Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Van bárki, aki szeret intellektuális igénnyel beszélni a szexről?
A dolgot elemzői szemszögből megközelítve, de magadtól mégsem elidegenítve. Kábé így tudom összefoglalni, mire gondolok.
Úgy beszélni róla, hogy az kölcsönösen izgalmas, vágyat keltő, de közben nem csap át száraz evolúciós pszichológiai okfejtésekbe, sem ostobaságokba. Nem idealizálja a szexualitást, nem vetít bele hamis értékeket, de mégis lehetséges örömforrásként tekint rá, és maga a diskurzus is -- az eszmecsere élvezetén túl -- izgató tud lenni ezáltal.
Na, ha valaki ettől a kimódolt magyarázattól nem idegenedett el, az írjon. 23 éves fiú vagyok, egyébként. És megveszekedett bölcsész. És mielőtt bárki írná, nem, nem vagyok szűz, nem utálnak a nők, nem vagyok csúnya, nem kicsi a farkam (kihagytam valamit?).
Szóval szeretnél egy nőt, aki elmondja, hogy mi jön be neki a szexben?
Amúgy az egész szöveged vágyölő.
Pedig én nagyon próbálkoztam. Jártam PUA-képzésre is, eskü -- tudom, hogyan kell bánni a nőkkel. És igyekszem, hogy minél több pénzem legyen, hátha puncs.hu-n találok valakit.
(Elszégyellem magam, hogy nem méltatom a gyk népét érdemi válaszra.)
Huha, essünk neki:
"Van bárki, aki szeret intellektuális igénnyel beszélni a szexről?"
Igen.
"A dolgot elemzői szemszögből megközelítve, de magadtól mégsem elidegenítve."
Lehet valamit szubjektív meg objektív módon elemezni, de intellektuális társalgásnál általaban az előbbi preferált, mert egy külső perspektíva szükseges a "nagyobb kép" átlarásához, a téma megismeréséhez, így lehet konszenzusra - vagy legalább megalapozott érvelésre - jutni.
A szubjektivitás inkább a személy mint a témakör megismerésére való, bár lehet személyes tapasztalatokkat is felhozni az nem általános érvényű, és nem lehet belőle stabil érveket építeni.
"Úgy beszélni róla, hogy az kölcsönösen izgalmas, vágyat keltő, de közben nem csap át száraz evolúciós pszichológiai okfejtésekbe, sem ostobaságokba."
Tehát szeretnéd megélni a szexuális vágyaidat a beszélgetőpartnereddel: a kommunikációd célja a kölcsönös örömszerzés és nem egy téma szellemi kivesézése. DE EZ PARADOXONNÁ TESZI A KÉRDÉSEDET. Ellentétben áll a kérdésedben állított szándékod a leírásodban összefoglalt céllal.
"Nem idealizálja a szexualitást, nem vetít bele hamis értékeket, de mégis lehetséges örömforrásként tekint rá, és maga a diskurzus is -- az eszmecsere élvezetén túl -- izgató tud lenni ezáltal."
Nem feltétlenül kell idealizálni a szexualitast ahhoz, hogy izgató legyen beszélni róla, a szexchatek 99,9999%-ában ez történik. A "de mégis" kifejezés így értelmet veszti.
Összefoglalva az a vélemenyem, hogy nem fejezed ki jól magad, ami elég szomorú egy bölcsésztől. Te azt akartad kifejezni, hogy van egy stilisztikai preferenciád, ehelyett te ellentétbe kerültél saját magaddal. Ez nem vonzó annak sem aki formailag a profánabb szexchat kedvelője, annak sem aki a kultúráltabb stílust szereti meg annak sem aki eszmecserét folytattott volna veled a szexualitásról.
Azért elég szomorú ha a bölcsészként nem tudod használni az anyanyelvedet.
"Lehet valamit szubjektív meg objektív módon elemezni,"
Ki szerint? A logikai pozitivista szerint, aki úgy gondolja, a világ tudományosan megismerhető? Elavult fogalmakat használsz. Az objektív legfeljebb tárgykörre specifikálható, de mint módszer semmiképp. Természettudományos értelemben beszélhetsz objektívről, de ez a dichotómia úgy általában nem nagyon állja meg a helyét, ha a vizsgálódás módszerét firtatod.
"de intellektuális társalgásnál általaban az előbbi preferált, mert egy külső perspektíva szükseges a "nagyobb kép" átlarásához, a téma megismeréséhez, így lehet konszenzusra - vagy legalább megalapozott érvelésre - jutni."
