon logikus...
Pláne, hogy a katasztrofális nyugati színvonalra mutogatsz.
"3"
Ez gyakorlatilag elmondható minden nagy filmről, sorozatról. Gyűrűk Ura, Star Wars, Harry Potter, Trónok Harca, Witcher stb.
Ez önmagában nem jelent semmit, mindig készülnek feldolgozások és maga a legtöbb anime is egy feldolgozás.
"4"
Ez simán nem probléma, hoznak egy döntést és kész. Ezt is meg lehet csinálni jól.
"5"
És ha utánanéztél volna, akkor láttad volna, hogy az anime filmek jó része is dollár milliós költségvetéssel dolgozott.
Pl. a Sen to Chihiro no Kamikakushi 20 millió dolláros költségvetéssel készült, ami egy 2001-es film.
Egyáltalán nem ezek a problémák, de még távolról sem.
#2
"Amiket képtelenség az minden fantasy anime illetve olyan ami egy màsik környezetben játszódik"
Igen, sosem láttunk még sci-fi vagy fantasy filmet.
A Gyűrűk ura sem létezik.
#3
"még a legtöbb nyugati színésztől is kínosan hatna ha egy üvöltözős animeharcjelenetet próbálna eljátszani, nem hogy a japánoktól akik pont ezzel ellenkező a viselkedésük"
Jah, ezek a (szinkron)színészek sosem üvöltöztek, véeltlenül sem kellett előtte leszinkronizálni az animét tele üvöltözéssel.
Tényleg nem menne nekik...
Egyiket sem képtelenség élőszereplős változatban adaptálni. Csakhogy, a filmipar egy üzlet. Figyelembe kell venni, hogy mekkora büdzsé kéne hozzá, és mekkora nyereség lehet rajta. Gondolok itt arra, hogy az animések eleve csak egy rétege a lehetséges fogyasztóknak, és ők sem egységesek. Pl: Egész biztos vagyok benne, hogy a Ghost in the Shell élőszereplőst nem nézte meg minden animefan, ahogy nem nézné meg mind a Mirai Nikki élőszereplőst sem (ha lenne ilyen). Márpedig minél kisebb a fogyasztók száma, annál kisebb a bevétel. Itt lehet úgy gondolkodni, hogy kuka az egész adaptáció, vagy meg lehet nyírbálni a költségvetést (amivel arányosan egyre gagyibb lesz a végeredmény).
Ebből logikusan következik, hogy az eleve kevesebb pénzből kihozható adaptáció a legesélyesebbek rá, hogy jó legyen a végeredmény. Egy Monster vagy Honey & Clover nem igényel drága effekteket, míg egy Dragon Ball másból sem állna. Költségcsökkentéskor pedig nem mindegy, hogy 1-1 karakter vagy esemény kimarad, vagy Songoku nem tud repülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!