Webáruházakban mi értelme van annak hogy a termékek több oldalon vannak elhelyezbe?
Például egy adott kategóriába tartozó termékeket úgy jelenít meg a webáruház hogy mondjuk 60 termék egy oldalon és akkor tudsz lapozni.
Így az oldalaknak mi értelmük? Miért előnyösebb mintha csak egy oldalon lenne az összes termék?
#4: Általában az oldalak mögött valamilyen - gyakran PostgreSQL, MysQL, MariaDB vagy hasonló adatbázisrenszeren alapuló - adatbázis van (nagyon leegyszerűsítve: mintha lenne több darab, egymással összefüggő Excel-táblád), amiből SQL-lekérdezésekkel kérik le a termékeket a szerveren futó, szerveroldali nyelven - PHP, C#, Java, szerveroldali Javascript (nodeJS), Python,... - írt szkripten keresztül és kapják meg a termékek listáját, amit elérnek a kliensoldali kódból (erre szolgál a Javascriptben alkalmazott AJAX-technológia)/megfelelően formázva beillesztik a kliensoldali kódba (HTML+CSS+Javascript).
Hogy már az adatbázisszerver-erőforrásaival is takarékoskodjanak, csak a feltétlenül szükséges oszlopokat (tehát ha van egy termék, aminek van teszem azt 100 paramétere - például színe, szaga, mérete, gyártója, típusa, fotó róla, ára - abból csak a legszükségesebbeket választják ki), és rekordmennyiséget (sorokat, vagyis termékszámot - a példádban 60) kérdezik le, illetve jelenítik meg.
Amúgy fura hogy a sokszor fontosabb okot nem említi senki.... A reklámok.
A reklámozó a reklám megjelenítését fizeti. Ha a 200 terméket egy oldalon megjelenítik, akkor a reklám is egyszer jelenik meg. Ha 50-et jelenítenek meg egy oldalon akkor akár 3-4 alkalommal is betölti a reklámot....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!