Lehet, hogy csak trollkodsz, nem tudom, de mindenképp hülyeségeket beszélsz. A szubjektív semmivel nem "külsőbb", mint az objektív, már ha a dolgot a személyességgel (márpedig mi mással) azonosítjuk. Nem nagyobb képet látsz általa, hanem kisebbet, hiszen az okoskodásba ilyenkor mindig beleszüremlenek a személyes érzelmeid, érdekeid, prekoncepcióid, amik leszűkítik a vizsgálódásod körét (pl. kognitív torzítások). A megalapozott érvelés alapja éppen az, hogy ezeket a tényezőket igyekszünk félretenni, mert a dolog tárgyát (OBJEKTUMÁT), tartjuk elsődlegesnek. Persze lehet valami szubjektivista/posztmodern elvi alapon azt is mondani, az ilyesmi lehetetlen, ezért tekintsünk szubjektívnek minden eszmefuttatást, amely az igazság megkeresését tűzi zászlajára, de ez csak az objektív el nem ismerése, ami meg amúgy tök összeegyeztethetetlen a merev kettősséggel, amiben ezeket a fogalmakat használod.
"A szubjektivitás inkább a személy mint a témakör megismerésére való, bár lehet személyes tapasztalatokkat is felhozni az nem általános érvényű, és nem lehet belőle stabil érveket építeni."
Aztaa, tök jól körbeírtad az induktív általánosítás problémáját. Tuti filószakos vagy, ne tagadd!
Amúgy tök hasonlót írsz, mint én előbb, csak hát ellentmondásban vannak a dolgok, ha ezeket az előbbi gondolataiddal együtt írod.
"Tehát szeretnéd megélni a szexuális vágyaidat a beszélgetőpartnereddel: a kommunikációd célja a kölcsönös örömszerzés és nem egy téma szellemi kivesézése. DE EZ PARADOXONNÁ TESZI A KÉRDÉSEDET. Ellentétben áll a kérdésedben állított szándékod a leírásodban összefoglalt céllal."
Dehogy. A feloldás kétféle is lehet, a logika szabályainak megfelelően:
a) az intellektualitás önmagában izgalom forrása valakinek, ezért a kettő dolog kumulatív viszonyban van
b) az intellektualitás a szexuális vágy kiélésének legitimitását adja, tehát a kettő feltételes viszonyban van
Attól, hogy számodra a kettő ellentmondó, nem az. A paradoxon szó meg különben sem azt jelenti, amire használni akartad.
"Nem feltétlenül kell idealizálni a szexualitast ahhoz, hogy izgató legyen beszélni róla, a szexchatek 99,9999%-ában ez történik. A "de mégis" kifejezés így értelmet veszti."
Tudom, hogy nem kell idealizálni hozzá, ezt senki nem mondta. Azt mondtam, hogy én úgy szeretném, hogy izgató legyen, hogy közben intellektuális is -- ez a személyes preferenciám. Mintha feladnék egy autóhirdetést, hogy én olyan autót szeretnék, ami legalább 140 lóerő, de legyen jó a fék is, te meg azt felelnéd, ahhoz nem kell jó legyen a fék, hogy 140 lóerő legyen.
A "de mégis" szókapcsolat egy megengedő kapcsolatot teremt a kettő között. Hogy szerinted ez azt jelenti, hogy én azt mondtam, a szexualitást "idealizálni kell" ahhoz, hogy izgató legyen, az értelmetlen. A szó egyébként itt a két állapot közöttiséget hivatott érzékeltetni mint kötőszó, nem logikai kapcsot. Nagyon frappáns a beletrollkodásod, csak értelmetlen.
Szerintem tökéletesen követhető volt #8 nem-beletrollkodása, kár, hogy részedről elmaradt a belátás. Lehetett volna a biginingje egy bjutiful frendsipnek, ám így elmaradt az agykisüléssel párosuló khmm... magfúziód. A pszichológusok is képesek civilként kevésbé könnyen követhető okfejtésekre, sőt: a matematikusok is, de gyakorlatilag bármely tudományterület művelőivel szemben elvárható volna. Jogosan felmerülő kérdés, hogy ezen populáció tagjai milyen valószínűséggel fordulnak itt elő mit csinálás céljából.
Ha egy év múlva kapok egy üzenetet azzal a tartalommal, hogy tárgyév ezen napján egy kísérlet résztvevője voltam ezen az oldalon, mely az alábbi eredménnyel zárult, és a fáradozásom jutalmaként íme egy 20% vásárlási kedvezményre jogosító Boci csoki kupon, hidd el, kicsit sem fogok megdöbbenni.
Továbbá reménykedem még abban is, hogy mégsem ez a dolgok kifutása, hanem az, hogy a Kérdező intellektuális igényeinek kielégülése hamarosan szexuális kielégüléssel is párosul, mert rábukkan az egyetem 83 éves filozófiatanszék-vezető professzorára, aki huszonhárom éves éves, angyali szépségű, kissé visszahúzódó viselkedésű, ám annál pajzánabb fantáziákkal küzdő doktorandusznak álcázza magát. Vagy valóban akad majd ilyen pályázó.(?) A legjobbakat, Fiatalember! 🙋♀️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!