Az ilyen ‘influencer markaknak’ mi ertelme van? Nem ellentmondasos ez? Tobbi lent.
egy csomo infulencer sajat markat csinal mostanaban, de a. cuccaik tobbsege full ugyanolyan, mint barmelyik fast fashion boltban. ‘tervezonek’ tartjak magukat, de egyik ruhajukban sincs semmi egyedi, azt meg nem ertem, egy sima pamut polon mit kell annyira tervezni?
itt van pl. ez, sima egyszinu pamutpolo 6500-ert. erre mi szukseg volt, nem arulnak meg eleg ilyet mindenhol? a h&m-ben ugyanilyet kapsz feleennyiert es minosegre sem rosszabb.
es igen, lehet mondani, hogy de ez nem fast fasion es a magyar ipart tamogatod es nem vietnami kisgyerekek varrjak ehberert stb.. de a leghasznosabb az lenne a kornyezetnek, ha egyaltalan nem is jonne letre az 1000. unalmas ruhamarka semmilyen kopi tularazott cuccokkal, nem?
arrol nem is beszelve, hogy ezek a csajok ugyanugy hordjak tovabbra is a fast fashion, tehat netto alszentseg ez az erv.
nyilvan a meggazdagodas a cel, ez vilagos, de ki vasarol toluk es miert? a celkozonseg tobbsege trendkoveto lany, no, akik emellett ugyanugy vasaroljak a fast fashion dolgokat, tehat az sem allja meg a helyet, hogy az, aki kornyezettudatos es tamogatja a magyar ipart.
illetve ahhoz draga, hogy a tomegek ezt vegyek pl, h&m helyett, nem a magyar atlagkeresethez vannak merve az araik. es most lehet azt mondani, hogy oke, de gyartasi koltseg munkaero stb.. minimalis rajta a haszon. DE ezek az influencerek baromi jol elnek igy is, azert konnycseppet nem fogok hullatni a ‘minimalis haszon’ miatt - ami atlagberhez merve nyilvan nem keves meg igy sem.
szoval mi ertelme ezeknek??
(a link csak egy pl. volt, sok ilyen van meg es amugy semmi bajom a novel vagy a cuccokkal, csak a koncepciot mem ertem)
Annyi értelme van, hogy ő keres belőle pénzt:D
Az influencer termékek többről nem szólnak. Itt egy köcsög amit kínából 199 forintért kapok meg, de rányomatok a logómat akkor elpattintom 2499-ért és tök jó:D
Ruhatervező influencerek pedig még talán ettől is rosszabbak, mert az alkotást is megpróbálják elhitetni másokkal, holott semmi egyedi nincs a termékeikben, mint az általad linkelt póló is. Sima póló amit más boltokban 1500 forintért kapsz meg vagy nagyon max 3.000-ért. HM persze elég gagyi és drágán adja a szar pólójait, így ott 3000 kb reális, de máshol 1500-2000 körül vannak már ilyenek.
Minőség fetisisztáknak pedig mondom, hogy van nem egy darab 1500 forintos pólóm aminek 4 év alatt is annyi baja van, hogy kifakult a színe.
Ez meg a csúcs.
"Tervezek egy pólót"
"Oké és milyen lesz?"
"Hát nagy. Az alakot ne mutassa, így a viselőjénél 2-3 számmal nagyobb lesz"
"Nem fog hülyén kinézni?"
"Á dehogy, majd eltereli a figyelmet a vitorla mérető ujj"
Tadá és kész a póló.
Tényleg van hasonló a h&m-ben is, de egy rövidujjúból azért nehéz olyan hű de egyedit kitalálni, ami utcára is vállalható, magyar feliratos ruhák meg pl nincsenek a fast fashion üzletekben.
A tervező biztos eltöltött időt azzal, hogy jó anyagokat, színeket, meg neki tetsző szabást találjon, engem nem zavar, hogy tervezőnek hívja magát, nyilván ő is tudja, hogy ilyen ruhákkal nem lesz világhírű. 6500 forint pedig még nem annyira horror ár, nyilván nem a tömegeket célozza meg, de egy Adidas vagy egy Tommy Hilfiger póló többe kerül, és még azt is sokan megveszik.
Attól, hogy a tervezők meg a vásárlók vásárolnak fast fashiont is nem hiszem, hogy álszentek lennének, egyszerűen nincs annyi jó magyar fenntartható ruhamárka, hogy csak abból fel lehessen öltözni, meg valaki nem engedheti meg magának, hogy az egész ruhatárát ilyenekből építse fel, de már azzal is segítenek, ha egy ruhát megvesznek magyar tervezőktől a fast fashion helyett (sőt, akár 2-3 fast fashion ruha helyett, ami az árából kijönne).
Ha meg van rá kereslet, akkor miért baj, ha ő, és a neki dolgozó magyarok keresnek vele pénzt a külföldi gyerekeket és szegényeket kizsákmányoló milliárdosok helyett? Nyilván mindenkinek a pénzszerzés a cél, de nem mindegy, hogyan csinálják. Még akkor is jobb, ha valaki rajongásból veszi meg ezt egy fast fashion póló helyett, és nem fenntarthatósági szempontból, vagy mert magyar márkát akar támogatni.
Azt meg főleg nem értem, hogy egyeseket miért zavar ennyire máson a bő póló, két okot tudok elképzelni:
- valaki kiéhezett férfi csalódott, hogy valakinek jó alakja lenne, de a póló miatt nem áll rá fel
- valaki feszülős ruhákban járó nő nem tudja elképzelni, hogy valaki miért nem akar örömet szerezni az előző pontban leírt férfiaknak ahelyett, hogy örülne, hogy kevesebb vetélytársa van
Akinek jó az alakja, az úgyis látszik a pólón keresztül is.
az a baj, a tobbi ruha is full koppintas, ami nem csak egy sima polo. a fast fashion cuccok koppintasa, tobbszoros aron. pl. itt ez ruha is polieszter-viszkoz keverek, tehat nem egy minosegi anyag es majdnem 30 ezer.
ennyiert mar egyedi ruhat varratsz magadnak varronovel. tudom, mert par eve a koszoruslanyruham is varrono csinalta es meg ennel ‘bonyolultabb’ is volt. es bp-rol beszelunk, nem videkrol.
hm-ben pl. egy kasmirpulcsi kerul ennyibe. ugye nem kell reszleteznem a polieszter es a kasmir kozti minosegbeli kulonbseget?
az a baj, hogy ezek a nok tobbsegeben a tulfigyasztas ekes peldai. nem az a baj, h vesz emellett fast fashiont, hanem hogy konkretan evenkent csereli a ruhatarat, ami valahol ertheto, mert ebbol el, csak ehhez merten alszentnek erzem megideologizalni a sajat markajat, hogy ‘tudatos vasarlas’ meg ‘fenntarthatosag’.
ha veszel tole valamit, vegso soron a fast fashiont tamogatod, mert kozvetve a bevet a no fast fashionbol kialakitott ruhatarara megy el.
Sajnos nincs mindenkinek arra ideje, hogy a teljes ruhatárát megvarrassa magának, egyszerűbb egy kattintással megrendelni.
A kasmír pulcsi tényleg jobban megéri, ha valakit nem zavar, hogy fast fashion, de nem csak influencerek árulnak túlárazott ruhákat rossz anyagból, ez pl hasonló árú és hasonlóan vacak az anyaga, a szabása pedig ennek se túl egyedi, mégis sokakanak fontosabb a márka, mint az anyaga és még többen is megveszik:
A túlfogyasztással igazad van, sajnos a követőknek arra van igénye, hogy az influencerek minden képen új ruhában legyenek, és bár nem ismerem Viktóriát, de tényleg álszent, ha nagyon hirdeti, hogy fenntartható a márkája, de a többi posztjában ez nem mutatkozik meg, elvárnám mondjuk tőle, hogy ne csak olyan dolokkal népszerűsítse a fenntarthatóságot, amiből haszna van.
De ha csak mint márkákat nézem, engem nem zavar, hogy van 1000, ha van rá kereslet, és örülök, hogy van alternatívája a fast fashion üzleteknek és még válogatni is lehet, talán a nekik dolgozó munkások nem fast fashionbe forgatják vissza a teljes fizetésüket.
"- valaki kiéhezett férfi csalódott, hogy valakinek jó alakja lenne, de a póló miatt nem áll rá fel
- valaki feszülős ruhákban járó nő nem tudja elképzelni, hogy valaki miért nem akar örömet szerezni az előző pontban leírt férfiaknak ahelyett, hogy örülne, hogy kevesebb vetélytársa van"
Igen, igen gonosz férfiak nem látják a nő minden egyes piciny részletét és ezért fröcsögnek ha pedig nő fröcsög akkor pedig ő is csak kiszolgálja az undorító mocskos férfiakat brühühü. Frankó lenne ha mondjuk kitudnál lépni abból a komfortzónából ami annyiból áll, hogy "A férfiak gonoszak" vagy "Ha a nő gonosz az azért van mert a férfiak tették azzá". Mint egy begyepesedett feminista 5 macskával. Értem én, hogy itt gyiken ki tudod magad élni a sok femihülye körében, de ideális lenne ezeket a "Felnőtt párkapcsolatok" rovatban nyomni ahol 99% hogy amúgy is tevékenykedsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!